„Oswoić lęk. Jak przetrwać emocjonalny chaos” Reetta Newell, Anna Williamson

Czy zdarzają Wam się takie sytuacje, w których lęk utrudnia Wam funkcjonowanie? Mnie się zdarzają dosyć często i dlatego cieszę się, że w moje ręce trafił poradnik psychologiczny „Oswoić lęk. Jak przetrwać emocjonalny chaos” napisany przez doktor psychologii Reettę Newell oraz Annę Williamson, czyli prezenterkę telewizyjną, która jest również doradcą psychologicznym. Z tej książki można naprawdę dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy, tak więc jeśli jesteście ciekawi więcej na jej temat, to zapraszam na recenzję! 


„Oswoić lęk. Jak przetrwać emocjonalny chaos” Reetta Newell, Anna Williamson
Poradnik „Oswoić lęk. Jak przetrwać emocjonalny chaos” uświadamia nam to, że nie musimy być więźniami swoich lęków, które powodują różne sytuacje takie jak na przykład spotkania rodzinne lub firmowe. Dedykowany jest on tym, którym niespokojne myśli utrudniają zasypianie, a przez przepracowanie, znerwicowanie i ogólnie psychiczne rozbicie, każdy kolejny dzień stwarza trudne wyzwanie. W książce tej omawiane są różne rady, wskazówki oraz ćwiczenia dotyczące lęku i stresu. Tak więc można dowiedzieć się z niej tego czym jest lęk i z czego on wynika, a także jak należy zachować się, kiedy dopada nas atak paniki. Oprócz tego, dzięki tej książce można dowiedzieć się co zrobić, aby odzyskać dobry sen i aby lęk, czy strach nie odbierał nam radości życia. Za sprawą tej książki można również dowiedzieć się, po czym poznać symptomy obniżonego nastroju i depresji oraz kiedy i jak należy zwrócić się o profesjonalną pomoc.

W każdym rozdziale autorka Anna Williamson, dzieląc się swoimi osobistymi doświadczeniami, opisuje sytuacje związane zaburzeniami lękowymi. Oprócz tego, podpowiada, w jaki sposób, jak radzić sobie w sytuacjach, kiedy dopada nas lęk. Dzięki tej książce można również rozpoznać oraz rozprawić się z lękiem już wtedy, kiedy pojawiają się pierwsze symptomy lęku, a także jego poważne objawy, które mogą nas dopaść w każdej sytuacji.

„Oswoić lęk. Jak przetrwać emocjonalny chaos” Reetta Newell, Anna Williamson
Książka ta jest krótkim i treściwym poradnikiem, który w każdym rozdziale opisuje wszystko to, co jest związane z lękiem. Czytałam go z wielkim zainteresowaniem, podobało mi się to, jak autorka książki, na swoim przykładzie przedstawia różne sytuacje, w których doświadczała uczucie lęku. Anna Williamson jako doradca psychologiczny, w przejrzysty i czytelny sposób dzieli się z czytelnikiem technikami, które wcześniej przetestowała na sobie i które mogą każdemu pomóc w trudnych sytuacjach. Każdy rozdział opisujący odrębny problem, jest podsumowany przez doktor Reettę Newell, która prezentuje bardzo przydatne wskazówki, mogące pomóc pozbyć się lęku. Bardzo podobały mi się w tym poradniku opisane proste i szybkie ćwiczenia zatytułowane „alert aktywności”, dzięki którym można zmniejszyć lęk, niektóre nawet wykonałam od razu, bo i mnie czasami nawiedzają różne, uprzykrzające życie lęki, których trudno od razu się pozbyć. Dlatego myślę, że od czasu do czasu warto ponownie zajrzeć do tej książki, w celu wykonania takich ćwiczeń. Mogą one pomoc w dokonaniu trudnego wyboru, dzięki nim można czuć się bardziej komfortowo w różnych sytuacjach, typu spotkania firmowe. Wykonując takie ćwiczenia, można również odczuć wewnętrzny spokój, który zakłócają niespokojne myśli. Tak, więc uważam, że warto przeczytać tę książkę, bo z pewnością każdy z nas odczuwa czasem lęk, który może bardzo utrudnić życie. Myślę, że może ona pomóc podczas odczuwania pierwszych symptomów lęku, jednak wiadomo, że nie zastąpi wizyty u psychologa lub psychiatry przy poważnych objawach. Może za to przygotować psychicznie do takiej wizyty, szczególnie te osoby, które nigdy nie korzystały z profesjonalnej pomocy psychologicznej. 

„Oswoić lęk. Jak przetrwać emocjonalny chaos” Reetta Newell, Anna Williamson
„Oswoić lęk. Jak przetrwać emocjonalny chaos” jest bardzo mądrym poradnikiem, który w czytelny i przejrzysty sposób opisuje sam lęk oraz wiele sytuacji z nim związanych. Książka ta może każdemu pomóc w ciężkich chwilach, kiedy lęk uprzykrza nam życie. Bardzo polecam Wam tę książkę i cieszę się, że ją przeczytałam, bo poznałam dzięki niej wiele przydatnych ćwiczeń oraz dużo mądrych wskazówek, którymi zamierzam się kierować, kiedy dopadnie mnie znowu lęk.

36 komentarzy:

  1. Musi być to bardzo ciekawy poradnik. Sama wymyśliłam własną technikę na opanowanie lęku. Zaczynam w myślach robić rachunki, co aktywuje inną część mózgu, niż tą odpowiedzialną za emocje. Mi pomaga to skupienie się na innej rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajny pomysł na pozbycie się lęku, sama muszę zastosować taką technikę 😊

      Usuń
  2. Warto zaglądać do takich mądrych poradników.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo zainteresował mnie ten poradnik.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaczekam na inne książki, które zaproponujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lęk nie jest mi obcy, ale na szczęście nie dominuje w moim życiu ;) Książkę z przyjemnością bym przeczytała. Lubię poradniki i lubię w takim temacie, dbania o siebie i radzenia sobie ze swoimi słabościami :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całe szczęście, że nie dominuje, ale czasami trudno jest go uniknąć 🙂 w takim razie bardzo polecam tę książkę, myślę, że Cię zainteresuje tak jak mnie 😊 pozdrawiam

      Usuń
  7. Thank you, Martyna! I hope Maciek is not afraid of anything. He is very sweet!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maciek is a brave cat and is not afraid of anything🙂

      Usuń
  8. Na ogół nie czytam poradników, ale ten bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  9. So it looks like an interesting book.

    OdpowiedzUsuń
  10. Martyno z naprawdę wielką chęcią przeczytałabym ten poradnik! Przyznaję się, że i mi zdarzają się różne lęki. Tym bardziej, że jestem raczej pesymistką. Dokładnie mówiąc to pesymistką z wyboru. Dlaczego? Ponieważ wolę, jeśli coś się uda, cieszyć się, niż zakładać wszystko ok. i później się rozczarować.
    Martwię się o moich rodziców, najbliższych i ich zdrowie.
    Inna sprawa wiele stresów u mnie było związane z moją byłą (NA SZCZĘŚCIE BYŁĄ JUŻ!!!) pracodawczynią. Kobieta objęła stanowisko w wyniku powiązań politycznych i w dosłownie kilka tygodni miejsce pracy, które do tej pory było pod każdym względem SUPER zamieniła w piekło!!! Jedna z osób pracujących musiała rozpocząć leczenie i zażywać leki na uspokojenie.
    Martyna pamiętam też mój strach po tym, jak Rosjanie ostrzelali elektrownię atomową w Zaporożu (a właśnie od rozpoczęcia wojny najbardziej bałam się o elektrownie atomowe) i wybuchł pożar. Każdego dnia na "dzień dobry" mój tata dostawał pytanie (tata wstaje wcześniej niż ja i sprawdza informacje), czy elektrownia w Zaporożu nie została ostrzelana i czy wszystko ok.?
    Jestem osobą, która bardzo, ale to bardzo rzadko płacze, raczej ja wszystko trzymam w sobie. Pamiętam jednak początek pandemii i mój strach, jak pierwsze osoby chore pojawiły się w moim mieście, a ja mieszkam w dosyć niewielkim, bo około 13 tysięcy mieszkańców miasto, a w gminie około 20. Jednak wtedy z nerwów rozpłakałam się.
    Martyna pozdrawiam Ciebie i życzę Ci miłego, udanego weekendu!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bardzo polecam Ci tę książkę, z pewnością Cię zainteresuje. Czasami warto być pesymistą z tego właśnie powodu, żeby się nie rozczarować. Czasami też nie warto się martwić na zapas i psuć sobie humor zmartwieniami, bo na niektóre rzeczy i tak nie mamy wpływu.
      Niestety tak to już jest w niektórych miejscach pracy... Współczuję Ci takiej pracodawczyni. Takie sytuacje jak wojna, czy pandemia potrafią bardzo wzbudzić lęk, więc myślę, że w takich sytuacjach tego typu poradniki są bardzo przydatne i warto mieć je zawsze przy sobie. Jest w nim wiele prostych i przydatnych ćwiczeń, które naprawę mogą pomóc wtedy, kiedy ogarnia nas lęk. Pozdrawiam i również życzę miłego dnia 😊

      Usuń
  11. Lubię tego typu poradniki. Chętnie po niego sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytam poradników, ale przyznam, że Twoja recenzja zachęciła mnie do poznania akurat tej pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, bo na prawdę świetny poradnik 😊

      Usuń
  13. Potrzebne są takie poradniki

    OdpowiedzUsuń
  14. Chętnie bym zajrzała do tej książki. Lubię mądre poradniki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie poradniki mogą być bardzo przydatne 😊

      Usuń
  15. Lęk to moje drugie imię. Bez niego nawet do sklepu nie wyjdę. Niby, więc książka dla mnie, choć czy faktycznie pomoże mi się, choć częściowo z nim uporać nie wiem. Wiele poradników niestety nic mi nie przyniosło, podobnie terapia. Czasem jest lepiej, czasem gorzej, ale mam wrażenie, że już nie ode mnie to zależy :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo wszystko myślę, że warto przeczytać tę, są w niej naprawdę mądre rasy i wskazówki, jak należy się zachować, kiedy dopada nas lęk. Oprócz tego jest w niej sporo fajnych ćwiczeń, które również mogą pomóc 🙂

      Usuń
  16. Rzadko sięgam po poradniki, ale ten mnie zainteresował :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie sięgnę po ten poradnik :)

    OdpowiedzUsuń

„Osada” Anna Olszewska

Lubicie, kiedy akcja powieści rozgrywa się w górach? Ja uwielbiam, więc kiedy tylko nadarzyła się okazja, aby przeczytać kryminał, którego a...