"Prezent" Sebastian Fitzek

Chyba każdy lubi dostawać prezenty. Jedne są bardziej oryginalne, drugie mniej, ale takiego prezentu, jaki dostał główny bohater książki "Prezent" Sebastiana Fitzka, chyba nikt jeszcze nie otrzymał! Zatem zapraszam Was na recenzję kolejnego mocnego thrillera psychologicznego.


"Prezent" Sebastian Fitzek

Pewnego dnia, stojąc na światłach, Milan Berg zauważa coś dziwnego. W samochodzie obok wraz ze swoimi rodzicami siedzi przerażona dziewczynka, przyciskająca kartkę do szyby, na której napisane jest, że potrzebuje pomocy. Milan nie może odczytać wiadomości na tej kartce, ponieważ nie umie czytać, ale mimo to rzuca się rowerem w pościg za tym samochodem. Nagle odkrywa, że z samochodu wychodzi normalna rodzina, jednak Milan nadal przeczuwa, że coś jest nie tak i postanawia odszukać tę dziewczynkę... W międzyczasie otrzymuje on tajemniczy prezent, który ma dużo wspólnego z jego przeszłością. Czy mimo tego, że Milan nie umie czytać ani pisać, uda mu się uratować tę dziewczynę? Co z tym wszystkim ma wspólnego tajemniczy prezent?

"Prezent" Sebastian Fitzek

W książce występuje narracja trzecioosobowa. Rozdziały pisane są z punktu widzenia różnych bohaterów. Są one krótkie, ale bardzo wciągają. Kiedy kończyłam czytać jeden, to automatycznie zaczynałam kolejny, więc książkę przeczytałam bardzo szybko. W porównaniu z innymi thrillerami tego autora, w tej książce, pomimo paru morderstw i znęcania się fizycznego oraz psychicznego, występuje mało drastycznie opisanych scenek. Został przedstawiony problem analfabetyzmu, z którym mierzy się główny bohater. Żył on w strachu, że wyda się jego przypadłość i przez to będzie uchodził za gorszego, więc w bardzo inteligentny i kreatywny sposób umiał ukryć to, że nie umie pisać ani czytać. Dzięki temu bez problemu wykonywał pracę kelnera oraz prawie normalnie funkcjonował. Było to dla mnie bardzo ciekawe, bo o analfabetyzmie funkcjonalnym czytałam pierwszy raz. Oprócz tego książka bardzo zaskakuje, szczególnie na końcu, kiedy wyjaśniają się wszystkie zdarzenia, które na początku wydawały się nielogiczne lub zupełnie inne niż mogłoby się to wydawać...

"Prezent" Sebastian Fitzek

"Prezent" jest kolejnym przeczytanym przeze mnie thrillerem psychologicznym tego autora, który zaskakuje i wciąga. Myślę, że przypadnie on do gustu każdemu fanowi tego gatunku literackiego. Czyta go się naprawdę szybko i ciężko się od niego oderwać. Polecam!

34 komentarze:

  1. Super, że zaskakuje i wciąga. To jest bardzo zachęcające.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, bardzo lubię takie książki, które wciągają i zaskakują ;)

      Usuń
  2. Tengo pendiente ese libro te mando un beso y gracias por la reseña

    OdpowiedzUsuń
  3. I'd lke to read this book too. I adore thrillers.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. This book sie great. I also adore thrillers ;)

      Usuń
  4. Chętnie przeczytam tę powieść. Lubię thrillery psychologiczne, a dawno takiego nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przeczytaj koniecznie ten, myślę, że Ci się spodba ;)

      Usuń
  5. Mam tę książkę i jestem ciekawa lektury.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki tego autora już od lat przewijają mi się w różnych miejscach. Być może sięgnę kiedyś po jedną z nich, ale póki co nie mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To konieczne zaplanuj sobie którąś z jego lektur, są świetne 😊

      Usuń
  7. Muszę niebawem przeczytać którąś z książek tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrym thrillerem psychologicznym nigdy nie pogardzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba muszę w końcu zabrać się za książki pana Sebastiana...

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie przeczytam, jeśli wpadnie w moje ręce ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno przeczytam tę książkę, ciekawi mnie twórczość autora. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne ma książki, polecam każdą, którą czytałam 😊

      Usuń
  12. Nie znam jeszcze książek autora. Być może kiedyś nadrobię 😉

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam jedną jego książkę w domu, ale jeszcze nie miałam czasu, aby ją przeczytać ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się znajdzie czas to koniecznie ją przeczytaj, bo świetne książki pisze ten autor ;)

      Usuń

„Altanka pod magnolią” Sandra Podleska

Czy są w Waszych biblioteczkach takie książki, które czekają na przeczytanie na odpowiedni moment? Wśród takich powieści u mnie była „Altank...