"Dziewczyny w wodzie" Victoria Jenkins

Po moim maratonie komedii kryminalnych przyszedł czas na coś poważniejszego. Tym razem sięgnęłam też po kryminał, jednak taki, który nie ma nic wspólnego z komedią, ale z thrillerem psychologicznym. Taką książką jest "Dziewczyny w wodzie" Victorii Jenkins, po której nie wiedziałam czego się spodziewać, bo nie przeczytałam jeszcze żadnej książki tej autorki. Jest to pierwszy tom serii o policjantkach Alax King i Chloe Lane (tym razem zaczęłam czytać serię prawidłowo od pierwszego tomu). Czy sięgnę po kolejne tomy tej serii? Zapraszam do recenzji.



Detektyw Alex King i jej młodsza podwładna Chloe Lane podejmują się śledztwa w sprawie mordercy, który zostawia swoje zmasakrowane ofiary w rzece. Są to dwie kobiety, które giną w odstępach kilku dni. Obie z mroczną przeszłością, które należały do grupy wsparcia, zajmującej się osobami z problemami emocjonalnymi. Nie tylko ofiary mają za sobą mroczną przeszłość... W życiu Alex i Chloe też swego czasu nie było kolorowo. Szczególnie życie tej drugiej nie było usłane różami. Chloe dostaje tajemnicze maile od kogoś, kto wie, czym zajmowała się w przeszłości. Czy jej również grozi niebezpieczeństwo? Dlaczego w tak okrutny sposób giną dziewczyny w mroczną przeszłością?


W książce występuje narracja trzecioosobowa. Kryminał ten rozpoczyna się prologiem, który nawiązuje do przyszłych wydarzeń w książce. Rozdziały są krótkie, przez co szybko się czyta. Gdyby nie to, że przyzwyczaiłam się do lekkich komedii kryminalnych, które czytałam w ostatnim czasie, pewnie książkę przeczytałabym jeszcze szybciej. Zauważyłam małe podobieństwo do książki "Niespokojni zmarli" Simona Becketta, czyli taki sam sposób zostawiania swoich zmasakrowanych ofiar w rzece przez mordercę, które następnie znajdowała policja. Fabuła jednak była zupełnie inna. W książce "Dziewczyny w wodzie", tak jak w przypadku większość thrillerów psychologicznych, na początku akcja trochę się wlokła, ale zakończenie było tego warte i trzymało w napięciu. Łatwo było domyślić się, kto jest ściganym mordercą, jednak inne wydarzenia potrafiły zaskoczyć, a na końcu nawet trochę się wzruszyłam (ale nie płakałam). Myślę, że każdego, kto boi się wody, na pewno ta książka przeraziłaby, dlatego nie polecam jej takim osobom (chyba, że ktoś lubi się bać). Polecam ją za to każdemu, kto lubi mroczne kryminały oraz thrillery psychologiczne, w których bohaterowie mają swoje tajemnice, a odkrycie ich przez niebezpiecznego mordercę prowadzi do dalszych nieprzyjemnych zdarzeń...


"Dziewczyny w wodzie" uważam, za bardzo mocny kryminał, który warto przeczytać, chociaż czytałam lepsze. Na pewno żaden fan kryminałów i thrillerów psychologicznych się nie zwiedzie na tej książce tak, jak ja. Z pewnością sięgnę po kolejne tomy tej serii, bo jestem bardzo ciekawa dalszych akcji z udziałem tych dwóch policjantek. 





104 komentarze:

  1. Skoro Twoim zdaniem, to bardzo mocny kryminał, który warto przeczytać, to ja w takim razie zaryzykuję i dam mu szansę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo zainteresowała mnie ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie musisz ją koniecznie przeczytać 😊

      Usuń
  3. Czytałam i całkiem dobrze wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię czasem sięgać po kryminały i będę go miała na uwadze, jak już mi wróci ochota na ich czytanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam tą książkę, może akurat Ci się spodoba 😊

      Usuń
    2. Zapisałam sobie tytuł i jak będę szukać kolejnego kryminału do poczytania to wezmę to rozejrzę się za tą książką.

      Usuń
  5. Będę miała tę książkę na uwadze, bo brzmi bardzo ciekawie. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna książka, myślę, że się na niej nie zawiedziesz :)

      Usuń
  6. Ja mam pecha do komedii kryminalnych, ale znam dużo dobrych thrillerów psychologicznych. Tego jeszcze nie czytałam, ale mnie zaciekawił.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale miałaś modela! Książki nie czytałam, ale zainteresowałaś mnie tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepszy model na świecie:) Bardzo polecam tą książkę :)

      Usuń
  8. Czytałam już jakiś czas temu. Bardzo dobry kryminał.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałem :) warte uwagi i mnie osobiście dobrze się czytało,nie uciekały mi litery więc nie czytało się ciężko. Tak dobrze wspominam jak dzieci z Bullerbyn :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też bardzo fajnie czytało się tą książkę:) Dzieci z Bullerbyn nie były takie drastyczne :D

      Usuń
  10. Chciałam kiedyś bardzo przeczytać tę książkę i nadal chcę, ale ciągle zabieram się za inne. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Z chęcią bym przeczytała, to moja tematyka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapowiada się intrygująco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie musisz ją koniecznie przeczytać :)

      Usuń
  13. Koniecznie, książka warta przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam tej serii, ale zapytam kiedyś w bibliotece o książki z owego cyklu. Skoro lubię wszelkiej maści kryminały i thrillery, to jest szansa, że twórczość Victorii Jenkins mnie do siebie przekona. Swoją drogą, kotek świetnie sprawdził się na fotkach jako mistrz II planu, skutecznie przyciągając moją uwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie przekonała twórczość tej autorki, więc bardzo polecam tą serię, powinna przypaść Ci do gustu, skoro lubisz kryminały i thrillery 😊 Kotek wyjątkowo chciał ze mną współpracować podczas zdjęć 😊

      Usuń
  15. Adoro los libros de misterio así que posiblemente lo lea. Te mando un beso

    OdpowiedzUsuń
  16. Raczej nie czytam tego typu książek :)
    Ale masz uroczego kociaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie każdy lubi takie drastyczne książki 😊 dziękuję w imieniu mojego kociaka 😊

      Usuń
  17. Uwielbiam takie książki, zdecydowanie moje klimaty.

    ps. Jaki Uroczy Kiciuś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, w takim razie musisz koniecznie przeczytać tą książkę 😊 dziękuję w imieniu mojego kotka 😊

      Usuń
  18. Zaciekawiłaś mnie! Z chęcią bym ją przeczytała.

    Pięknego masz kotka! :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie 😊 bardzo polecam tą książkę 😊 dziękuję w imieniu kotka 😊

      Usuń
  19. Girls in the Water sounds like a great thriller. I enjoy well written detective stories and thrillers. Moreover, these two police women seem like interesting protagonists. Thank you for sharing your book review.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. This thriller is very great:) I recommend this :) These two police woman are very interesting protagonists :)

      Usuń
  20. This book looks like a must read and that cat is so cute! Have a great day!
    Allurerage
    Thetrendybride

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdecydowanie coś dla mnie. Uwielbiam takie historię, a ta wydaje się być na prawdę bardzo ciekawa. Zapisuje tytuł i dzięki za recenzje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się:) Myślę, że Ci się spodoba ta książka :)

      Usuń
  22. ostatnio szukam dobrego kryminału

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ten będzie odpowiedni :)

      Usuń
    2. rozglądnę się za nim :) dziękuję i zapraszam do mnie :)

      Usuń
  23. Lubię thrillery psychologiczne, ale jeśli bardzo mroczne, to sama nie wiem...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię ten gatunek literacki, ale bywają mroczniejsze:) Pozdrawiam :)

      Usuń
  24. Lubię thrillery psychologiczne, a już dawno nie czytałam mocnej lektury, która budziłaby napięcie. Może to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Końcówka bardzo trzymała mnie w napięciu, więc może akurat Ci przypadnie do gustu ta książka :)

      Usuń
  25. Lubię tego typu książki, chociaż jeśli łatwo się domyślić kto jest mordercą, to trochę mnie zniechęca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to inne rzeczy w książce bardzo mnie zaskoczyły, więc nie ma co się zniechęcać 😊

      Usuń
  26. Zaufam ci,ze fan kryminałow się nie zawiedzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Cieszę, się, myślę, że się nie zawiedziesz 😊

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja po kryminały zawsze chętnie sięgam :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie za często sięgam po kryminały, ogólnie częściej czytam romanse wojenne lub poradniki, ale twoja recenzja sprawia, że z chęcią bym przeczytała :)

    terazszczescie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo lubię romanse wojenne i poradniki 😊 bardzo polecam tą książkę, może akurat po jej przeczytaniu polubisz kryminały 😊

      Usuń
  30. Your cat is so cute! This sounds like an interesting read!

    xx

    OdpowiedzUsuń
  31. Lubię mocne kryminały. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ten będzie dla Ciebie w sam raz :)

      Usuń
  32. Chętnie sięgam po mocne kryminały, a te dobre jeszcze bardziej mnie zachęcają. Wcześniej nie słyszałam o "Dziewczynach w wodzie", a szkoda, bo po recenzji wiem, że znalazłabym tam parę interesujących kwestii. Kusisz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie "Dziewczyny w wodzie to bardzo dobry kryminał" i bardzo go polecam. Myślę, że Ci się spodoba, skoro sięgasz po takie kryminały 😊

      Usuń
    2. Też tak uważam, ale sięgnę dopiero za jakiś czas. Na tę chwilę mam ochotę na bardziej fantastyczne klimaty pełne magii. :)

      Usuń
    3. Rozumiem, kiedy przyjdzie CI ochota na kryminały, książka ta będzie w sam raz ;)

      Usuń
  33. Nie boje się wody, ale przez to, że książka jest straszna chyba bardziej mnie do niej ciagnie. Podłoże psychologiczne w kryminałach zawsze robi dobrą robotę czy to w filmie czy w książce, dlatego ja jestem na tak :) i bardzo chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię książki z podłożem psychologicznym w kryminałach, dlatego bardzo przypadła mi do gustu ta książka. Bardzo ją polecam 😊

      Usuń
  34. Moje klimaty, muszę zapamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Moje klimaty! Już zapisuję tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  36. To może ja też się nie zawiodę :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Lubię takie książki. Z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  38. Tess Gerritssen napisała serię z Jane Rizzoli i Maura Isles, przedstawiona przez Ciebie książka trochę przypomina te dwie bohaterki, przy czym Maura jest lekarzem, Jane policjantką. Może też sobie przeczytam serię, którą opisałaś, bo lubię kryminały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka napisanej przez Tess Gerritssen nie czytałam, ale skoro jest podobna pewnie by mi się spodobała 😊 bardzo polecam tą serię 😊

      Usuń
  39. looking very nice! Awesome pics! Thanks for sharing! 🤗🤗🤗 Have a great week! 🏜️🏖️⛱️

    OdpowiedzUsuń
  40. Zapowiada się ciekawie, Kicia przesłodka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawa książka, którą polecam 😊 zgadzam się, kicia słodziutka 😊

      Usuń
  41. Bardzo zachęcająca recenzja. Mój ojciec bardzo lubi kryminały i ten tytuł również czytał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się :) Tobie też polecam tą książkę ;)

      Usuń
  42. Za dużo ciekawych książek do czytania jest, a czasu za mało. Zapisuję tytuł :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, bardzo polecam tą książkę 😊

      Usuń

„Osada” Anna Olszewska

Lubicie, kiedy akcja powieści rozgrywa się w górach? Ja uwielbiam, więc kiedy tylko nadarzyła się okazja, aby przeczytać kryminał, którego a...