"Zapłacisz mi za to" Teresa Driscoll

Przyszedł czas na recenzję nowości, która doczekała się swojej premiery dwa dni temu. Mowa tu o thrillerze Teresy Driscoll "Zapłacisz mi za to". Nie jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki, dlatego mogę stwierdzić, że bardzo przypadł mi do gustu jej styl pisania i pomysłowość. Z tego też powodu zdecydowałam się na jej kolejną książkę. Czy również przypadła mi gustu? Zapraszam do dalszego czytania.


"Zapłacisz mi za to" Teresa Driscoll

Pewnej środy, podczas pobytu w pracy, Alice, która pracuje jako dziennikarka, odbiera tajemniczy telefon. Ktoś grozi jej głosem, który jest zniekształconym przez jakieś urządzenie. Kobieta myśli, że to zwykły żart, jednak za tydzień, też w środę, stalker kolejny raz ją atakuje. I tak co tydzień... Aż w końcu nie tylko Alice grozi niebezpieczeństwo, ale i jej rodzinie. Czemu ten ktoś obrał sobie akurat środy i tak zależy mu na tym, aby Alice cierpiała i ciągle żyła w strachu? Jako dziennikarka stała się znana w lokalnej społeczności i nie wiadomo, czy ktoś zagraża jej życiu z powodu jej pracy, czy przeszłości (niezbyt kolorowej). Policyjne śledztwo niewiele daje w tej sprawie, więc jej chłopak Tom upiera się, aby wynajęła prywatnego detektywa Matthewa Hila. Czy uda mu się odkryć kto jest stalkerem Alice i sprawi, że kobieta w końcu odnajdzie spokój?

W książce występują rozdziały, które są napisane z perspektywy trzech bohaterów. Jednym z nich jest Alice, która opowiada o swoich przypadłościach związanych z prześladowaniem ją przez tajemniczego stalkera. Opisane są jej przeżycia dziejące się w teraźniejszości i przeszłości (więcej jest tych pierwszych). Drugim z tych narratorów jest detektyw Matthew Hill, w rozdziałch tych występuje narracja trzecioosobowa, a akcja dzieje się w teraźniejszości. Opisywana jest jego praca detektywistyczna, głównie opierająca się na sprawie prześladowania Alice, ale nie zabrakło też innych drugoplanowych wątków, w tym jego osobistego życia. Trzecim bohaterem jest "On", czyli tajemnicza postać w książce. Akcja w tych rozdziałach dzieje się tylko w przeszłości, są one krótkie, co dodatkowo im daje tajemniczości. Thriller wciąga już od pierwszej strony, a nawet już od pierwszego zdania, które zapoczątkowało całą historię opisaną w książce. Autorka wyraźnie opisała jak niebezpieczny może być stalking i jakimi nieprzewidywalnymi metodami posługuje się osoba, prześladująca swoją ofiarę. Jest to moja druga książka, która opisuje ten problem i mimo to również byłam zszokowana tym, jak prześladowana osoba staje się wykończoną psychicznie ofiarą. W książce tej bywają również wzruszające momenty, jest też wiele miłości w stosunku do bliskich osób. Koniec książki bardzo zaskakuje, aż opadła mi szczęka kiedy dowiedziałam się kto i dlaczego prześladuje Alice. 

"Zapłacisz mi za to" Teresa Driscoll

"Zapłacisz mi za to" jest kolejnym bardzo dobrym thrillerem Teresy Driscoll, jaki miałam okazję przeczytać. Może nie pochłaniała mnie ta książka jakoś bardzo mocno (dlatego moja kolejna recenzja pojawia się tak późno), ale czytając ją, po kilkanaście stron dziennie miło spędzałam czas, bo naprawdę potrafiła mnie zainteresować. Na pewno długo o niej nie zapomnę. Myślę, że spodoba się ta książka wielbicielom tego gatunku literackiego, którzy na pewno będą tak somo zaskoczeni końcówką jak ja. 


84 komentarze:

  1. Nie znam książek autorki. Na razie jednak nie planuję tej lektury, bo mam zbyt dużo zaległości 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, jak tylko nadrobisz te zaległości, to polecam tę książkę :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
  2. Nie czytam tego typu książek, ale recenzja ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze to ujęłaś "opadła mi szczęka". Mnie też! Autorka świetnie oddała emocje bohaterki i wymyśliła ataki stalkera. I ja się przeraziłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, niektóre momenty były przerażające :)

      Usuń
  4. Nie czytałam jeszcze książek tej autorki, więc może skuszę się akurat na tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na razie chcę nadrobić książki z długiej listy Wielkiego Kalibru.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chcę przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci się to uda, bo jest świietna :)

      Usuń
  7. Uy creo que lo leeré amo los finales inesperados.Te mando un beso

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie też się spodobała książka. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o niej i chcę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie mam nastroju na taką literaturę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeśli znajdę tę książkę w mojej bibliotece to przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka rzeczywiście zapowiada się ciekawie, tylko nie wiem czy te trzy perspektywy pisania nie byłyby dla mnie męczące - ale sprawdzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie w ogóle nie były męczące, tylko sprawiały, że książke czytało się z większym zainteresowaniem :)

      Usuń
  13. Lektura już czeka na swoją kolej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mnie zainteresowała ta książka, temat na czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wydaje się fajne, motyw z detektywem bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawy jest ten motyw, jak i cała książka 😊

      Usuń
  16. Dobrym thrillerem nigdy nie pogardzę, dlatego chętnie poznam bliżej powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  17. sound good book.....
    thank you for sharing your review.

    # I am following you, hope, you follow me as well.

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię motyw stalkingu, a po takiej pozytywnej ocenie mam ochotę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, myślę, że spodoba Ci się ta książka 😊

      Usuń
  19. Takie książki bardzo lubię i mam ją w planach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie bym przeczytała. Dziennikarka w akcji to zdecydowanie coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Mega mnie tą pozycją zainteresowałaś - na szybko zrobiłam zdjęcie ,a by dodać do swojej ksiązkowej listy- uwielbaim takie thrillery- tym abrzdiej jak mają zaskakujące zakończenie :-)
    Bardzo dziękuję za recencję tej pozycji :-)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tak Cię zainteresowała ta książka 😊 Myślę, że Ci się spodoba i jestem ciekawa Twoich wrażeń po przeczytaniu jej 😊 pozdrawiam 😊

      Usuń
  22. Zaciekawiłaś mnie, muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  23. Chętnie, jeśli wpadnie w moje ręce ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Zarys fabuły bardzo mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Very interested article, thanks for the information! Have a nice weekend beautiful lady! 🌸🌸🌸

    OdpowiedzUsuń
  26. Do thrillerów długo namawiać mnie nie trzeba :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Bywa tak, że łza wzruszenia okazuje się kroplą do oczu i gliceryną. Nie ma sposobu na chłodne kontakty z osobą, której się ufa. Ja również polecam te powieść.

    OdpowiedzUsuń
  28. Zemsta, nienawiść, chęć odwetu, jad i hejterowanie. Myślę, że książka jest bliska współczesności. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety problemy, które są przedstawione w tej książce, zdarzają się też w współczesnych czasach :P

      Usuń
  29. Będę miała na uwadze, skoro tak polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie znam twórczości autorki, jednak z chęcią w przyszłości poznam... tym bardziej, że to kolejna książka jej autorstwa, która przypadła ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Gatunek literacki jest jednym z moich ulubionych, więc umieściłem tę książkę na mojej liście lektur.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię thrillery, myślę, że ta książka Ci się spodoba, bo jest świetna😊 pozdrawiam 😊

      Usuń
  32. Ostatnio powoli wraca mi chęć na czytanie tego typu książek, więc możliwe, że również po tą sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna jest ta książka, na pewno nie pożałujesz 😊

      Usuń
  33. Nie znam autorki, ale po takiej recenzji nabrałam na nią apetytu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam książki tej autorki, świetne są 😊

      Usuń
  34. Brzmi świetnie. Chyba najbardziej intrygującym elementem jest "On". Już sobie wyobrażam jak będę się plątała w domysłach kto to jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "On" bardzo mnie intrygował i najbardziej lubiłam rozdziały z perspektywy tego bohatera;)

      Usuń
  35. Ostatnio jakoś mi z thrillerami nie po drodze, ale chyba czas to zmienić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas najwyższy, bo w ostatnim czasie sporo fajnych thrillerów przeczytałam 😊

      Usuń
  36. książka bardzo ciekawa i dobrze się ją czyta:) ja jestem z niej zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna książka, też jestem z niej zadowolona😊

      Usuń


  37. Hi everyone I'm Mrs ALEKSI TAISIYA, My husband divorced me 2 years ago to live with another woman and I have tried to have him back but I could not, so I tried to do many things to get him back and he refuse to come back. One faithful Friday morning, I visit a forum for tips on how to get your ex back and there I saw a lady testifying on how Dr AKHERE helped her to get her husband back after he was tied down with a spell by another woman. Although I never believed in spiritual work I reluctantly tried him because I was desperate and I contact him and explain my problems to him, to my greatest surprise Dr AKHERE helped me to bring back my husband after 5days and now my relationship is more perfect just as he promised. Getting your ex back permanently does not only bring back someone you love but it will also re-unite your lover's feelings. My husband now treats me like a Queen and always says he loves me all the time. If you are passing through difficulties in your relationship, Doctor AKHERE can help solve marital problems, restore broken relationships and do some other things. I can assure you he's highly potent and reliable. Email him for urgent help [AKHERETEMPLE@gmail.com ] or +2349057261346 .

    OdpowiedzUsuń

„Ucieczka po miłość” Ewa Pisarska

Od jakiej książki nie mogliście się oderwać w ostatnim czasie? Długo nie mogłam trafić na taką powieść, jednak kiedy w moje ręce trafiła „Uc...