"Wróć do mnie" Małgorzata Mikos

Dzisiaj przedstawię Wam powieść, która nie należy do wesołych, bo opowiada o losach ludzi, którym przyszło żyć w czasie Drugiej Wojny Światowej. Bardzo lubię takie książki, bo, mimo że są smutne, to skrywają też piękne historie. Zobaczmy zatem jaką historie opisuje oparta na prawdziwych wydarzeniach powieść "Wróć do mnie" Małgorzaty Mikos.


"Wróć do mnie" Małgorzata Mikos 
Pewnego dnia Beata, Adam i Szymon, którzy są trójką przyjaciół, postanawiają przyjechać do małej miejscowości pod Lwowem w celu poznania przeszłości swoich przodków. Przyjeżdżając tam pierwszy raz, mają oni różne oczekiwania oraz cel podróży. Spotykają w tym miejscu Helenę, czyli starszą kobietę, która znała ich przodków. Od razu jak zobaczyła Beatę, Adama i Szymona, dostrzegła podobieństwo do swoich przyjaciół, z którymi przyjaźniła się w dawnych latach. Okazuje się, że ta starsza kobieta wiele wie o przodkach trójki przyjaciół. Jak wojna wpłynęła na ich losy? Jakie wspomnienia ma z nimi Helena?

"Wróć do mnie" Małgorzata Mikos 
W książce narracja prowadzona jest w trzeciej osobie. Rozdziały są dość krótkie, więc ogólnie szybko się ją czyta. Występują w niej dwie płaszczyzny czasowe, czyli są to czasy współczesne oraz dawne czasy mające miejsce podczas Drugiej Wojny Światowej. Książka w większości opisuje te dawne czasy, o których Helena opowiadała Beacie, Szymonowi i Adamowi. Tak więc jest w niej dużo wspomnień, szczególnie tych bolesnych. Podczas czytania można spotkać dramatyczne i drastyczne scenki związane ze śmiercią niewinnych ludzi, w tym młodych osób, którym nie udało się przeżyć, a ci, którzy przeżyli nie byli już takimi samymi ludźmi jak przedtem. Ten ciężki czas wojenny został wzbogacony o wątki przyjaźni i miłości. Nie zabrakło też odwagi, jaką musieli wykazać się ludzie żyjący w tych ciężkich czasach i nadziei na to, że w końcu wszystko wróci do normy. Ogólnie historia opisana w książce pokazuje to, jak dla jej bohaterów ważna jest przeszłość, która ma duże znaczenie w teraźniejszości.

"Wróć do mnie" Małgorzata Mikos 
"Wróć do mnie" jest ciekawą, wstrząsającą i jednocześnie wzruszającą powieścią opisującą ciężkie czasy związane z Drugą Wojną Światową. Jest ona zainspirowana prawdziwą historią oraz opisuje realny obraz życia ludzi w tych ciężkich czasach. Bardzo polecam Wam tę książkę, jeśli lubicie takie historie, bo dostarcza ona wielu emocji, które z pewnością zostaną z Wami na długo.

18 komentarzy:

  1. jestem ciekawa czy przypadłaby mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię twórczość tej autorki. Na pewno sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię książki, w których fabuła toczy się w II Wojnie Światowej

    OdpowiedzUsuń
  5. Martyno, mówi się, że bez poznania swojej przeszłości nie można budować przyszłości. Tak jest zarówno z ludźmi, jak i całymi narodami.
    Przyznam Ci się, że zaciekawiło mnie to, co napisałaś i jak skończę teraz czytane książki będę chciała zdobyć „Wróć do mnie”.
    Przyznam Ci się, że temat II Wojny Światowej jest dla mnie ważny. W moim regionie jest wiele miejsc związanych z tymi najczarniejszymi kartami historii. Również moja miejscowość przed wojną należała do tych, gdzie wspólnie w przyjaźni żyli Polacy i Żydzi. Osobiście wiele działałam na rzecz stosunków polsko-żydowskich, piszę o tym zresztą też na moim blogu. Mówiąc o II Wojnie Światowej znajdziesz na moim blogu recenzję książki prof. Bogdana Musiała pt. „Kto dopomoże Żydowi?”.
    Po za tym ten Lwów… Przyznam Ci się, że ja uwielbiam to miasto. Bardzo przypomina mi Kraków i chyba dlatego mam do niego wiele pozytywnego uczucia.
    Martyna, pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Ci dobrego weekendu!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zaciekawiła Cię moja recenzja, bo myślę, że tę książkę warto przeczytać. Widzę, że mieszkasz w bardzo ciekawej miejscowości, która skrywa wiele ważnych historycznych wydarzeń.
      Ja niestety nigdy nie byłam we Lwowie, fajnie, że dzięki tej książki przeniosłam się tam w wyobraźni 🙂
      Dziękuję i również Cię pozdrawiam 😊

      Usuń
  6. Książki z wojną w tle zawsze mocno mną wstrząsają.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam kiedyś jedną książkę autorki i bardzo mi się podobała, była też mocno poruszająca. Tej również dam szansę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię tego typu książki, choć muszę mieć na nie odpowiedni nastrój i trochę wolnego.

    OdpowiedzUsuń

„Szepty przeszłości” Sandra Nikoniuk

Nie wiem, jak Wy, ale ja uwielbiam czytać historie, w których przeszłość po latach daje o sobie znać! Dlatego też dzisiaj mam dla Was recenz...