"Pomornica" Ewa Przydryga

Nawiedzają Was czasem nocne mary w najmroczniejszych snach? Jeśli nie, to mam dla Was thriller, w którym jedna z takich mar odgrywa bardzo ważną rolę. Jest nim "Pomornica" Ewy Przydrygi. Jeśli jesteście ciekawi więcej na temat tej mrocznej książki, to zapraszam na recenzję!


"Pomornica" Ewa Przydryga
Julia postanawia rozpocząć nowy rozdział w swoim życiu. W związku z tym wraz z mężem Wiktorem wprowadza się do swojego rodzinnego domu, w którym przed laty wydarzyła się straszna tragedia... W trakcie zorganizowanej wtedy imprezy został zamordowany jeden z kolegów jej brata. Teraz po latach Julia zauważa w ogrodzie dziwną rzecz... Jest to balonik, w którym została ukryta zaszyfrowana wiadomość zawierająca pewien adres. Julia postanawia odwiedzić to miejsce i trafia do obskurnego motelu, w którym doszło przed chwilą do brutalnego gwałtu. Kto pozostawił jej tę wiadomość i dlaczego chciał, żeby trafiła w to miejsce? To jeszcze nie koniec dziwnych zdarzeń w tym dniu... W domu Julii zjawia się policja i wtedy jej idealne życie zaczyna się sypać. Kobieta zostaje wciągnięta w niebezpieczną grę, która tak naprawdę miała już swój początek przed laty. Co tak naprawdę wydarzyło się szesnaście lat temu obok domku na drzewie znajdującego przy domu Julii?

"Pomornica" Ewa Przydryga
W książce narracja prowadzona jest pierwszej oraz trzeciej osobie. Są dwie płaszczyzny czasowe, czyli występują rozdziały opisujące zdarzenia mające teraz (w książce jest to 2022 rok) oraz szesnaście lat temu. Miałam okazję już wcześniej poznać twórczość autorki tej książki i bardzo ją polubiłam dlatego, zanim sięgnęłam po "Pomornicę", wiedziałam, że to będzie dobra lektura i nie myliłam się. Występuje w niej trudna do rozwiązania zagadka kryminalna z przeszłości, której skutki widoczne są nawet po szesnastu latach. Podczas czytania przewija się też wątek zdrady, który nie jest przewodni, ale jest on właśnie jednym ze skutków, będącym wynikiem tego nieprzyjemnego zdarzenia sprzed lat. Jest też wątek przyjaźni i związana z nią szczerość oraz lojalność. Można również spotkać wątek miłości rodzinnej, z którą związane jest wielkie poświęcenie oraz kłamstwa w dobrej wierze, a także trudne wybory. Został też przedstawiony problem dotyczący akceptacji wśród rówieśników, który przyczynił się do wielu nieprzyjemnych zdarzeń. Podczas czytania można spotkać wiele tajemnic i niejasnych sytuacji. Niektóre z nich były dla mnie łatwe do odgadnięcia, jednak końcówka książki, w której został wyjaśniony główny wątek kryminalny sprzed lat, bardzo mnie zaskoczyła i zszokowała. Ogólnie ciągle podczas czytania panuje mroczny klimat oraz występują drastyczne scenki związane z ofiarami śmiertelnymi. Tak więc w trakcie lektury można się bać.

"Pomornica" Ewa Przydryga
"Pomornica" jest mrocznym thrillerem z ciężkim do rozwiązania wątkiem kryminalnym, który porusza wiele życiowych problemów, a drastyczne zdarzenie sprzed szesnastu lat do dziś nie daje o sobie zapomnieć. Mnie ta książka bardzo przypadła do gustu, bo dostarczyła mi wielu mocnych wrażeń. Tak więc, jeśli lubicie się bać i szukacie mocnego thrillera, którego można pochłonąć nawet w jeden dzień, to ta książka będzie dla Was w sam raz!

16 komentarzy:

  1. Już ściągnęłam sobie tą książkę na Legimi i będzie przeze mnie czytana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa Twoich wrażeń po przeczytaniu tej książki 😊

      Usuń
  2. Ależ jestem ciekawa tej nowej książki autorki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja właśnie jestem w trakcie czytania tej książki i jestem ciekawa rozwiązania zagadki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że rozwiązanie tej zagadki spodobało Ci się tak samo jak mi 😊

      Usuń
  5. Hmm, to chyba nie dla mnie. Boję się takich mrocznych książek xD

    OdpowiedzUsuń
  6. Mroczny thriller :) Lubię takie

    OdpowiedzUsuń

„Anatomia. Przewodnik dla lubiących rozkminiać bez bólu” Dr Kevin Langford

Jaki był Wasz ulubiony przedmiot w szkole? Ja chyba nie miałam takiego, ale zawsze na biologii bardzo interesowały mnie zagadnienia opisując...