„Matka niedostępna emocjonalnie” Jasmin Lee Cori

Dzisiaj mam dla Was recenzję poradnika, który porusza bardzo ważny temat dotyczący relacji z matką w dzieciństwie, która ma bardzo duży wpływ na dorosłe życie. Jest nim „Matka niedostępna emocjonalnie”, której autorką jest psychoterapeutka Jasmin Lee Cori. Jakie ważne zagadnienia porusza ta książka i czego można się z niej dowiedzieć? Zapraszam na recenzję!


„Matka niedostępna emocjonalnie” Jasmin Lee Cori
Książka ta opisuje obraz emocjonalnie niedostępnej matki, która nie jest w pełni obecna w życiu dziecka, szczególnie w sferze emocji. Można z niej dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy między innymi tego czym jest „deficyt matki” i dlaczego matka nie jest w stanie dać swojemu dziecku miłości w dzieciństwie. Można również dowiedzieć się tego, jak odnaleźć w sobie dziecko oraz wypełnić „matczyną lukę”. Po przeczytaniu tej książki można wzbogacić swoją wiedzę o to, czym jest zaniedbanie i przemoc emocjonalna oraz jak radzić sobie z tym w dorosłym życiu. W poradniku tym zostały zawarte również praktyczne ćwiczenia, które mogą pomóc w uzdrowieniu swojego wewnętrznego niekochanego dziecka i tym samym stać się szczęśliwym dorosłym człowiekiem.

Ponadto książka ta może być bardzo przydatna dla osób, które przez to, że rzadko słyszały takie słowa jak: „kocham cię, jestem przy tobie, jesteś dla mnie kimś wyjątkowym”, mają problemy w relacjach z innymi ludźmi, z poczuciem własnej wartości, wiarą w siebie lub po prostu nie potrafią określić dokładnie tego, czego brakuje im w życiu. Dzięki tej książce można też lepiej zrozumieć swoją matkę, a nawet wyleczyć skutki niedostatecznego macierzyństwa oraz zadbać o szczęśliwą przyszłość dla siebie.

„Matka niedostępna emocjonalnie” Jasmin Lee Cori
Poradnik ten przeczytałam z ciekawości, po to, żeby poszerzyć swoją wiedzę na temat poszczególnych ludzkich zachowań w życiu dorosłym. Z pewnością nie każda matka jest idealna, ale nie uważam, żebym żeby moja mama była trakcie mojego dzieciństwa niedostępna emocjonalnie. Jednak po przeczytaniu tej książki doszłam do wniosku, że przez ostatnie lata wręcz zaczęłam rozpieszczać swoje wewnętrzne dziecko, o którym wielokrotnie wspomniane jest w tej książce. Niestety istnieje na świecie wiele osób, których matki były niedostępne emocjonalnie i uważam, że dla nich książka ta może być bardzo przydatna. Jak dla mnie posiada ona wiele mądrych informacji o poszczególnych zachowaniach matek i o tym jakie mają one wpływ na dzieci w przyszłości. Książka ta została napisana w bardzo przejrzysty i czytelny sposób, podobały mi się w niej ćwiczenia, które myślę, że warto wykonać jeśli odczuwa się skutki zaniedbania w dzieciństwie, o których pisze autorka tej książki.

„Matka niedostępna emocjonalnie” Jasmin Lee Cori
„Matka niedostępna emocjonalnie” według mnie jest bardzo mądrym i przydatnym poradnikiem, który może pomóc nie jednej osobie, która po niego sięgnie. Dowiedziałam się z niego wielu ciekawych rzeczy i dzięki niemu zrozumiałam postępowanie wielu matek oraz dorosłych osób. Tak więc, jeśli macie taką potrzebę, aby lepiej zrozumieć Wasze matki lub uzdrowić w sobie niekorzystne skutki spowodowane niedostatecznym macierzyństwem, to bardzo polecam Wam tę książkę.

28 komentarzy:

  1. Jako psycholog, chętnie przeczytam tę publikację.

    OdpowiedzUsuń
  2. Temat takich matek jest chyba rzeczywiście mało eksploatowany w literaturze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej chyba się z nim nie spotkałem jeszcze.

      Usuń
  3. Ja raczej poradników nie czytam, ale może, gdyby książka, o której napisałaś wpadła w moje ręce to bym ją przeczytała. Wprawdzie nigdy nie miałam problemów z żadnym z moich rodziców. Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Ci miłego piątku!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, wielu ciekawych rzeczy można się z niej dowiedzieć 😊 pozdrawiam i życzę miłego dnia 😊

      Usuń
  4. I hope Maciek gets much love from you, Martyna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He receives a lot of love from me every day😊

      Usuń
  5. So that is very interesting.
    I wish you a nice weekend.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa książka i tematyka. Chętnie bym zajrzała do tej publikacji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię poradników ale ten chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Raczej nie czytam poradników, ale Twoja recenzja bardzo mnie zachęciła :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że przeczytam z czystej ciekawości.

    OdpowiedzUsuń
  10. Choć raczej nie czytam takich książek, tę chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mogłaby Cię zainteresować 😊

      Usuń
  11. Ja przez całe dzieciństwo miałam świetne relacje z mamą i jest tak do teraz. Mimo to książkę nawet z ciekawości bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, można się z niej dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy 😊

      Usuń

„Anatomia. Przewodnik dla lubiących rozkminiać bez bólu” Dr Kevin Langford

Jaki był Wasz ulubiony przedmiot w szkole? Ja chyba nie miałam takiego, ale zawsze na biologii bardzo interesowały mnie zagadnienia opisując...