"Nie mów nikomu" Karolina Wójciak

Z pewnością wiele osób skrywa taki sekret, o którym nikt nie może się dowiedzieć. Niektórzy zatajają istotne fakty z przeszłości i w ten sposób powstaje wiele tajemnic. Co takiego skrywają bohaterzy książki "Nie mów nikomu" Karoliny Wójciak? Jeśli ciekawi Was ta historia, to zapraszam na recenzję.


"Nie mów nikomu" Karolina Wójciak
Umiera teść Margo i w związku z tym, kobieta postanawia wraz ze swoim mężem Natanem udać się do jego rodzinnego domu. Niestety z początku mężczyzna nie cieszy się zbytnio z towarzystwa swojej żony... Margo pierwszy raz odwiedza rodzinne strony męża, ponieważ nigdy wcześniej tam nie była, ani nie znała swojego teścia. Kiedy docierają na miejsce, kobieta doznaje szoku, ponieważ widzi ciężkie warunki, w których mieszkał ojciec Natana. Margo nie może tego zrozumieć tego, dlaczego jej mąż ukrywał przed nią prawdę o swojej rodzinie. Do tego wszystkiego, po przekroczeniu progu odwiedzonego domu Natan zmienia się w zupełnie inną osobę... Co takiego wydarzyło się w tym domu lata temu? Dlaczego to miejsce działa tak negatywnie na męża Margo?

W tym samym czasie po dwudziestu pięciu latach Marcin wychodzi z więzienia. Czy uda mu się naprawić swoje błędy, odnaleźć swoją rodzinę i żyć zgodnie z prawem? Kim jest ten mężczyzna i czemu tak długo siedział w więzieniu?

Co z tym wszystkim ma wspólnego Zbyszek, który dwadzieścia pięć lat temu żył w szczęśliwym małżeństwie ze swoją żoną i dzieckiem w drodze? Pracował on i mieszkał w niewielkim miasteczku, gdzie wszyscy się znali i ogólnie nie było tam zbytnio żadnych sensacji. Czy to wystarczyło, aby uniknąć tragedii?

"Nie mów nikomu" Karolina Wójciak
W książce narracja prowadzona jest w pierwszej osobie. Jest kilku narratorów, więc rozdziały przemiennie prowadzone są głównie z perspektywy Margo, Zbyszka lub Marcina. Są też dwie płaszczyzny czasowe, czyli czasy współczesne mające miejsce w 2022 roku i czasy przeszłe, które wydarzyły się dwadzieścia pięć lat temu. Jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki i muszę powiedzieć, że jest ono bardzo udane, bo książka ta potrafiła mnie wciągnąć tak, że czasami trudno mi się było od niej oderwać. Akcja w czasach teraźniejszych, jak i przeszłych, bardzo mnie zaciekawiła, coraz bardziej, z każdą przeczytaną stroną, kiedy to tajemnice związane z życiem rodzinnym Natana zaczęły wychodzić na jaw. W książce, zostało dokładnie przedstawione życie w niewielkiej miejscowości, gdzie każdy każdego zna, a niektórzy nawet zatajają niektóre fakty, bo boją się tego, co ludzie powiedzą. Zostały też przedstawione szokujące wydarzenia z przeszłości, które miały związek z chorobą psychiczną niektórych osób i to jaki miała ona wpływ na późniejsze życie bohaterów. Kryminał ten bardzo mnie zaskoczył i zszokował w momencie, kiedy losy tych trzech bohaterów zaczęły się splatać. Końcówka książki była bardzo zaskakująca, jednak niestety niektóre wątki zakończyły się nie po mojej myśli, bo niepewność w jednej kwestii pozostała do samego końca...

"Nie mów nikomu" Karolina Wójciak
"Nie mów nikomu" jest kolejnym świetnym kryminałem, jaki miałam okazję przeczytać. Spodobało mi się w nim to, że potrafił mnie bardzo wciągnąć i nieźle zaszokować, a końcówka była tak zaskakująca, że aż mi szczena opadła, kiedy niektóre fakty wyszły na jaw. Jeśli szukacie książki pełnej wrażeń, która swoją akcją i fabułą mocno podnosi ciśnienie, to ten kryminał będzie dla Was w sam raz!

34 komentarze:

  1. Kryminał jak się patrzy, nie dość że historia jest wciągająca, to jeszcze zakończenie jest zaskakujące, nie wiele znam takich książek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie kryminały są najlepsze, czasami trafi się na taki 😊

      Usuń
  2. Bardzo lubię pióro tej autorki i na pewno sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. No to powiem, że mnie skusiłaś. Nie ma jak mocno zaskakujące zakończenie, jak będę miała okazję na pewno przeczytam <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zamawiałam tą książką, bo na prawdę jest świetna 😊

      Usuń
  4. Nie znam tej pani. Zaciekawiłaś mnie opisem. Ogólnie ja nie lubię tajemnic i mnie zawsze denerwuje jak ktoś jakieś przed kimś ma. Tak samo zauważyłam, że autorzy lubią szokować i piszą dość straszne historie, kilka razy trafiłam na motyw pedofilii i nie umiem przebrnąć przez coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie lubię jak ja ktoś ma przede mną tajemnice, ale książki, w których ktoś coś przed kimś ukrywa to uwielbiam, dlatego bardzo polecam tę książkę 😊 motyw pedofilii jest bardzo trudny mi też by było trudno przebrnąć przez coś takiego.

      Usuń
  5. Zapisuję tytuł. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale zachęciłaś mnie recenzją.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, świetna jest ta książka, bardzo ją polecam 😊 pozdrawiam 😊

      Usuń
  6. Chętnie przeczytam. Zachęciła mnie recenzja i kotek

    OdpowiedzUsuń
  7. Co raz bardziej ta książka mnie intryguje. Uwielbiam takie opowieści.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wpisuję na listę książek wakacyjnych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jedyne "Nie mów nikomu" jakie znam, to to Harlana Cobena :) Tej nie znam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Nie mów nikomu" Cobena czytałam i nawet można na moim blogu znaleźć recenzję tej książki 😀

      Usuń
  10. Mam w planach tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś czuję, że ta książka by mi się spodobała :) Zapisuję tytuł!

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię pierwszoosobową narrację

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaintrygowała mnie ta książka. Chętnie po nią kiedyś sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń

„Dama w kapeluszu” Anna Stryjewska

Dzisiaj mam dla Was recenzję książki, po którą postanowiłam sięgnąć z dwóch powodów. Pierwszy z nich jest taki, że uwielbiam czytać przedwoj...