„Zodiak” Max Czornyj

Lubicie czytać o autentycznych postaciach, które mają na swoim koncie niejedno zabójstwo? Mnie one zawsze bardzo interesują, dlatego, kiedy nadarzyła się okazja przeczytać „Zodiaka”, której autorem jest Max Czornyj, zgodziłam się bez wahania! Tak więc, jeśli jesteście ciekawi więcej na temat tej książki, to zapraszam na recenzję!


„Zodiak” Max Czornyj
Książka ta opisuje historię najbardziej tajemniczego seryjnego mordercy, czyli Zodiaka. Prowadził on ze wszystkimi makabryczną grę, nawet z policją. Oprócz okrutnych zbrodni wysyłał szyfry i budzące strach kartki. Domagał się tego, aby umieszczano wzmianki o nim w gazetach. Ogólnie domagał się też uwagi i pragnął, aby cała Ameryka żyła yw strachu. Zrealizował swój cel, bo w końcu stał się ikoną popkultury. Jego tożsamość, jak i prawdziwe motywacje nigdy nie zostały odgadnione, a liczba jego ofiar pozostała nieznana.

„Zodiak” Max Czornyj
W książce narracja prowadzona jest w pierwszej osobie, cała historia opisana jest punktu widzenia Zodiaka, dzięki czemu można go dobrze poznać. Akcja toczy się w San Francisco na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Tytułowy Zodiak nie był mi wcześniej znany, więc cieszę się, że mogłam poznać jego historię, która była mega interesująca. Jak dla mnie był on ciekawą postacią, która okrutnie i z zimną krwią mordowała niewinnych ludzi. Sprawiało mu to przyjemność i dostarczało wielu ekscytujących doznań. W książce zostały opisane morderstwa, których się dopuścił. Towarzyszyły im dokładne i drastyczne opisy. Tak więc gołym okiem widać, że Zodiak nie był dobrym człowiekiem, jednak momentami, szczególnie pod koniec jego historii budziły się w nim oznaki człowieczeństwa związane z uczuciem miłości do najbliższych mu osób. Oprócz tego muszę stwierdzić, że jestem pod ogromnym wrażeniem tego, jakim był przebiegłym człowiekiem, policja, z którą ciągle sobie pogrywał, nie mogła go schwytać, a jego żona nawet nie zdawała sobie z tego sprawy, że mieszka z mordercą. Tak więc bardzo zaciekawiła mnie jego historia, a styl pisania autora sprawił, że podczas czytania trudno było mi się od niej oderwać!

„Zodiak” Max Czornyj
„Zodiak” jest książką opisującą historię prawdziwego mordercy, który nigdy nie został złapany. Był on tak ciekawą i intrygującą postacią, że powstało o nim już kilka filmów, seriali i książek. Nigdy nie interesowałam się zbytnio jego historią, więc nie był mi on wcześniej znany. Gdyby autorem tej książki nie był Max Czornyj, którego twórczość zdążyłam już poznać i polubić (do tego stopnia, że po jego książki sięgam w ciemno), pewnie do tej pory nie poznałabym historii Zodiaka, która mocno mnie zainteresowała i trudno było mi się od niej oderwać. Tak więc bardzo polecam Wam tę książkę, jeśli interesują Was drastyczne historie oparte na prawdziwych faktach!

16 komentarzy:

  1. Jeszcze nie poznałam autora, trochę martwi mnie ta drastyczność, bo wolę więcej pola manewru zostawić bujnej wyobraźni...
    Ależ Ty opalona!!! Ja wciąż wyglądam jak "córka młynarza" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę to przerażające, że takie zbrodnie miały miejsce naprawdę.
      Opłaca się czytać na słońcu 😀

      Usuń
  2. Ja generalnie lubię biografie, ale po tą nie wiem, czy bym sięgnęła. Po prostu chcę na razie czytać coś lżejszego.
    Martyno, pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Ci miłego wtorku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Historia oparte na faktach zawsze czytam z ogromną ciekawością. Tę książkę czyta teraz wiele osób, więc na pewno ja też po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio dość głośno o tej książce. Jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę w końcu się zapoznać z twórczością autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może tak bardzo przypadnie Ci do gustu jak i mi 😊

      Usuń
  6. Gracias por la reseña. Tomó nota. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię historie oparte na faktach, ale niezbyt chętnie sięgam po drastyczne książki. Może polecę ten tytuł koleżance, która lubi podobne klimaty czytelnicze. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Real murders are even worse than fictional stories.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba raz czytałam coś od tego autora i dobrze wspominam jego książkę. Możliwe, że po tę również sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak wiesz to nie do końca moje klimaty czytelnicze, ale w sumie kiedyś czytałam coś od Czornyja i mi się podobało. Może więc dam mu szansę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się ta ciekawa fabuła na podstawie prawdziwych zdarzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  12. It sounds interesting.
    Thanks for the review.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki. Ja też najbardziej lubię historie oparte na faktach :)

    OdpowiedzUsuń

„Zodiak” Max Czornyj

Lubicie czytać o autentycznych postaciach, które mają na swoim koncie niejedno zabójstwo? Mnie one zawsze bardzo interesują, dlatego, kiedy ...