"Człowiek z lasu" Phoebe Locke

Lubicie legendy związane z mrocznym klimatem lasu? Jeśli tak to z pewnością zainteresuje Was thriller psychologiczny "Człowiek z lasu" Phoebe Locke. Jakie znaczenie w historii opisanej w tej książce ma tytułowy człowiek z lasu? Zapraszam na recenzję!


"Człowiek z lasu" Phoebe Locke
Sandie Banner znika w środku nocy bez śladu. Dzieje się to tydzień po narodzinach swojej córki Amber. Dziewczynka przez szesnaście lat wychowywana jest przez swojego ojca Milesa. Pewnego dnia skruszona Sandie wraca do domu i tym samym próbuje stopniowo odbudować swoje relacje z rodziną. Niestety jej mroczna przeszłość nie daje o sobie zapomnieć i zamierza się z nią rozliczyć... Po dwóch latach w Los Angeles osiemnastoletnia Amber Banner uczestniczy w spotkaniu z mediami, gdzie towarzyszy jej ekipa dokumentalistów. Dziewczyna stała się sławna za sprawą pewnego incydentu... Została właśnie uniewinniona, ponieważ dopuściła się morderstwa. Kogo zabiła Amber? Dlaczego w ogóle dopuściła się zabójstwa?

"Człowiek z lasu" Phoebe Locke
W książce przeważa narracja trzecioosobowa. Rozdziały nie są za długie ani za krótkie, ale za to są prowadzone w dwóch płaszczyznach czasowych. Występują teraźniejsze zdarzenia, w których Amebr już jako znana osoba opowiada o swoim traumatycznym przeżyciu z przeszłości, czyli o zabójstwie, dzięki któremu stała się sławna. Podczas czytania cofamy się też dwa lata, kiedy to Sandie po opuszczeniu rodziny postanowiła wrócić do domu i stara się odbudować swoje relacje z mężem i z córką. Ogólnie myślę, że fabuła książki jest bardzo ciekawa, ale niestety styl pisania autorki trochę mi nie podpasował. W książce jest dużo opisów, które ogólnie średnio potrafiły mnie zaciekawić, czasami czytało się je ciężko, że aż przyłapywałam się na tym, że w trakcie czytania zaczęłam myśleć zupełnie o czymś innym i gubiłam wątek. Tak więc ta książka nie należy do tych, które czyta się lekko i przyjemnie, bo w trakcie czytania trzeba się bardzo skupić.

"Człowiek z lasu" Phoebe Locke
"Człowiek z lasu" jest thrillerem psychologicznym, z ciekawą fabułą, w którym mroczny klimat dodaje tajemniczości. Niestety nie należy on do książek, które są w czołówce moich ulubionych, ale za to znam osoby, którym bardzo się on spodobał i za ich namową sięgnęłam po niego. Nie będę Was namawiać ani zachęcać do przeczytania tej książki. Być może będziecie się nią zachwycać jak wiele osób, a możliwe też, że czasami będziecie się męczyć podczas czytania jak ja...

38 komentarzy:

  1. Uwielbiam thrillery psychologiczne, więc zdecydowanie jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako fanka thrillerów psychologicznych jestem mocno zainteresowana tą książką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie myślę, że mogłaby Ci się spodobać 😊

      Usuń
  3. Parece un buen libro. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gracias por la reseña. https://enamoradadelasletras.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Może w wolnej chwili po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może kiedyś przeczytam, jak będzie w bibliotece. Sęk w tym, że już mam bardzo dużą listę pozycji do przerobienia właśnie z kręgu thrillerów. Nawet taką z o kimś z lasu - chodzi mi o "Chłopca z lasu" H. Cobena :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam ten problem, że już za dużo mam książek do przeczytania 😅 Czytałam dużo fajnych książek z motywem ładu, ale tej książki Cobena jeszcze nie 😊

      Usuń
    2. W tym roku wyszła też nawet kontynuacja "Chłopca z lasu", ale o niej na razie nie rozmyślam póki pierwszej powieści z owego cyklu nie przeczytam. :D

      Usuń
    3. Nawet nie wiedziałam, że jest kontynuacja tej książki, może kiedyś wezmę się za ten cykl, mam nadzieję, że rozpocznę go od pierwszej części 😀

      Usuń
  7. Jeśli znajdę tę książkę w mojej osiedlowej bibliotece to sprawdzę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię thrillery psychologiczne gdzie akcja rozgrywa się w lesie. Lubię wartką akcję i zniechęcam się, gdy czytanie idzie mi jak po grudzie. Zapiszę sobie tytuł, ale nie wiem czy się skuszę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię jak akcja rozgrywa się w lesie. Lepiej samemu przeczytać i się przekonać, czy warto było przeczytać tę książkę 😊 pozdrawiam

      Usuń
  9. Lubię mroczne klimaty, ciekawe czy spodobałaby mi się ta pozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Leśne tajemnicze klimaty kuszace, szkoda, że ksiązke trudno sie czyta ale może spróbuję kiedys przy okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne są takie klimaty, a książkę warto przeczytać, może akurat Ci się spodoba 😊

      Usuń
  11. Chętnie sprawdzę czy mi książka się spodoba. Thrillery czytam zawsze chętnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. To niestety nie mój gatunek czytelniczy.

    OdpowiedzUsuń
  13. W sam raz na jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hello Martyna. Thanks for your review. Have a good day :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię motyw lasu w książkach. Nadaje im morku

    OdpowiedzUsuń

„Tajemnica Hipka Wariata” Mariusz Gadomski

Ciekawią Was drastyczne historie oparte na faktach? Jeśli tak, to dobrze się składa, bo akurat dzisiaj mam dla Was recenzję książki biografi...