"Szepty zmarłych" Simon Beckett

Przyszła pora na recenzję kolejnej części o słynnym antropologu sądowym, czyli "Szepty zmarłych" Simona Becketta. Jest to trzecia część o doktorze Davidzie Hunterze, który tak samo, jak w poprzednich częściach podejmuje  się identyfikacji rozkładających się ludzkich zwłok. Kto czytał moją recenzję poprzedniej części (jeśli komuś ona umknęła, może przeczytać ją tu), ten wie, że bardzo spodobała mi się druga część tej serii. Czy "Szepty zmarłych" jeszcze bardziej przypadły mi gustu? Zapraszam do recenzji.


"Szepty zmarłych" Simon Beckett

Tym razem akcja książki toczy się w miejscu, w którym słynny antropolog sądowy David Hunter uczył się swojego zawodu, czyli w Tennessee, gdzie mieści się Ośrodek Badań Antropologicznych. Jest to miejsce nazywane potocznie "Trupią Farmą". Po poprzednim bardzo niebezpiecznym śledztwem, które miało swoje konsekwencje, David ma nadzieję, że pracując w tym ośrodku, odnajdzie spokój i pewność siebie. W pracy pomaga mu starszy przyjaciel, który jest też dla niego jednocześnie mentorem. Jednak nawet tutaj David nie doznaje spokoju... Rozpoczyna się kolejne śledztwo w sprawie morderstwa. Czy z pomocą Davida uda się złapać mordercę? A może tym razem to morderca będzie polował na niego?

Tak, jak w każdej innej części, w tej książce przeważa narracja pierwszoosobowa, narratorem jest doktor David Hunter. Występuje nawet narracja drugoosobowa, z którą prawie wcale nie spotykam się w książkach. Przedstawia ona losy tajemniczego, ściganego mordercy. Występują długie rozdziały, ale dzięki pięknemu wydaniu książki i przyjemnej dużej czcionce, czytało się bardzo przyjemnie, w dodatku styl pisania autora bardzo mi odpowiadał. Książce towarzyszy mroczny klimat, ponieważ grasuje niebezpieczny i jednocześnie tajemniczy morderca, który w nietypowy sposób zabija oraz porywa swoje ofiary. Jednak kryminał ten zbyt wolno się rozkręca... Przez wiele rozdziałów ciągnęło się trudne i ciężkie śledztwo w sprawie morderstw. Na szczęście końcówka książki mi to zrekompensowała, ponieważ bardzo trzymała w napięciu, więc trudno mi się było od niej oderwać. Oczywiście na końcu bardzo się zaskoczyłam. Przeczytałam już bardzo dużo kryminałów i nie wiem, jak temu autorowi ciągle udaje się mnie zaskoczyć... Książkę polecam fanom mrocznych kryminałów, opisujące trudne do rozwiązania zagadki i których nie odstraszają opisy rozkładających się zwłok, bo niestety, dużo takich opisów znajdzie się w tej książce. 

"Szepty zmarłych" ogólnie jest dobrym i zaskakującym kryminałem. Bardzo mi się spodobała ta książka, jednak nie przebiła ona drugiej części, czyli "Zapisane w kościach", która do tej pory najbardziej mi przypadła do gustu z tej serii. Mimo wszystko ta książka, jak i cała seria jest godna polecenia.


"Szepty zmarłych" Simon Beckett




88 komentarzy:

  1. Widzę, że wsiąkłaś w ten klimat :)

    A kot cudny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zaczęłam już czytać kolejną część😀 zgadzam się co do kotka 😊

      Usuń
    2. O.. szybko ci idzie... az tak wciąga? ;)

      Usuń
    3. Tak, szczególnie jak już się rozkręca, to już ciężko mi się oderwać 😊

      Usuń
    4. Mam nadzieję, że ta passa będzie trwać. Fajnie kiedy jakaś sera tak wciaga :)

      Usuń
    5. Też mam taką nadzieję 😊

      Usuń
    6. A sama seria ile liczy tomów? ;)

      Usuń
    7. Wiadomo mi tylko o sześciu 😊

      Usuń
    8. Jeszce dwie części przede mną ;)

      Usuń
    9. Kolejne książki, ale innych autorów, bo muszę już odpocząć od Simona Becketta:)

      Usuń
    10. Masz już kogoś na oku? :)

      Usuń
    11. Mam ale na razie nie będę zdradzać kogo:D

      Usuń
  2. A ja jeszcze nie miałąm przyjemnosci z tym autorem

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że jednak polecasz całą serię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię kryminały, więc może się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak już wspominałam ostatnio nie znam autora i na razie chcę skończyć jedną serię kryminalną.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem 😊 tą serię również warto poznać 😊

      Usuń
  6. Twój blog to istna kopalnia kryminałów! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno będę czytała tę serię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. przyznam Ci się, że tytuł mnie kupił ... ale jeśli zdecyduję się sięgnąć, to sięgnę po polecaną bardziej 2

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druga część w taki niewyjaśniony sposób się kończy, że siłą rzeczy zdecydujesz się sięgnąć i po tą część :)

      Usuń
  9. Muszę w końcu zabrać się za powieści tego autora, bo gatunkowo to jak najbardziej moje klimaty. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, na żadnej książce tego autora jeszcze się nie zawiodłam ;)

      Usuń
  10. Oh this sounds like a sad book

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam jeszcze książek autora 😉

    OdpowiedzUsuń
  12. Słyszałam o autorze, ale nie miałam okazji się jeszcze z nim zaprzyjaźnić.

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam całą serię o doktorze Davidzie Hunterze i bardzo pozytywnie ją wspominam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dobrze wspominam książki z tej serii, które do tej pory udało mi się przeczytać:)

      Usuń
  14. Naprawdę muszę sięgnąć po tą serię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, jeśli lubisz takiego typu książki to na pewno Ci się spodoba:)

      Usuń
  15. Jeśli będę miała więcej wolnego czasu, sięgnę po całą serię. Jednak najbardziej intryguje mnie tytuł, który najbardziej przypadł Ci do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten tytuł bardzo warto przeczytać, pozostałe książki z tej serii również 😊

      Usuń
  16. Mam ochotę na tę serię od dłużego czasu. Wiem, że są nierówne w sensie, jedna lepsza, druga gorsza, jednak mimo to mam na nią chrapkę, a twoje recenzje tylko wzmacniają mój apetyt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, na moim blogu jeszcze pojawi się nie jedna recenzja książek z tej serii, więc mam nadzieję, że w końcu się na nie skusisz:) Zdarzają się lepsze i gorsze książki, ale każdą z nich warto przeczytać :)

      Usuń
  17. Definitely, an intriguing book! Thanks for the review!

    OdpowiedzUsuń
  18. sounds like an interesting book!

    OdpowiedzUsuń
  19. Umknęły mi poprzednie części, ale to nic - nie zmienia to faktu, że lekturą jestem zaciekawiona (btw, kocham narrację pierwszoosobową). Bardziej trafiłaby do mojej mamy, bo ona uwielbia kryminały, więc zawsze to dobry pomysł na prezent :D
    Szkoda, że trzecia część nie dorównuje drugiej! :/ Pozdrawiam ciepło i życzę jak najwięcej udanych lektur :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze to można nadrobić i przeczytać recenzję poprzednich części:) Cieszę się, że jesteś zaciekawiona lekturą. Myślę, że ta seria na pewno spodoba się Twojej mamie skoro uwielbia kryminały:) Ta część była też bardzo fajna, mimo, że poprzednia była lepsze:) również pozdrawiam:)

      Usuń
  20. Czytałam jakiś czas temu i bardzo mi się podobała ta książka, ogólnie wszystkie powieści z tej serii są ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, też bardzo mi się podoba ta seria ;)

      Usuń
  21. Tendré en cuenta toda la serie muchas gracias te mando un beso y te deseo un buen fin de semana

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka idealna na Halloween :D a to już niedługo bo październik rzut beretem :D Ja niestety nie sięgam po takie książki bo zwyczajnie się ich boję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie idealnie pasuje na Halloween:D Nie każdy lubi takie książki ;)

      Usuń
  23. Chyba jeszcze nie dorosłam do kryminałów...

    OdpowiedzUsuń
  24. Po tę serię na pewno kiedyś sobie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam podobnie jak Ty - mi najbardziej podobały się piewsze dwa tomy serii- ale ogólnie cała seria jest warta uwagi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, dwie pierwsze części najlepsze, szczególnie ta druga:)

      Usuń
  26. Lubię książki Becketta!

    OdpowiedzUsuń
  27. Coś czuję, że by mi się spodobała. :) Uwielbiam w książkach fragmenty z narracją drugoosobową, sama też taką zastosowałam w swojej powieści. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam tą serię:) Bardzo fajnie się czyta książki z narracją dwugoosobową:)

      Usuń
  28. Myślę, że przyjemnie spędziłabym przy niej kilka wieczorów :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeszcze nie miałam przyjemności przeczytać jakąś książkę tego autora i na razie nie zapowiada się na to, żeby to się zmieniło, bo ostatnio nie po drodze mi z kryminałami.

    OdpowiedzUsuń
  30. No rozumiem, jeśli tylko nadarzy się taka okazja, żeby przeczytać kryminały to bardzo polecam tą serię 😊

    OdpowiedzUsuń
  31. O książce nie słyszałam zbyt wiele, ale z chęcią sprawdzę. Wydaje się być bardzo interesująca, idealna dla mnie.
    Carrrolina Blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam tą książkę, jak i całą serię ;)

      Usuń
  32. Great post!
    I loved the blog, I'm following you!
    contornoperfeito.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawa jestem tej serii i na pewno kiedyś po nią sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Z pewnością by mnie wciągnęła :D

    OdpowiedzUsuń

„Dama w kapeluszu” Anna Stryjewska

Dzisiaj mam dla Was recenzję książki, po którą postanowiłam sięgnąć z dwóch powodów. Pierwszy z nich jest taki, że uwielbiam czytać przedwoj...