"Cień Judasza" Anna Kusiak

Przyszedł czas na recenzję literatury detektywistycznej. Sięgnęłam akurat po taki typ książki, bo bardzo lubię, kiedy akcja dzieje się w dwóch płaszczyznach czasowych, w których historie sprzed kilku, a nawet kilkunastu lat zostają niewyjaśnione aż do teraz. Tak właśnie było z kryminałem "Cień Judasza" Anny Kusiak. Jaką historię opisuje ta książka? Zobaczcie sami!


"Cień Judasza" Anna Kusiak

Jest 2005 rok, upalne lato, podczas którego dwie osiemnastoletnie kuzynki: Aneta i Klaudia bawią się na festynie zorganizowanym z okazji Dni Brzózkowa. Obie są młode, piękne i mają powodzenie u chłopaków. Szczególnie Aneta swoim odważnym charakterem przyciąga więcej mężczyzn. Podczas imprezy dziewczyny, tak jak zwykłe nastolatki, bawią się, flirtują oraz dochodzi między nimi do kłótni. Niestety na drugi dzień okazuje się, że do domu wróciła tylko Klaudia. Rozpoczynają się poszukiwania Anety, której zwłoki po kilku dniach znajdują w lesie przypadkowi grzybiarze. Kto i dlaczego zabił Anetę? A może był to nieszczęśliwy wypadek? Można się tylko domyślać tego, kto jest zabójcą, ponieważ nieudolnie prowadzone śledztwo nie znajduje winnego...

***

Po dziesięciu latach Klaudia wraca do rodzinnej miejscowości, czyli Brzózkowa, ponieważ umarła jej matka. Dziewczyna chce posprzątać rodzinny dom i przygotować go do sprzedaży. Jednak wszystko przypomina jej o tragedii sprzed dziesięciu lat, o której nie może zapomnieć aż do tej pory. Klaudia postanawia rozwiązać zagadkę śmierci Anety, aby raz na zawsze się od niej uwolnić i w spokoju wyjechać. Za wszelką cenę chce poznać prawdę, jednak nie każdemu się to podoba... Komuś bardzo na tym zależy, żeby dziewczyna jak najszybciej opuściła rodzinną miejscowość i nie dowiedziała się prawdy. Kto taki utrudnia jej prowadzone na własną rękę śledztwo? Czy mimo wszystko Klaudia pozna prawdę dotyczącą śmierci kuzynki?

"Cień Judasza" Anna Kusiak

Tak jak napisałam na wstępie akcja książki dzieje się w dwóch płaszczyznach czasowych. Prowadzona jest narracja trzecioosobowa. Rozdziały rozpoczynają się datami np. "24 lipca 2005, niedziela" lub "18 czerwca 2015, czwartek", czyli akcja dzieje się podczas upalnego lata. Więcej jest rozdziałów opisujących czasy współczesne, czyli 2015 rok. Nie umiem określić tego, czy rozdziały są długie, czy krótkie, ponieważ książkę tak szybko się czyta, że po przeczytaniu jednego rozdziału automatycznie rozpoczynałam kolejny (nie podglądałam, ile stron zostało mi do końca, tak jak to zazwyczaj robię przy niektórych nużących mnie książkach). Co do treści, to mogę powiedzieć, że jest to jeden z lepszych kryminałów, jakie przeczytałam w ostatnim czasie. Oprócz śledztwa w sprawie zabójstwa, opisana została zemsta i kara, która została wymierzona w inny sposób niż przez sąd... Książka wciąga już od pierwszych stron, podczas czytania czasami był dreszczyk, a niepewność i niespójność w niektórych sytuacjach sprawiała, że trudno mi się było od niej oderwać, dopóki wszystkie zdarzenia nie zostały logicznie wyjaśnione. Koniec książki był bardzo zaskakujący, długo nie mogłam się domyślić, kto stoi za zabójstwem Anety. Zaskoczyło mnie to, kto okazał się tytułowym Judaszem i jaka kara go za to spotkała. Bardzo się wkurzyłam na końcu, kiedy niektóre fakty dotyczące śmiertelnych ofiar, powychodziły na jaw, ponieważ Aneta nie była w tej książce jedyną ofiarą, było ich kilka...

"Cień Judasza" Anna Kusiak

"Cień Judasza" jest naprawdę świetnym i zaskakującym kryminałem, jaki przeczytałam w ostatnim czasie, który bardzo polecam miłośnikom tego gatunku literackiego, którzy jeszcze nie czytali tej książki. Gdyby nie brak czasu na czytanie, mogłabym ją przeczytać nawet w jeden dzień, ponieważ bardzo wciąga już od pierwszych stron. Jest to moja pierwsza przeczytana książka tej autorki i mam nadzieję, że nie ostatnia. Odbiegając od treści, lubię, kiedy akcja dzieje się w upalnych miesiącach tak jak w tej książce, ponieważ w te zimne dni, jakie są teraz, tęsknię za ciepłym i parnym latem.


92 komentarze:

  1. Myślę, że książka ta mogłaby mnie wciągnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe, bo mnie wciągnęła 😊

      Usuń


    2. Hi everyone I'm Mrs ALEKSI TAISIYA, My husband divorced me 2 years ago to live with another woman and I have tried to have him back but I could not, so I tried to do many things to get him back and he refuse to come back. One faithful Friday morning, I visit a forum for tips on how to get your ex back and there I saw a lady testifying on how Dr AKHERE helped her to get her husband back after he was tied down with a spell by another woman. Although I never believed in spiritual work I reluctantly tried him because I was desperate and I contact him and explain my problems to him, to my greatest surprise Dr AKHERE helped me to bring back my husband after 5days and now my relationship is more perfect just as he promised. Getting your ex back permanently does not only bring back someone you love but it will also re-unite your lover's feelings. My husband now treats me like a Queen and always says he loves me all the time. If you are passing through difficulties in your relationship, Doctor AKHERE can help solve marital problems, restore broken relationships and do some other things. I can assure you he's highly potent and reliable. Email him for urgent help [AKHERETEMPLE@gmail.com ] or +2349057261346 .

      Usuń
  2. Na pewno ją przeczytam. Właściwie już ją mam.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny blog, ostatnio mam duza faze na ksiazki i czytanie. Dodam sobie do obserwowanych :)

    W wolnej chwili zapraszam Cie rowniez do mojego nowego królestwa. Czekam na Twoją wizytę ;*
    Pozdrawiam serdecznie,

    Anna https://synergia-zmyslow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i zapraszam częściej 😊 Na pewno odwiedzę Twój blog😊 pozdrawiam 😊

      Usuń
  4. Jestem szczerze zainteresowana lekturą tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Amo los libros con un buen misterio. Así que lo leeré. Te mando un beso y gracias por la recomendación

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaintrygowany, chcę przeczytać tę książkę

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jak na razie sobie odpuszczę - wciąż walczę z moją biblioteczką i chyba jeszcze długo będę. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Walcz, bo tyle fajnych książek czeka 😊

      Usuń
    2. Dokładnie...szkoda zostawiać je nieprzeczytane. Póki co coraz lepiej mi idzie. :)

      Usuń
    3. Mi też, ostatnio zauważyłam, że mój stos książek do przeczytania pomniejsza się 😊

      Usuń
  8. Fajnie, że wciąga od pierwszych stron. Jestem jak najbardziej na tak.

    OdpowiedzUsuń
  9. .. nie czytałam książek tej autorki.. zaciekawiłaś mnie swoją recenzją i chętnie sięgnę po 'Cień Judasza' ;)

    - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i bardzo polecam tę książkę 😊 pozdrawiam 😊

      Usuń
  10. Kto lubi kryminały nie odmówi sobie tej lektury. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Też lubię, kiedy akcja w książkach rozgrywa się na dwóch płaszczyznach czasowych, dlatego chętnie sięgnę po ten kryminał. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. well written and attractive review... wish to read it.
    Thank you for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja o zakładce bo piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaskakujące zakończenie i wciągająca treść mnie przekonują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie musisz ją koniecznie przeczytać 😊

      Usuń
  15. Bardzo lubię takie książki- uwielbiam jak książka wciąga czytelnika tak, że pochłania rozdział za rozdziałem. Zdecydowanie dopisuję do listy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka właśnie jest ta książka 😊 koniecznie dopisz do listy, bo świetna książka 😊

      Usuń
  16. Czuję się zachęcona i z przyjemnością sprawdzę- jak ona smakuje? Lubię kiedy książka wciąga od pierwszych stron :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, jestem ciekawa jak posmakuje Ci ta książka 😊

      Usuń
  17. Po Twojej opinii muszę mieć tą książkę! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo zainteresowałaś mnie tą książką. Chciałabym przeczytać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, świetne jest 😊 pozdrawiam 😊

      Usuń
  19. Bardzo jestem ciekawa, kto okazał się tytułowym Judaszem i jaka kara go za to spotkała. Będę więc miała na uwadze tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to zaskoczyło podczas czytania 😊 polecam bardzo tę książkę 😊

      Usuń
  20. Very interested article! Have a great evening! 🌸🌸🌸

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo mnie zachęciłaś do przeczytania tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mi też się bardzo podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam już tę książkę na swojej liście do przeczytania - lubię kryminały.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale mrocznie! Fajna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  25. Już czytałam jedną recenzję o tej książce i na razie nie mówię nie, chociaż ogólnie nie będę jej szczególnie szukać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, może jakoś sama wpadnie w ręce 😃

      Usuń
  26. Taką tematykę, to ja lubię! Coś dla mnie.. P.S. Super zakładka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawa jest taką tematyką, tę zakładkę uwielbiam 😊

      Usuń
  27. Zdecydowanie coś dla mnie! Uwielbiam tego typu pozycje

    OdpowiedzUsuń
  28. Chcę przeczytać. Lubię kryminały z dwiema płaszczyznami czasowymi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, a ten kryminał jest jednym z lepszych jakie czytałam w ostatnim czasie ;)

      Usuń
  29. Zaciekawiłaś mnie tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  30. Zaintrygowałaś mnie tą książką i choć zazwyczaj nie czytam takiej literatury, to może po nią sięgnę. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto po nią sięgnąć, bo bardzo wciąga i zaskakuje ;)

      Usuń
  31. Zapowiada się całkiem ciekawie, muszę przyznać, ze mnie zainteresowałaś. Mam nadzieję, ze i mnie zakończenia zaskoczy a sama treść wciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zainteresowałam, Cię tą książką, jest na prawdę świetna i wciągająca ;)

      Usuń
  32. Ale mnie zachęciłaś! Brzmi świetnie, a przeczytałabym jakiś ciekawy kryminał, logiczny, wciągający napisany tak, że nie można się oderwać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ten kryminał będzie dla Ciebie w sam raz:) Bardzo polecam ;)

      Usuń
  33. Skoro lubisz książki detektywistyczne to bardzo polecam przeczytać się o Cormoranie Strike'u Roberta Galbraitha (JK Rowling). Mega mi się podobało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie będę miała tę książkę na uwadze ;)

      Usuń
  34. Rzadko sięgam po kryminały ale dawno och nie czytałam więc może się skuszę na ta książkę jak gdzieś trafię;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dawno nic nie czytałam p. Kasiuk. Muszę chyba powrócić do jej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  36. Fajna zakładka! Ciekawe w sumie ile jest kryminałów na świecie. Chyba książki nigdy nie przestaną być modne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie, ale fajnie by było przeczytać wszystkie fajne kryminały jakie są ;D

      Usuń


  37. Hi everyone I'm Mrs ALEKSI TAISIYA, My husband divorced me 2 years ago to live with another woman and I have tried to have him back but I could not, so I tried to do many things to get him back and he refuse to come back. One faithful Friday morning, I visit a forum for tips on how to get your ex back and there I saw a lady testifying on how Dr AKHERE helped her to get her husband back after he was tied down with a spell by another woman. Although I never believed in spiritual work I reluctantly tried him because I was desperate and I contact him and explain my problems to him, to my greatest surprise Dr AKHERE helped me to bring back my husband after 5days and now my relationship is more perfect just as he promised. Getting your ex back permanently does not only bring back someone you love but it will also re-unite your lover's feelings. My husband now treats me like a Queen and always says he loves me all the time. If you are passing through difficulties in your relationship, Doctor AKHERE can help solve marital problems, restore broken relationships and do some other things. I can assure you he's highly potent and reliable. Email him for urgent help [AKHERETEMPLE@gmail.com ] or +2349057261346 .

    OdpowiedzUsuń

„Ucieczka po miłość” Ewa Pisarska

Od jakiej książki nie mogliście się oderwać w ostatnim czasie? Długo nie mogłam trafić na taką powieść, jednak kiedy w moje ręce trafiła „Uc...