"Kłamstwa i sekrety" Tomasz Wandzel

Bardzo lubię romanse z historią w tle, bo dzięki temu nie są one monotematyczne, a ich fabuła potrafi naprawdę zaciekawić. Taką właśnie książką jest "Kłamstwa i sekrety" Tomasza Wandzla, która jakiś czas temu wpadła w moje ręce dzięki wygranej w konkursie na jednym z blogów. Już sam tytuł wskazuje na to, że jest to książka, która skrywa wiele tajemnic. Jeśli jesteście ich ciekawi, zapraszam na recenzję!


"Kłamstwa i sekrety" Tomasz Wandzel
Córka Niemca i Polki, czyli Róża Wittelsbach przychodzi na świat 1 stycznia 1900 roku. Dorasta ona w majątku w Dębicach. Niestety, będąc nastolatką, umiera jej matka, przez co dziewczyna musi szybko dorosnąć, aby pomóc załamanemu ojcu. Po dwóch latach, kiedy to po wojnie Polska miała już wrócić na mapę Europy, ojciec Róży postanawia sprzedać swój majątek i przeprowadzić się do Berlina. Dziewczynie średnio podoba się ten pomysł, bo bardziej czuje się ona Polką niż Niemką. Jednak ze względu na załamanego ojca przeprowadza się z nim do Niemiec, zostawiając w Polsce mężczyznę swojego życia oraz inne sekrety...

W 2018 roku, czyli sto lat później, Filip Witkowski po otrzymaniu listu z kancelarii prawniczej, dowiaduje się, że ma otrzymać spadek po Róży Wittelsbach. Mężczyzna nie słyszał wcześniej o tej kobiecie i jest bardzo zdziwiony, po odczytaniu tego listu. Razem z żoną postanawia odkryć przeszłość Róży oraz zagłębić się w historię swojej rodziny. Jakie kłamstwa i sekrety uda mu się odkryć? Czemu to właśnie on odziedziczył spadek po tej tajemniczej nieznajomej?

"Kłamstwa i sekrety" Tomasz Wandzel
W książce występuje narracja trzecioosobowa. Akcja dzieje się głównie w dwóch płaszczyznach czasowych, czyli w 1919 roku, gdzie poznajemy losy Róży oraz w 2018 roku, w którym Filip wraz z żoną próbują dowiedzieć się, kim była ta kobieta. Książkę czyta się szybko, styl pisania autora bardzo przypadł mi do gustu. Bardziej interesowały mnie rozdziały mające miejsce w 1919 roku, zawierające wątki miłosne Róży. Opisywały one również jej kłamstwa, które według mnie były w dobrej wierze. Nie mogło również zabraknąć historii, ponieważ akurat w tych latach zaczęła się odradzać Polska po wojnie. Akcja dziejąca się w czasach współczesnych też była w miarę ciekawa, opisywała życie kochającego się małżeństwa, które odwiedzając różne archiwa i cmentarze próbują poznać historię Róży. Mimo że już szybko zaczęłam się domyślać, kim dla Filipa była Róża, uważam tę książkę za bardzo wciągającą i ciekawą.

"Kłamstwa i sekrety" Tomasz Wandzel
"Kłamstwa i sekrety" jest powieścią, przy której można miło spędzić czas podczas czytania. Myślę, że przypadnie ona do gustu każdemu, kto lubi romanse, powieści historyczne oraz obyczajowe, bo taką właśnie mieszanką jest ta książka. Bardzo się cieszę, że wpadła ona w moje ręce i chciałabym też poznać inne książki tego autora, bo jego twórczość bardzo przypadła mi do gustu.

40 komentarzy:

  1. Bardzo zaciekawiłaś mnie tą książką. Nie lubię ckliwych romansów, albo takich, w których sceny erotyczne następują jedna po drugiej.
    Ale tą książkę chętnie bym przeczytała. Jest tutaj wiele wątków, a każdy ciekawy.
    Zapisuję tytuł i będę szukać tej powieści.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie lubię takich romansów, w połączeniu z historią takiego typu książki są o wiele lepsze ;) Cieszę się, mam nadzieje, że książka ta spodoba się ;) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Nie przepadam ani za romansami, ani obyczajówkami, ani tym bardziej powieściami historycznymi...ale kto wie, może połączenie tych trzech gatunków przekonałoby mnie do czytania 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz się przekonać i przeczytać, może akurat Ci się spodoba takie połączenie ;)

      Usuń
  3. Bardzo mnie zaciekawiła ta powieść, nie jest to mój ulubiony gatunek, ale chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, może akurat spodoba Ci się ta książka :)

      Usuń
  4. Lubię powieści historyczne, ale nie do końca romanse. Mimo wszystko dam jej szansę.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto dać jej szansę, bo to na prawdę świetna książka ;)

      Usuń
  5. Bardzo lubię książki, które są romantyczne, ale coś jeszcze się w nich dzieje (oczywiście typowym erotykiem też nie pogardzę). Tej książki nie miałam jeszcze okazji czytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię takie książki, w których coś jeszcze się dzieje, dla mnie typowe erotyki bywają już trochę nurzące.

      Usuń
  6. Gracias por la reseña- Lo tendré en cuenta . te mando un beso

    OdpowiedzUsuń
  7. Dear Martyna! I enjoy reading books with secrets! This book is great! Say HELLO to Maciek! He is very sweet!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Books vith secrets are very interesting ;) Maciek also say hello to you ;) I agree with you he is very sweet :)

      Usuń
  8. To nie do końca moje klimaty, więc przynajmniej jak na razie nie mam w planach przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, może kiedyś przyjdzie pora na tę książkę ;)

      Usuń
    2. Możliwe, że tak. Już nie raz przekonywałam się, że podoba mi się książka, po której bym się tego nie spodziewała. Dlatego staram się nie zamykać na żadne powieści.

      Usuń
    3. Niektóre książki potrafią zaskakiwać, dlatego nie warto się na wszystkie zamykać ;)

      Usuń
  9. Ostatnio polubiłam romans historyczny, więc może dam szansę tej książce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ostatnio polubiłam ten gatunek literacki, warto dać szansę tej książce ;)

      Usuń
  10. Czemu nie, nie mam w planach, ale jak okazja się przydarzy, to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto dać jej szansę jak nadarzy się okazja ;)

      Usuń
  11. Myślę, że mogłaby mi się ta książka podobać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O wydaje się ciekawa ^^ może się skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Sama z siebie chyba nie sięgnęłabym po tę książkę, ale recenzja brzmi intrygująco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie wiem, czy sięgnęłabym po nią gdybym nie wygrała jej w konkursie, ale po przeczytaniu jej stwierdzam, ze było warto ją wygrać i przeczytać ;)

      Usuń
  14. Lubię powieści historyczne ale romanse to tak sobie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ale mimo to bardzo polecam tę książkę ;)

      Usuń
  15. Książka jest ciekawa, a autor ma swój niepowtarzalny styl. Już w styczniu będzie miała premierę nowa książka autora. A na razie mam w planach przeczytać "Będziesz serca biciem". Książka o problemach nastolatków i dla nastolatków, ale nie tylko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, książka jest bardzo ciekawa :) Będę miała na uwadze premierę tej książki, dzięki za info ;D Też mam w planach inne książki tego autora :)

      Usuń
  16. Romanse nie ale powiesci historyczne lubie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo to polecam tę książkę, warto ją przeczytać ;)

      Usuń
  17. Lubię tego typu historie książkowe, chociaż okładka mnie nie przekonuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie okładka jest śliczna, ale i tak ważniejsze jest wnętrze ;)

      Usuń
  18. Akurat na jesienny wieczór czy dwa :)

    OdpowiedzUsuń

„Osada” Anna Olszewska

Lubicie, kiedy akcja powieści rozgrywa się w górach? Ja uwielbiam, więc kiedy tylko nadarzyła się okazja, aby przeczytać kryminał, którego a...