"Czarownice nie płoną" Jenny Blackhurst

Przyszedł czas na recenzję kolejnego przeczytanego przeze mnie kryminału z elementami thrillera oraz sensacji, czyli "Czarownice nie płoną" Jenny Blackhurst. Książka ta wpadła w moje ręce przypadkiem. Nie wiedziałam, czego mam się spodziewać po niej, ponieważ jest to moja pierwsza styczność z twórczością tej autorki. Aby się dowiedzieć tego, czy jeszcze sięgnę po kolejne książki Jenny Blackhurst zapraszam do recenzji.


"Czarownice nie płoną" Jenny Blackhurst

Czy można bać się jedenastoletniej dziewczynki, przed którą wszyscy ostrzegają, ponieważ dzieją się przez nią same nieszczęścia? Pani psycholog Imogen Reid nie wierzy w te brednie. Uważa, że to z miejscowością i z jej otoczeniem, do której wróciła po latach, aby rozpocząć nowe życie, jest coś nie tak. Twierdzi, że jedenastolatka, czyli Ellie Atkinson, której rodzina zginęła w pożarze, a sama przeżyła cudem, nie jest winna wszystkim nieszczęściom, jakie dzieją się w mieście. Czy ma rację? Imogen robi wszystko, aby pomóc dziewczynce, która nie tylko zmaga się się z traumą, ale i uważana jest za czarownicę. Czy na prawdę nią jest? 

Akcja książki toczy się w miejscowości Lichota. Rozdziały są krótkie, dzięki czemu szybko się czyta. Są one przemienne z perspektywy dwóch głównych bohaterek, czyli Imogen i Ellie. Rozdziały z perspektywy Imogen są pierwszoosobowe, a z perspektywy Ellie trzecioosobowe. Książka wciąga już od pierwszych stron, ponieważ już na początku jest akcja. Ciągle coś się dzieje więc trudno oderwać się od niej oderwać. Nie ma długich i nudnych opisów, które zawsze mnie wkurzają, nawet w fajnych książkach. "Czarownice nie płoną" czasami przeraża, ponieważ występują w niej nieprawdopodobne zdarzenia, może się nawet wydawać, że są to zjawiska paranormalne. Wszystkich przeraża jedenastoletnia skryta i trzymająca się na uboczu, ale zbyt dorosła, jak na swój wiek dziewczynka, czyli Ellie. Nawet mnie przerażała, nie chciałabym jej spotkać na mojej drodze. Każdemu, kto ją rozzłości przytrafiają się nieszczęścia. Po przeczytaniu 3/4 książki zaczęłam się już domyślać, co jest źródłem wszystkich nieprzyjemnych zdarzeń, ale mimo to książka trzymała w napięciu i szybko ją pochłaniałam. Książka ta podchodzi bardziej pod thriller, nawet powiedziałabym, że psychologiczny, niż pod kryminał. Nie było w niej typowego mordercy, który mordował. Zostały pokazane problemy, z jakimi zmagają się dzieci w rodzinach, w których są zaniedbywane, dlatego uważam, że warto przeczytać tę książkę.

"Czarownice nie płoną" jest wciągającym thrillerem, od którego trudno się oderwać. Polecam tę książkę każdemu, kto lubi trzymające w napięciu thrillery, w których ciągle coś się dzieje i nie można się nudzić. Styl pisania autorki oraz fabuła bardzo mi odpowiadały, więc na pewno sięgnę jeszcze po niejedną jej książkę. 

"Czarownice nie płoną" Jenny Blackhurst


65 komentarzy:

  1. Zdecydowanie pozcja dla mnie- z chęcia przeczytam bo Twoja recenzja mega mnie do tej pozycji zacheciła. Zreszta uwielbiam thrillery :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, bardzo polecam tą książkę, tym bardziej, że uwielbiasz thrillery :)

      Usuń
  2. ja też piszę na BLOGU o wciągającym thrillerze :) może Ci się spodoba :)
    a "Twój" tytuł brzmi zachęcająco

    OdpowiedzUsuń
  3. Różne są opinię o thrillerach tej autorki. Fajnie, że ten jest dobry.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam różne negatywne opinie o książkach tej autorki, ale na szczęście się nie zraziłam i nie żałuję :)

      Usuń
  4. Muszę sobie odpuścić,ale nie jest łatwo 😪

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobrze wspominam tą powieść :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja muszę w końcu poznać thrillery tej autorki. Koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję zacząć od tego, bo nie wiem jak inne, ale ten jest bardzo fajny:)

      Usuń
  7. Znam nazwisko tej autorki, ale jeszcze nie czytałam żadnej jej książki. Niemniej ciekawa jestem jej twórczości, a Twoja pozytywna opinia o powieści "Czarownice nie płoną" dodatkowo zwiększyła moje zainteresowanie. :) P.S. Piękny kot. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przeczytałam tylko tą książkę tej autorki, nie wiedziałam, że tak bardzo mi się spodoba, więc bardzo ją polecam :) Dziękuję ;)

      Usuń
  8. Słyszałam o książce wiele dobrych opinii i myślę, że warto mieć ją na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że warto, jeden z lepszych thrillerów, jakie ostatni czytałam :)

      Usuń
  9. Koniecznie, bo bardzo fajna ksiażka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie takie thrillery lubię i mam nadzieje, że również podobne zdanie będę miała na temat tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe, bo bardzo fajna książka i bardzo ją polecam ;)

      Usuń
  11. Wieje grozą, ale zapowiada się ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Me gustan los libros de suspenso a sí que le daré una oportunidad.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja bardzo lubię twórczość tej autorki. Ten tytuł również na pewno przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po przeczytaniu tej książki też polubiłam jej twórczość 😊 bardzo polecam tą książkę 😊

      Usuń
  14. Tą książkę mam w planach już od jakiegoś czasu i mam nadzieję, że w końcu uda mi się ją dorwać i przeczytać. Jednak moja niekończąca się lista książek do przeczytania sprawia, że czasem trudno jest mi wcisnąć coś nowego do czytania, w to co już jest u mnie w domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo z wieloma książkami:) Oby udało Ci się przeczytać tą ksiażkę, bo jest bardzo fajna ;)

      Usuń
  15. Słyszałam o tej książce ;) Kiedyś może przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Demoniczna 11latka,brzmi nieźle

    OdpowiedzUsuń
  17. Skoro przeraża i funduje emocje, a co najważniejsze, nie zanudza długimi opisami (jak King) to musi być książka jak najbardziej dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze względu na te długie opisy nie mogę się przekonać do przeczytania książek Kinga:) W takim razie bardzo polecam tę książkę ;)

      Usuń
  18. Thrillers are always perfect during this time of year!

    xx

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobrze, że książka trzyma w napięciu do samego końca. Chętnie poznam ją bliżej, aby się przekonać, czy 11 letnia bohaterka faktycznie jest czarownicą, czy to tylko wymysł otoczenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam tą książkę, ta 11letnia dziewczynka na prawdę przeraża 😊

      Usuń
  20. Brzmi intrygująco i... nieco przerażająco! Lubię thrillery :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Thanks for sharing your opinion about this book!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Brzmi bardzo ciekawie, lubię takie trzymające w napięciu powieści :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie na pewno Ci się spodoba ta książka ;)

      Usuń
  23. Bardzo ciekawie i intrygująco to wszystko brzmi. Być może kiedyś przeczytam tę książkę 😉

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię motywy czarownic i zjawisk paranormalnych w książkach właśnie nie z kategorii fantasy. Ciekawią mnie zawsze wyjaśnienia różnych niezwykłych zdarzeń a ta dziewczynka mnie zaintrygowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej książce wiele jest takich zdarzeń i w dodatku nie ma to nic wspólnego z fantasy :)

      Usuń
  25. Plus dla książki za ciągłą akcje, dzieki czemu na pewno czyta się dobrze i po jednej stronie od razu przechodzi się do kolejnej - to ksiązka, która pochłonęłabym na raz :D ale trochę te zjawiska 'nieprawdopodobne' mnie zniechęcają, tym bardziej że nie lubie sztucznych akcji.. ale, no chyba się skusze, no :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki tej akcji kartki aż same się przewracały podczas czytania 😊 wszystkie zjawiska w książce wydają paranormalne, ale książka nie ma nic wspólnego z fantazy, więc bardzo ją polecam 😊

      Usuń
  26. Po pierwszym zdaniu skojarzyła mi się książka "Idealne dziecko", czytałaś? :)
    Recenzja super, zachęciłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam, ale brzmi ciekawie ;) Cieszę się ;)

      Usuń
  27. Czuję się bardzo zachęcona do przeczytania tej książki. Zdecydowanie to są moje klimaty więc muszę się w nią wgryźć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, najlepsza książka jaką czytałam w ostatnim czasie ;)

      Usuń
  28. Oh, the horror! Cool review!

    OdpowiedzUsuń
  29. O wow! Jestem zaciekawiona! Myślę, że jak trafi w moje ręce na pewno ją przeczytam!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam tę książkę:) Jest świetna ;)

      Usuń
  30. "Witches do not burn" też chcę, żebym przeczytał. Twoja piękna recenzja przekonała mnie do wzięcia udziału w czytaniu historii. pozdrowienia z Indonezji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo cieszę i polecam tę książkę :) Pozdrawiam :)

      Usuń

„Oddech. Oddychaj świadomie, żyj pełniej” Grzegorz Pawłowski

Czy stosujecie jakiekolwiek techniki oddychania w takich celach jak rozluźnienie, odprężenie, czy rozjaśnienie umysłu? Ja, po przeczytaniu p...