"Cienie Paryża" Paulina Kuzawińska

Zawsze ciągnęło mnie do francuskich klimatów, dlatego jakiś czas temu podczas zamawiania książek na portalu granice.pl moją uwagę przykuła powieść "Cienie Paryża" Pauliny Kuzawińskiej. Twórczość tej autorki nie była mi wcześniej znana, ale bardzo tajemnicza i ciekawa fabuła sprawiła, że kliknęłam "Zamów". Tak więc dzisiaj mam dla Was recenzję tej oto książki. Zatem zapraszam do czytania!


"Cienie Paryża" Paulina Kuzawińska
Pewnego dnia w Paryżu w dziewiętnastym wieku dochodzi do strasznego zdarzenia. Młody architekt podpala restaurację w niedawno wybudowanej wieży Eiffla i tym sposobem trafia do szpitala psychiatrycznego. Wszystko wskazuje na to, że jest on szalony... Mężczyzna zostaje poddany hipnozie, która ma na celu poznanie prawdy o całym tym zdarzeniu. Opowiada on całą historię, która doprowadziła do podpalenia, swojemu terapeucie i tym sposobem przeżywa wszystko nowo. W tym czasie opowiada on o swoim romansie z tajemniczą kobietą, który wszystko skomplikował. W trakcie hipnozy na jaw wychodzą nowe fakty... Co skłoniło młodego architekta do podpalenia restauracji? Czy na pewno jest szalony? Kim jest tajemnicza kobieta, dla której stracił głowę?

"Cienie Paryża" Paulina Kuzawińska

W książce występuje narracja trzecioosobowa. Akcja dzieje się w wieku pary i elektryczności, kiedy to wybudowano wieżę Eiffla, czyli w 1889 roku. W książce tej są autentyczne wydarzenia oraz występują postacie historyczne. Jest też wątek miłosny, ale nie jest to typowe romansidło. Czytając tę książkę, można dostrzec bardzo tajemniczy klimat, czasami nawet i mroczny, bo trochę w niej grozy. Jest ona zaliczana do powieści obyczajowych, jednak jak dla mnie podchodzi też trochę pod thriller psychologiczny, ale taki, który nie jest zbyt ciężki. Występuje dużo nielogicznych zdarzeń, które na końcu, na szczęście moją swoje sensowne wytłumaczenie, bo momentami czułam się tak, jakbym czytała fantastykę, za którą nie przepadam. Ogólnie książka bardzo wciąga i szybko się ją czyta. Po skończeniu jednego rozdziału natychmiast musiałam rozpocząć nowy, bo tak bardzo mnie ciekawiła, że trudno mi się było od niej oderwać. Tym sposobem nie wiem, kiedy dobiegłam do końca książki. Dodatkowo styl pisania autorki bardzo mi przypadł do gustu, fabuła okazała się pomysłowa, a końcówka bardzo mnie zaskoczyła. 

"Cienie Paryża" Paulina Kuzawińska

"Cienie Paryża" jest bardzo przyjemną powieścią obyczajową, w której występuje także mroczny klimat. Tajemnicza i wciągająca fabuła sprawia, że trudno jest się od nie oderwać. Jeśli lubicie powieści grozy z wątkiem miłosnym, w których akcja dzieje się w bardzo odległych czasach, to z pewnością spodoba się Wam ta książka!

19 komentarzy:

  1. Też zamawiam książki na granice.pl aż szkoda, że tej nie dorwałam, coś czuję, że by mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością mogłaby Cię zaciekawić, dobrze że miałam szczęście i zobaczyłam tę książkę w porę, bo takie ciekawe książki szybko znikają na tym portalu :D

      Usuń
  2. Mroczny i tajemniczy klimat książek bardzo lubię, więc muszę poznać tę historię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gracias por la reseña. Te deseo una feliz navidad a ti y a tu familia,

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się intrygująco, zaciekawia ten mroczny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo szalenie mnie zaciekawiłaś swoją opinią książki. Ja akurat lubię fantastykę,więc te wątki podchodzące pod ten gatunek nie będą mi przeszkadzaly:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ;) W takim razie z pewnością spodoba Ci się ta książka ;)

      Usuń
  6. Jestem bardzo ciekawa tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś dla mnie, więc chętnie po nią sięgnę, myślę, że by mi się spodobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię powieści obyczajowe, a ta zapowiada się ciekawie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

„Altanka pod magnolią” Sandra Podleska

Czy są w Waszych biblioteczkach takie książki, które czekają na przeczytanie na odpowiedni moment? Wśród takich powieści u mnie była „Altank...