„Zastępcza” Katarzyna Wolwowicz

Jaki jest według Was najlepszy kryminał, jaki przeczytaliście w tym roku? Ja długo nie mogłam trafić na taki, do czasu, aż kilka dni temu w moje ręce wpadła książka „Zastępcza” Katarzyny Wolwowicz. Jest to drugi tom serii o komisarzu Tymonie Hanterze. Pierwsza część tego cyklu mi jakoś umknęła, ale pomyślałam, sobie, że to nic, zacznę od drugiej. Zobaczmy zatem, jaką historię opisuje ta część i z jakim śledztwem zmierzył się w niej komisarz Hanter!


„Zastępcza” Katarzyna Wolwowicz
Jagoda Zdrojewska jest piękną, zamożną kobietą i żoną znanego neurochirurga Wojciecha Zdrojewskiego. Oprócz tego ma pracę marzeń, dzięki której może odwiedzać pięciogwiazdkowe kurorty i opisywać swoje podróże w znanym czasopiśmie. Tak więc można zauważyć, że wiedzie ona cudowne życie. Jednak czy naprawdę jest ona szczęśliwa, a jej małżeństwo jest idealne? Nagle pewnego dnia ktoś w brutalny sposób odbiera jej życie. Głównym podejrzanym staje się jej mąż, który jako pierwszy znajduje się przy ofierze. Do tego wszystkiego ich sąsiadka twierdzi, że w ich małżeństwie od dawna dzieje się źle. Nie raz słyszała głośne awantury, w dodatku wyznała, że Jagoda przed śmiercią wdała się w romans. Jej zeznania tylko pogrążają męża zamordowanej kobiety. Brat podejrzanego, czyli komisarz Tymon Hanter postanawia zrobić wszystko, żeby oczyścić Wojtka z zarzutów. Podczas prywatnego śledztwa, odkrywa wiele tajemnic związanych z życiem prywatnym Jagody oraz jej dziennikarskiego śledztwa, które prowadziła. Dlaczego przed śmiercią tak często odwiedzała hinduskie SPA i co takiego się w nim działo? Co z tym wszystkim miał wspólnego tajemniczy Rashid Kumari? Kto i dlaczego tak naprawdę zabił Jagodę?

„Zastępcza” Katarzyna Wolwowicz
W książce narracja prowadzona jest w trzeciej osobie. Rozdziały są dość krótkie i ogólnie szybko się je czyta. Śledztwo, wokół którego toczyła się akcja, bardzo mnie zaciekawiło. Podczas czytania zainteresowała mnie też działalność opisanego w tej książce tajemniczego hinduskiego SPA. Było to ciekawe miejsce, które z pozoru miało pomoc wielu kobietom, jednak skrywało też swoje mroczne sekrety... Tajemnice bohaterów, szczególnie Jagody, które wychodziły na jaw podczas prowadzonego śledztwa, bardzo mnie zaskakiwały. Samo zakończenie również mnie zaskoczyło. Jest ono otwarte i daje do myślenia. Kiedy skończyłam czytać tę książkę, zaczęłam się zastanawiać, jak mogłyby potoczyć się losy bohaterów, gdyby podjęli inne decyzje i która z nich byłaby najlepsza. Tak więc, według mnie jest to świetny kryminał, żałuję tylko, że nie poznałam pierwszej części tego cyklu, jednak na szczęście jej nieznajomość nie stanowiła dla mnie problemu w zrozumieniu fabuły. Była w tym tomie opisana odrębna historia, tak więc czekam na kolejne części z tego cyklu, które z pewnością przeczytam z wielką przyjemnością!

„Zastępcza” Katarzyna Wolwowicz
„Zastępcza” jest bardzo ciekawym kryminałem, oraz najlepszą książką należącą do tego gatunku literackiego, jaką udało mi się przeczytać w tym roku. Pomysł na sprawę, wokół której toczyła się akcja była dla mnie mega interesująca i ogólnie ciężko było mi się oderwać od tej książki. Tak więc jeśli lubicie kryminały, w których występuje zbrodnia popełniona w niejasnych okolicznościach, tajemnice bohaterów, które z czasem wychodzą na jaw i ich pragnienia, które popychają ich do różnych czynów, to ten kryminał będzie dla Was w sam raz!

„Zastępcza” Katarzyna Wolwowicz

6 komentarzy:

  1. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie dawno nie czytałam kryminału, dlatego chętnie skuszę się na powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trafiłam na dość dużo fajnych kryminałów i jestem w trakcie czytania kolejnego ;) Twórczości autorki jeszcze nie miałam okazji poznać, ale w planach jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, zaciekawiła mnie ta książka. Będę miała tytuł na oku! :)

    OdpowiedzUsuń

„Zastępcza” Katarzyna Wolwowicz

Jaki jest według Was najlepszy kryminał, jaki przeczytaliście w tym roku? Ja długo nie mogłam trafić na taki, do czasu, aż kilka dni temu w ...