"Szum" Małgorzata Oliwia Sobczak

Znacie serię "Granicę ryzyka" Małgorzaty Oliwii Sobczak? Ja właśnie miałam przyjemność przeczytać drugi tom (znowu zaczęłam czytać serię w niewłaściwej kolejności), więc mogę podzielić się z Wami z wrażeniami po przeczytaniu tej świetnej kryminalnej opowieści. Tak więc zapraszam do czytania!


 "Szum" Małgorzata Oliwia Sobczak
W 1992 roku w niejasnych okolicznościach zostaje zamordowana młoda dziewczyna, Adrianna Milewska, która często flirtowała przez CB-radio. Po dwudziestu siedmiu latach znika bez śladu kolejna nastolatka, która jest podobna z wyglądu do Adrianny. Jest nią Liwia Dembska, córka znanego polityka. Wiadomość ta wstrząsa całym miastem. Co łączy te dwa zdarzenia? Czy dziennikarka Alicja Grabska i detektyw Oskar Korda zdołają odnaleźć Liwię żywą? Czy po tylu latach uda się im także ustalić to, kto zabił Adriannę?

 "Szum" Małgorzata Oliwia Sobczak
W książce narracja prowadzona jest w trzeciej osobie. Występują dwie płaszczyzny czasowe, przemiennie cofany się do 1992 roku, kiedy to zamordowano Adriannę oraz wracamy do 2019 roku, kiedy to zaginęła Liwia. Ogólnie mogę powiedzieć, że "Szum" jest książką, która posiada cechy idealnego dla mnie kryminału, czyli wciąga, trzyma w napięciu, a na końcu bardzo zaskakuje. Występuje w niej wiele ciekawych bohaterów oraz trudne zagadki kryminalne, do rozwiązania których potrzebna jest pomoc ekolożki sądowej w sprawie badania mikrośladów mających swój udział w śledztwie oraz biegłego psychologa, który przedstawia stan psychiczny osób związanych z prowadzoną sprawą. Tak więc książka ta porusza też wiele innych istotnych problemów. Opisuje stan dojrzewania, który wiąże się ze zmianą własnego ciała, z którą czasem ciężko jest zaakceptować, przez co powstaje wiele kompleksów i mogą się z tym wiązać też inne konsekwencje... W książce tej opisany został również taki stan psychiczny, jak syndrom sztokholmski, w którym to ofiarę łączy więź emocjonalna ze swoim oprawcą, czyli może ona odczuwać do niego wdzięczność oraz miłość. Jak pisałam wcześniej, książka ta bardzo mnie zaskoczyła na końcu, do ostatnich stron nie domyślałam się, kto zabił Adriannę oraz sprawił, że zniknięcia Liwia. Przy okazji, powychodziły też na jaw inne bardzo ważne fakty, których nawet byście się nie spodziewali...

 "Szum" Małgorzata Oliwia Sobczak
"Szum" jest świetnym kryminałem, który oprócz ciekawie prowadzonego śledztwa porusza też inne ważne tematy i problemy związane z dojrzewaniem oraz akceptacją własnego ciała. Nieznajomość poprzedniej części tej serii nie stoi na przeszkodzie w zrozumieniu fabuły, jednak myślę, że lepiej by było przeczytać też pierwszy tom, po to, aby poznać lepiej prywatną relację dziennikarki Alicji Grabskiej i detektywa Oskara Kordy. Tak więc bardzo polecam Wam ten kryminał i jako samodzielną książkę i jako drugi tom bardzo ciekawej serii.

28 komentarzy:

  1. Lubię kiedy w książce są poruszane ważne życiowe tematy, więc jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie z pewnością spodoba Ci się ta książka 😊

      Usuń
  2. Książka może być ciekawa. Oczywiście nie wyobrażam sobie czytać jej bez pierwszego tomu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tej książki autorki jeszcze nie czytałam, ale mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też zdarza mi się czytać powieści nie w kolejności, ale często to wcale nie przeszkadza w odbiorze książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I całe szczęście, że nie to w niczym nie przeszkadza 😀

      Usuń
  5. Nie słyszałam o niej, ale brzmi naprawdę zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ostatnio stronie od takich tematów ale ten tytuł zapisuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. zawsze mnie ciekawilo cb radio

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam, ale chętnie poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Alicja i Oskar pojawili się w opowiadaniu w zbiorze świątecznych erotyków. Tamta historia okazała się cierpieć na syndrom niewykorzystanego potencjału przez konieczność zmieszczenia fabuły w formie pikantnej miniatury. Niemniej może sprawdzę kiedyś, jak spodobają mi się pełnowymiarowe powieści tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mnie zaskoczyłaś 😀 z ciekawości przeczytałabym ten erotyk. Myślę, że pełnowymiarowa powieść spodobałaby Ci się bardziej, koniecznie przeczytaj 😊

      Usuń
    2. Zapytam kiedyś w bibliotekach, czy nie mają. :)

      Usuń
  10. Wow flirt przez cb-radio tego jeszcze nie było...

    OdpowiedzUsuń
  11. pierwszą część czytałam:) tej jeszcze nie

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi całkiem ciekawie. Będę miała ten tytuł na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń

„Osada” Anna Olszewska

Lubicie, kiedy akcja powieści rozgrywa się w górach? Ja uwielbiam, więc kiedy tylko nadarzyła się okazja, aby przeczytać kryminał, którego a...