"Noc ósma" Sebastian Fitzek

Lubię od czasu do czasu sięgać w ciemno po książki autorów, których znam i lubię. Jednym z nich jest Sebastian Fitzek i to właśnie tym razem wybrałam jeden z jego thrillerów psychologicznych bez zbytniego wczytywania się w opis z tyłu okładki. Jest nim "Noc ósma". Co takiego przerażającego zadziało się tej ósmej nocy?


"Noc ósma" Sebastian Fitzek
Ósmego dnia, ósmego miesiąca rozpoczyna się internetowa loteria polegająca na tym, że każdy ma prawo zgłosić do niej osobę, którą najbardziej nienawidzi. Tego dnia zostaje wylosowany jeden człowiek, który zostaje wyjęty spod prawa, więc każdy może go bezkarnie zabić. Spowodowanie jego śmierci, nie będzie miało żadnych negatywnych konsekwencji, ale ten, kto zabije wylosowaną osobę, dostanie za to nagrodę, jaką jest dziesięć milionów euro. Kto taki został wylosowany w Nocy ósmej? Co takiego zrobił złego, że nominowano go do tej loterii?

"Noc ósma" Sebastian Fitzek

W książce prowadzona jest narracja w trzeciej osobie. Rozdziały są krótkie, każdy z nich rozpoczyna się odliczaniem do końca Nocy ósmej. Napisane są one z punktu widzenia różnych bohaterów. Ogólnie książka opowiada o eksperymencie psychologicznych, który "trochę" wymknął się spod kontroli. Ma on dużo wspólnego z nowoczesną technologią, ponieważ prowadzona jest internetowa loteria, która doprowadza do tego, że jedna osoba zostaje znienawidzona przez całe miasto, przez co musi się kryć, aby ocalić swoje życie. W książce został przedstawiony nie tylko problem prześladowania i szantażowania, ale i inwalidztwa. Jak już wspomniałam na wstępie, bardzo lubię książki Sebastiana Fitzka, jednak ta jakoś nie umiała mnie zaciekawić, czasami czytałam ją na siłę... Dotrwałam do końca, bo miałam nadzieję, że w końcu mnie czymś zaskoczy i faktycznie, końcówka trochę zaskakiwała, ale bywało, że książki tego autora zaskakiwały mnie bardziej i robiły na mnie większe wrażenie.

"Noc ósma" Sebastian Fitzek
"Noc ósma" jest trzymającym w napięciu thrillerem psychologiczny, którego końcówka zaskakuje. W przeciwieństwie do innych książek tego autora nie pochłonęłam jej w jeden dzień tylko w tydzień... Może to dlatego, że ma ona dużo wspólnego z problemami, jakie mogą wynikać z niewłaściwego wykorzystywania nowoczesnych technologii? Mnie ten temat jakoś zawsze średnio interesuje w książkach, co nie oznacza, że według mnie jest on błahy. Na mojej półce czeka jeszcze kilka innych książek tego autora, które mam nadzieję, że bardziej mnie przerażą i zaskoczą.

44 komentarze:

  1. Treść książki bardzo ciekawa i oczywiście przypomina Igrzyska Śmierci i parę innych produkcji Made in Hollywood. Ciekawe, że tak wiele razy sięga się po ten sam problem etyczny.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele osób lubi czytać o takich problemach, więc dużo takich książek powstaje 😊 pozdrawiam 😊

      Usuń
  2. Na razie czytałam jedną książkę autora, ale panuję kolejne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też planuję kolejne, fajne ma książki ten autor😊

      Usuń
  3. Gracias por la reseña, se un buen libro. lo llevo anotado. Te mando un beso

    OdpowiedzUsuń
  4. Martyna, do you read books together with Maciek?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem ogromną wielbicielką thrillerów psychologicznych, więc zapisuję sobie tytułu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tej książki autora nie miałam jeszcze okazji czytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem, ale jakoś specjalnie nie ciągnie mnie do tej książki. Nie znam jeszcze twórczości autora, ale być może kiedyś dam mu szansę 😉

    OdpowiedzUsuń
  8. ! 🍁🍁🍁 Have a great week my dear!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam jedną książkę Fitzka w domu, ale ciągle czeka na odpowiedni czas :) Wszyscy mówią, że on ma mocne lektury i trochę się boję ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma bardzo mocne lektury, fajnie jest się czasem trochę pobać😊

      Usuń
  10. Nie przepadam za thrillerami więc raczej się nie skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam tego autora, ale akurat ta książka mnie nie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zainteresowałaś mnie opisem książki i mimo, że nie potrafi wciągnąć to ją przeczytam :) Podoba mi się w sumie sam pomysł na fabułę - niespotykane! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabuła ciekawa, może akurat Tobie przypadnie bardziej do gustu ta książka niż mi :)

      Usuń
  13. Twórczość tego autora mam w planach, ale jak na razie nie jest mi z nim po drodze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, niektóre jego książki potrafią bardzo wciągnąć ;)

      Usuń
    2. Wierzę. I jak mi wróci ochota na czytanie tego typu książek to na pewno wypożyczę z biblioteki coś tego autora.

      Usuń
    3. Myślę, że jego twórczość Ci się spodoba ;)

      Usuń
  14. Autora znam - ale tej pozycji jeszcze nie czytałam a fabuła to zdecydowanie moje klimaty - chętnie po nią sięgnę :-)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, myślę że ta książka Ci się spodoba ;) Pozdrawiam ;)

      Usuń
  15. A mnie nawet tematyka zainteresowała i chętnie przeczytałabym tę książkę. Motywy psychologiczne też ciekawe są poruszone :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bardzo możliwe, że książka ta Ci się spodoba ;)

      Usuń
  16. Książki autora od dawna mam w planach. Możliwe, że tę również przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam jego książki, potrafią na prawdę wciągnąć ;)

      Usuń
  17. Czytałam kiedyś jakąś książkę tego autora, chyba ,,Pasażer 23''), ale jakoś szczególnie nie zapadła mi w pamięci. Niemniej jednak postaram się mieć na uwadze powyższy tytuł. Może bardziej wyryje się w mojej psychice.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele książek tego autora czytałam, ale "Pasażera" jeszcze nie, muszę koniecznie to nadrobić, bo lubię jego książki ;)

      Usuń
  18. chce coś Fitzka poznać... ale skoro ta książka aż tak nie straszy... to może zacznę od innej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto poznać jego książki, po niektórych ze strachu ciężko jest zasnąć :D

      Usuń
  19. Mam jedną książkę Fitzka w domu, czeka na swoją kolej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa Twoich wrażeń po przeczytaniu jej 😊

      Usuń
  20. Nie czytałam jeszcze nic od tego autora. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. O tak, czytałam tą książkę i zapadła mi w pamięć, a to najlepiej pokazuje, że jest na prawdę dobra👍

    OdpowiedzUsuń

„Ucieczka po miłość” Ewa Pisarska

Od jakiej książki nie mogliście się oderwać w ostatnim czasie? Długo nie mogłam trafić na taką powieść, jednak kiedy w moje ręce trafiła „Uc...