"Wiem, co Wam w duszy gra" Bezdech

Zawsze chętnie czytam na Instagramie, czy Facebooku krótkie cytaty odnoszące się do przemyśleń życiowych, tych związanych z trudnymi emocjami, bo czasami potrafią one bardzo podnieść na duchu. Z tego właśnie powodu sięgnęłam po książkę "Wiem, co Wam w duszy gra" autora o pseudonimie Bezdech, który jest również autorem takich właśnie cytatów nawiązujących do niełatwych miłości, samotności lub melancholii. Co takiego gra w duszy głównym bohaterów tej powieści?


"Wiem, co Wam w duszy gra" Bezdech
Pewnego dnia, na lotnisku dochodzi do przypadkowego spotkania Moniki i Jakuba. Między tym dwojgiem, pomimo krótkiej rozmowy zaczyna natychmiast iskrzyć. Wybucha między nimi wielkie uczucie, oboje twierdzą, że odnaleźli swoją bratnią duszę. Ciągnie ich do siebie, jednak niestety przeciwności losu wskazują na to, że ich związek wydaje się nierealny... Wszystko komplikuje małżeństwo Jakuba oraz choroba jego żony. Tym sposobem Monika i Jakub stają przed bardzo ważnymi wyborami życiowymi. Czy pomimo swojej wielkiej miłości, stworzą normalny związek, krzywdząc przez to innych? Czy rozstaną się i będą żyć osobno jako tęskniący za sobą nieszczęśliwi ludzie?

"Wiem, co Wam w duszy gra" Bezdech
W książce występuje przemienna narracja, czyli prowadzona jest w trzeciej osobie oraz pierwszej, gdzie narratorem jest Jakub lub Monika. W ten sposób możemy poznać całą ich zawiłą relację z punktu widzenia ich obojga. Rozdziały są bardzo długie, ale mimo to książkę czyta się szybko, w dodatku jej mała liczka stron, sprawia, że można ją przeczytać w jeden wieczór. Akcja dzieje się na w ciągu trzynastu lat, bo aż tyle czasu zajęło głównym bohaterom podjęcie właściwej i już ostatecznej decyzji dotyczącej ich wspólnego życia. W książce tej opisane jest wiele różnych niełatwych emocji. Z początku czytamy o wielkiej miłości, o tym co przeżywają zakochani ludzie, którzy w końcu trafili na siebie i są ze sobą bardzo szczęśliwi. Niestety później zaczynają się schody, bo sytuacja życiowa bohaterów zmusza ich do podjęcia trudnych wyborów, przez co wiele możemy się dowiedzieć o nieszczęśliwej miłości oraz samotności, a także o tęsknocie do ukochanej osoby, której nie ma obok. 

"Wiem, co Wam w duszy gra" Bezdech
"Wiem, co Wam w duszy gra" jest bardzo wzruszającą i emocjonalną powieścią obyczajową podchodzącą pod romans. Jest w niej opisanych wiele trudnych emocji, które są związane z ciężkimi wyborami, których muszą dokonać główni bohaterowie. Mimo że liczy tylko około 170 stron i szybko się ją czyta, nie należy ona do lekkich, bo zmusza do refleksji. Myślę, że będzie ona odpowiednią lekturą dla kobiet i mężczyzn tkwiących w podobnych, niełatwych relacjach jak Monika i Jakub.

"Wiem, co Wam w duszy gra" Bezdech


48 komentarzy:

  1. Emocje i wzruszenia mnie zaciekawiły i te bratnie dusze obojga bohaterów. Jestem ogromnie ciekawa. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie musisz przeczytać tę książkę ;)

      Usuń
  2. Niewykluczone, że kiedyś przeczytam tę książkę. Piękny kot.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że po tą książkę na pewno sięgnie wiele osób, ale ja jednak sobie odpuszczę - obyczajówka i romanse to zupełnie nie mój klimat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zastanowię się jeszcze nad tą książką, a na razie mam co czytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Merry Christmas, Martyna! You always read very interesting books.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z przyjemnością przychodzę do Ciebie, bo lubię Twoje recenzje.
    Ale ta książka - nie dla mnie.
    Pozdrawiam poświątecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesujący pomysł na książkę, choć na tę chwilę nie wiem, czy to propozycja dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zastanawiałam się nad tą książką, ale jakoś zrezygnowałam. Teraz po przeczytaniu o tym, że jest wzruszająca i pełna emocji zmieniłam zdanie. Chętnie przeczytam :) Spełnienia marzeń w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię do niej przekonałam, bo jest warta przeczytania 😊 dziękuję 😊

      Usuń
  9. Może sam opis fabuły mnie specjalnie nie przyciąga. Zawsze romans z żonatym ozanza problemy :P. Jednak lubię dobrze opisane emocje. Ludzie są ciekawi i oczywiscie to co im w duszy gra. Dlatego jeśli będę miała okazje to dam książce szansę. Zwłaszcza, że jak mówisz do lekkich nie należy, więc liczę, że owa sytuacja nie będzie przesłodzonym romansem.
    Ciekawych książek na Nowy Rok życzę :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka świetnie opisuje emocje jakie przeżywają obie strony 😊 Warto dać szansę tej książce, jest krótka, ale bardzo dużo wnosi. Dziękuję 😊

      Usuń
  10. Wydaje sie, że to ciekawa książka. Jeśli zapamiętam tytuł, sprawdzę czy mi się spodoba;)

    OdpowiedzUsuń
  11. your cat is very pretty! Happi new year!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię kiedy autorzy pokazuja akcje z perspektywy różnych bohaterów

    OdpowiedzUsuń
  13. nie jest to mój klimat - ale recenzja super

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna książka, bo i temat wspaniały. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na razie nie planuję czytać tej książki. Trochę się boję, że może być dla mnie nieco przygnębiająca. Nie mówię jednak "nie".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może taka być, ale jednak uważam, że warto dać jej szansę ;)

      Usuń
  16. Niestety życie czasem płata nam różne figle. Jestem ciekawa tej historii.

    OdpowiedzUsuń
  17. Tym razem książka mnie nie przyciąga, więc podziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ostatnio brakuje mi takich książek, zatem chętnię przyjrzę sie tej pozycji bliżej :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. książki nie znam, może kiedyś się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hope i read more books than the 2021! This book looks interesting. Thanks for the review.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znam tej książki, ale chciałabym ją poznać. Mogłaby mi się spodobać. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się spodobała, więc bardzo możliwe, że i Tobie się spodoba ;)

      Usuń
  22. Okładka jakoś nie zachęca, ale Mruczek wygląda ślicznie!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój kotek jak zwykle bardziej przyciąga wzrok niż okładka ;D

      Usuń
  23. Raczej nie czytuję obyczajówek i romansów, więc nie będę sięgać po tą książkę. Mam wrażenie, że czytając ją tylko bym się wynudziła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie każdy lubi takie książki, ale ja zdecydowanie się nie wynudziłam podczas czytania:)

      Usuń

„Socjopatka” Patric Gagne

Czytaliście jakąś książkę, w której występują socjopaci? Ja właśnie jestem po lekturze takiej książki i jestem pod wielkim wrażeniem! Mowa o...