"Dziedziczka łez" Katarzyna Droga

Czy znacie sagę drozdowską autorki Katarzyny Drogi? Ja dopiero poznałam ją od drugiego tomu, czyli od "Dziedziczki łez". Historia opisana w tej książce opowiada o ciężkich losach bohaterów żyjących w pierwszej połowie dwudziestego wieku. Tak więc jeśli lubicie takie historyczne klimaty w powieściach, to zapraszam na recenzję!


"Dziedziczka łez" Katarzyna Droga 

Konstancja najlepiej czuje się w polskim dworze w Drozdowie, wiodąc tam spokojne życie. Z kolei jej przybrana córka Zula pragnie wyzwań, marząc o studiach medycznych i o zamążpójściu za mężczyznę, którego kocha. Dziewczyna patrzy z nadzieją w przyszłości i jednocześnie interesuje ją tajemnica swojego pochodzenia. Czy uda się Zuli zrealizować swoje marzenia? Jakie niespodzianki czekają ją w dorosłym życiu?

"Dziedziczka łez" Katarzyna Droga 

W książce narracja prowadzona jest w trzeciej osobie. Rozdziały są dość długie, każdy ma swój tytuł. Jak przystało na powieść historyczną z wątkami obyczajowymi, jest w niej zawartych wiele historycznych wydarzeń mających miejsce w latach 1918-1944. Tak więc opisane są losy ludzi żyjących w czasach przedwojennych oraz wojennych, które były bardzo okrutne i ciężkie. Nie zabrakło w tym wszystkim również postaci historycznych. Autorka bardzo dokładnie opisała życie panujące w pierwszej połowie dwudziestego wieku, oprócz ważnych wydarzeń historycznych mających miejsce w tamtych latach, z książki tej można dowiedzieć się wiele ciekawych rzeczy o modzie panującej wtedy, szczególnie strojach i fryzurach. Powieść ta opisuje również bardzo interesujący wątki obyczajowe, które rozgrywają się w spokojnej wsi oraz w Warszawie. Zostały opisane bliższe i dalsze relacje rodzinne oraz wątki miłosne Zuli, opisujące gorszą stronę tego uczucia i wiążącą się z nią samotność. Na szczęście w książce tej są też lepsze momenty, opisujące tę szczęśliwą miłość. Oprócz miłosnych zawirowań główna bohaterka doświadczyła też wielkich wrażeń związanych ze swoją pracą lekarki. Poznała ciężkie warunki, w jakich żyli biedni ludzie oraz okropne choroby, ma które chorowali. Zakończenie książki jak dla mnie było z jednej strony szczęśliwe, jednak nie do końca wyjaśniły się wszystkie sprawy. 


"Dziedziczka łez" Katarzyna Droga 

"Dziedziczka łez" jest piękną powieścią historyczną, w której zawarte są bardzo interesujące wątki obyczajowe, w szczególności te miłosne. Jej akcja dzieje się podczas ciężkich przedwojennych, a także wojennych czasów. Bardzo miło spędziłam czas z tą książką, bo dzięki niej przypomniałam sobie o wielu bardzo istotnych zdarzeniach historycznych oraz dowiedziałam się wielu ciekawostek związanych z tamtymi czasami. Tak więc bardzo spodobał mi się ten tom sagi drozdowskiej i żałuję, że nie przeczytałam pierwszej części. Jeśli pojawi się kolejna, to z pewnością po nią sięgnę.


36 komentarzy:

  1. Bardzo lubię tego rodzaju książki. Koniecznie muszę przeczytać tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie powieści z dawnych czasów. Na pewno warto przeczytać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dear Martyna, as always you read wonderful books!

    OdpowiedzUsuń
  4. Gracias por la reseña. Tomó nota. Te mando un beso. https://enamoradadelasletras.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Niebawem i ja napiszę o tej książce. Uwielbiam tę sagę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś bardzo lubiłam takie książki, ale dawno nie czytałam nic w podobnym klimacie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię powieści historyczne, a już dawno żadnej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio często sięgam po takie książki 😊

      Usuń
  8. Pierwszego tomu nie kojarzę, ale o drugim dość dużo czytałam u innych osób. Super, że trafiłaś na piękną książkę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę koniecznie nadrobić pierwszy tom. Fajnie jest trafiać na tak piękne książki 😍

      Usuń
  9. Nie znam jeszcze tej sagi, ale planuję niedługo ją poznać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. O, kolejny raz dziś się na tę książkę natykam. Zakochałam się w okładce <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna jest, a wnętrze jeszcze piękniejsze 😍

      Usuń
  11. Nie przepadam za książkami obyczajowymi. Dlatego też raczej sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Po sagi chętnie sięgam. Tej jeszcze nie poznałam, ale skoro jest klimatyczna to rozejrzę się za pierwszym tomem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też muszę się rozejrzeć za pierwszym tonem 😊

      Usuń
  13. lubię czytać sagi rodzinne więc i po tę chętnie bym sięgnęła:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię historyczne klimaty. Mam sagę drozdowską na oku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ją polecam, ja planuję cofnąć się do pierwszego tomu 😊

      Usuń
  15. nice post
    I follow your blog ^_^
    follower 76

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię powieści w której tłem są czasy minione. Może sięgnę po tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię takie powieści, a tę bardzo polecam 😊

      Usuń
  17. Myślę, że mogę polecić to mamie :)

    OdpowiedzUsuń

„Szepty przeszłości” Sandra Nikoniuk

Nie wiem, jak Wy, ale ja uwielbiam czytać historie, w których przeszłość po latach daje o sobie znać! Dlatego też dzisiaj mam dla Was recenz...