"Daj się pokochać dziewczyno" Katarzyna Miller i Joanna Olekszyk

Lubicie sięgać po poradniki? Ja od czasu do czasu lubię, a ostatnio moją uwagę przykuł jeden z nich o pięknym tytule: "Daj się pokochać dziewczyno" Katarzyny Miller i Joanny Olekszyk. Twórczość pani Miller zdążyłam już poznać i polubić, bo przeczytałam już nie jeden jej poradnik. Jakie problemy porusza ta książka i na jakie pytanie próbuje odpowiedzieć? Zapraszam na recenzję!


"Daj się pokochać dziewczyno" Katarzyna Miller i Joanna Olekszyk
Poradnik ten opisuje sposoby na to, jak nawiązać udane relacje. Psychoterapeutka Katarzyna Miller podczas rozmów z redaktorką naczelną miesięcznika "Zwierciadło" Joanną Olekszyk odpowiada na pytania dotyczące miłości do partnera oraz do samej siebie. Dzięki tym rozmowom można się dowiedzieć też tego jak znaleźć prawdziwe uczucie, wskrzesić ogień w długoletnim związku oraz jak pozbierać się po zdradzie i tym samym uwierzyć w miłość na nowo. Odpowiedzi pani Katarzyny Miller nie są proste ani pełne pustych obietnic. Ogólnie mówi ona o tym, jaką miłość warto praktykować i radzi, jakich błędów nie popełniać podczas tworzenia relacji z drugą osobą.


"Daj się pokochać dziewczyno" Katarzyna Miller i Joanna Olekszyk
Książka ta dzieli się na kilka części, które mają swoje rozdziały. Ma ona formę dialogów, jakie prowadzą ze sobą autorki. Pierwszy raz spotkałam się z taką formą poradnika i powiem szczerze, że tak średnio przypadła mi do gustu, wolę, kiedy autor takich książek zwraca się bezpośrednio do czytelnika. Niektóre rozdziały ciekawiły mnie bardziej, niektóre mniej, ale nie było takiego, który coś zmieniłby w moim życiu. Może gdybym była młodsza i mniej doświadczona, to książka ta otworzyłaby mi oczy na wiele spraw. Mimo to, za sprawą tego poradnika przypomniałam sobie o wielu istotnych rzeczach, jakie należy praktykować w życiu, takie jak zdrowy egoizm, który według mnie jest bardzo ważny, czy wiązanie się z kimś z powodu samotności, które nie ma sensu i nikomu nie wychodzi na dobre. Podobało mi się w tej książce to, że podczas rozmów autorek, wiele razy omawiano przeróżne relacje na przykładach filmów, książek, czy sławnych postaci, dzięki czemu łatwiej mi było zrozumieć postępowania osób należących do przeróżnych typów osobowości.


"Daj się pokochać dziewczyno" Katarzyna Miller i Joanna Olekszyk
"Daj się pokochać dziewczyno" jest bardzo mądrym poradnikiem, który może pomóc każdej kobiecie w nawiązywaniu udanych relacji. Omawia on mnóstwo przeróżnych problemów, jakie spotykają osoby w związku oraz te szukające miłości. Większość omawianych problemów nie była mi obca, w wielu kwestiach zgadzam się z odpowiedziami pani Katarzyny Miller oraz zamierzam skorzystać z niektórych rad. Tak więc jest dla mnie nadzieja, że może kiedyś i ja stworzę w końcu udaną relację.

27 komentarzy:

  1. Ciekawi mnie ta dialogowa forma, o której wspominasz. To coś innego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może Tobie bardziej przypadnie do gustu 😊

      Usuń
  2. Po książki, których współautorką jest pani Miller sięgałam bardzo dawno temu. Możliwe, że jeszcze wrócę do tego typu publikacji, ale raczej nie w najbliższym czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio sięgam często po książki tej autorki 😊

      Usuń
  3. Witaj!
    Postanowiłam do Ciebie napisać, bo zobaczyłam Twój komentarz na blogu u p. Iriny z Rosji. Owa kobieta napisała, że Polska zawsze była przyjacielem ZSRR. Ja na swoim blogu w komentarzach i nie tylko odpisałam tej Pani również na ten temat, gdy próbowała mnie przekonać, że Rosjanie i Polacy byli dawniej prawdziwymi przyjaciółmi. Ja się z tym nie zgadzam, bo wymuszona przyjaźń prawdziwą przyjaźnią nie jest! Tego wymagała od Polaków Moskwa i tamtejsi dygnitarze! Oraz ci, którzy z ich nadania dzierżyli niestety stery naszego państwa. Rosjanie tak naprawdę nigdy nie byli przyjaciółmi Polaków. Zawsze byli przeciwko nam i bardzo wiele od nich wycierpieliśmy. Bardzo się cieszę, że nareszcie Polska jest oswobodzona spod rosyjskich łap (dla mnie obecna Rosja jest niczym innym, jak wiernym klonem ZSRR).
    Ja Ciebie pozdrawiam i ja zapraszam Cię na mojego bloga, ja też na swoim blogu piszę czasem recenzję przeczytanej przeze mnie książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj 🙂 Cieszę się, że tak bronisz naszego kraju. Mam mniej więcej pojęcie jak było za czasów ZSRR, jednak jeśli chodzi o posty polityczne, czy te dotyczące nieprzyjemnej historii, to staram się komentować jak najbardziej neutralnie, bo przeróżne dyskusje, gdzie każdy ma inne zdanie na ten temat nic nie zmienią. Blogowanie ma mi sprawiać przyjemność, dlatego wolę zostawić ten temat w spokoju.
      Również Ciebie pozdrawiam i z chęcią zajrzę na Twojego bloga 🙂

      Usuń
    2. I have always considered the people of Poland to be friends of the Soviet Union, and then of Russia.

      Usuń
  4. Zaciekawiłaś mnie tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi ciekawie, ale poradnik raczej dedykowany młodszym czytelnikom, podobnie jak Ty mam tyle doświadczeń za sobą, że sama mogłabym udzielać porad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, może młodszym czytelniczkom bardziej pomoże 😊

      Usuń
  6. Czasem sięgam po poradniki, ale dawno ich już nie czytałam. Chętnie sięgnę po tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za poradnikami, ale w sumie po ten bym sięgnęła, bo lubię Miller.

    OdpowiedzUsuń
  8. Hello, Martyna! I like reading your posts when you tell about books.

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi ciekawie. PS Bardzo ładna okładka! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj tak. Kochanie i akceptacja siebie to ważny temat :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też lubię czytać poradniki :) Ten zapowiada się naprawdę ciekawie!

    OdpowiedzUsuń

„Szepty przeszłości” Sandra Nikoniuk

Nie wiem, jak Wy, ale ja uwielbiam czytać historie, w których przeszłość po latach daje o sobie znać! Dlatego też dzisiaj mam dla Was recenz...