"Nowe życie" Joanna Jax

Czy znacie to uczucie, kiedy bardzo chcecie poznać jakąś serię, z którą jest Wam nie po drodze, ale w końcu się to udaje? Ja tak miałam z cyklem "Na obcej ziemi" Joanny Jax. W dodatku tym razem zaczęłam czytać serię we właściwej kolejności, dlatego mam dzisiaj dla Was recenzję pierwszej części, jaką jest "Nowe życie". Zatem zapraszam na recenzję!


 "Nowe życie" Joanna Jax
Wissarion, Nadia, Marcel, Marta i Andrzej rozpoczynają budować swoje życie od nowa na nieznanym im wcześniej miejscu. Po opuszczeniu Wołynia przyjeżdżają do Wrocławia, gdzie niestety, nie wszystko wygląda tak, jakby się mogło wydawać. Tak więc, na miejscu wszyscy są rozczarowani, bo radziecka prasa przedstawiała lepiej warunki panujące tam. Jednak dla jednych powojenny bałagan okazuje się idealną okazją do zarobienia dużych pieniędzy, a dla drugich jest on próbą zmiany swojego życia i wartości. Czy bohaterowie powieści odnajdą się w ponurej epoce stalinizmu, w której przyszło im żyć?

 "Nowe życie" Joanna Jax
W książce narracja prowadzona jest w trzeciej osobie, a rozdziały są dość długie. Z początku ciężko mi było wkręcić się w tę powieść, bo występuje w niej wielu bohaterów i ciężko mi było zapamiętać, kto jest kim. Jednak im dłużej czytałam tę książkę, tym bardziej zaczęły mnie interesować wątki obyczajowe oraz historyczne, aż w końcu rozróżnianie bohaterów nie było już dla mnie problemem. Z tej książki dowiedziałam się wiele ciekawych rzeczy o ciężkiej epoce stalinizmu, szczególnie o trudnym życiu ludzi w tamtych czasach. Te historyczne wydarzenia ubarwiły wątki obyczajowe, w tym miłosne, które były dla mnie bardzo interesujące, bo przedstawiały główne zakazane uczucia. Ogólnie książka ta przedstawia bardzo poruszającą historię, jej zakończenie bardzo trzyma w napięciu oraz jest otwarte. Po przeczytaniu tej książki natychmiast musiałam zacząć czytać kolejny tom (na szczęście czekał już na mojej półce), aby się dowiedzieć tego, jak zakończyła się historia opisana w tej części. Tak więc wkrótce spodziewajcie się recenzji kolejnego tomu...

 "Nowe życie" Joanna Jax
"Nowe życie" jest bardzo interesującą powieścią historyczną, w której nie zabrakło wątków obyczajowych. Bardzo miło spędziłam czas z tą książką i uświadomiłam sobie, że życie ludzi w powojennych czasach było bardzo ciężkie, tak więc cieszę się, że nie przyszło mi w nich żyć. Bardzo polecam Wam tę powieść i jednocześnie radzę Wam od razu zaopatrzyć się w kolejny tom, bo myślę, że tak jak ja nie wytrzymacie z ciekawości i będziecie chcieli dowiedzieć się tego, jak zakończyła się historia opisana w tej książce.

14 komentarzy:

  1. Bardzo lubię tego rodzaju książki. Te mam również w planach przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię i cenię sobie prozę Joanny Jax. Ta książka już czeka na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w końcu się doczekała na przeczytanie 😀

      Usuń
  3. I like reading your reviews. I look at Maciek with joy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gracias por la reseña. Te mando un beso. https://enamoradadelasletras.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię powieści historyczne, ale nie przeczytałam jeszcze ani jednej książki autorki. W końcu muszę to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, jak zaczęłam czytać drugą książkę tej autorki i też bardzo mi się podoba😊

      Usuń
  6. Dużo słyszałam o książkach tej autorki, jednak jakoś do tej pory mi z nimi nie po drodze, chociaż lubię powieści historyczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też długo było z nimi nie po drodze, aż w końcu udało mi się je przeczytać i nie żałuję 😊

      Usuń
  7. lubię powieści autorki, ale tej nie miałam jeszcze okazji czytać:)

    OdpowiedzUsuń

„Szepty przeszłości” Sandra Nikoniuk

Nie wiem, jak Wy, ale ja uwielbiam czytać historie, w których przeszłość po latach daje o sobie znać! Dlatego też dzisiaj mam dla Was recenz...