"Rezydentka" Pola Roxa

Dzisiaj razem z książką "Rezydentka" Poli Roksy przeniesiemy się na gorącą wyspę Korfu, gdzie można się opalać do woli! Sięgnęłam po tę książkę nie tylko ze względu na wakacyjny klimat, jaki tam panuje, ale na to, że nie jest to pierwsza książka tej autorki przeczytana przeze mnie. Poprzednia lektura bardzo mi się spodobała ze względu na przyjemny stylem pisania oraz ciekawą fabułą. Czy ta książka również przypadła mi do gustu? Zapraszam na recenzję.


"Rezydentka" Pola Roxa
Anna Rokicka jest rezydentką biura podróży w Grecji. Prowadzi ona beztroskie życie singielki, często imprezującej i nadużywającej alkoholu. Jak na trzydziestoczterolatkę zachowuje się zbyt nieodpowiedzialnie, z czego sama czasami zdaje sobie sprawę, jednak nic nie robi ze swoim życiem, aby wyglądało inaczej. Niestety po pewnej imprezie urywa jej się film i w związku z tym zdarza się pewna rzecz, po której życie Anny zmienia się i to bardzo.... Zostaje ona wplątana w morderstwo. Od tej pory nie jest już bezstresowym człowiekiem, który nie ma żadnych problemów. Czy wybrnie jakoś z tej sytuacji? Czy może skończy w więzieniu, za morderstwo, którego najprawdopodobniej nie popełniła? A może sytuacja ta sprawi, że w końcu zacznie żyć odpowiedzialnie i zwiąże się z odpowiednim mężczyzną?

"Rezydentka" Pola Roxa
W książce występuje narracja pierwszoosobowa. Narratorem jest Anna, która swoim ciętym językiem, czasami nawet w zabawny sposób opowiada swoją historię. Książka jest podzielona na trzy części, które zawierają w miarę krótkie rozdziały. Ogólnie przyjemny styl pisania autorki sprawiał, że czyta ją się szybko, kiedy skończy się czytać jeden rozdział, nie da się nie zacząć następnego. Akcja szybko się toczy, ciągle coś się dzieje. Jest to romans, jednak z początku przypominał mi trochę komedię kryminalną, a później książkę sensacyjną z wątkiem psychologicznym, któremu towarzyszyła nienawiść i zemsta. Występują erotyczne scenki, ale nie jest ich zbyt wiele. Jest też mały wątek miłości oraz przyjaźni, a na końcu książka ta bardzo zaskakuje i szokuje.

"Rezydentka" Pola Roxa
"Rezydentka" jest kolejną świetną książką tej autorki przeczytaną przeze mnie. Występuje w niej wiele emocji takich miłość czy nienawiść, można się też czasami pośmiać ze względu na zabawne dialogi. Polecam tę książkę każdemu, kto lubi nietypowe romanse, które mają więcej wspólnego z sensacją niż z miłością. Muszę jeszcze na koniec dodać, że ta książka może być przestrogą dla ostro imprezujących i tych, co chcą w niedelikatny sposób zerwać z drugą osobą...

55 komentarzy:

  1. Nie znam książek tej autorki, ale na tę naprawę mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że na mnie również ta książka mogłaby wywrzeć pozytywne wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Me parece interesante, gracias por la reseña. Lo tendré en cuenta. Te mando un beso

    OdpowiedzUsuń
  4. Fabuła ciekawie się zanosi... ale mi najbardziej podoba się to Korfu ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie jest czytać książki, w których akcja dzieje się w tak ciepłych miejscach :)

      Usuń
    2. Zgadzam się... i w tak pieknych ❤

      Usuń
    3. Tym bardziej, że jeszcze nigdy się tam nie było 😀

      Usuń
  5. Książka akurat na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślałam, że jest to banalny romans ociekający lukrem, a tu jak widzę mamy nutkę kryminału i sensacji. W takim razie chętnie poznam bliżej tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedziałabym nawet, że jest to bardziej kryminał niż romans :D

      Usuń
  7. Za romansami nie przepadam, ale skoro jest tu i kryminał, i sensacja, chętnie bym przeczytała tę książkę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie jest to zwykły romans, więc bardzo polecam 🙂

      Usuń
  8. Brzmi na nieco lżejszą lekturę niż kryminały. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Интересная книга! С удовольствием почитаю!

    OdpowiedzUsuń
  10. Na Korfu to bym się wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zaciekawiła mnie ta książka. Ciekawa jestem fabuły i chętnie się z nią zapoznam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak słodko koteczek śpi tak przytulony do książki! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Może skusze się na coś od tej autorki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Myśle, że najszybciej po nią sięgnę zimą.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciepły klimat Korfu w tej książce z pewnością Cię rozgrzeje 😀

      Usuń
  15. Myślę, że to idealna książka na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Na urlopie chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealnie nadaje się ta książka na urlop 😊

      Usuń
  17. Jeszcze nie miałam okazji czytać żadnej książki tej autorki, ale ta wydaje się naprawdę ciekawa. Kto wie, może w przyszłości po nią sięgnę!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam jej książki, są na prawdę świetne 😊 pozdrawiam 😊

      Usuń
  18. Jakoś na razie mnie do niej nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie mam w planach, mimo zachęcającej oceny. Nie wiem, czy zgrałabym się z autorką. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie każdy lubi takie książki 😊 ja się z nią zagrałam bardzo dobrze 😊

      Usuń
  20. Nie mam w planach tej książki, bo to po prostu nie moje klimaty, więc sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Myślę, że to książka idealna na lato.

    OdpowiedzUsuń
  22. Niebawem i ja napiszę o tej książce 😃

    OdpowiedzUsuń
  23. Na lato w sam raz, takie książki mi najbardziej wchodzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. czytałam pierwszą książkę autorki i tej jestem też ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń

„Ucieczka po miłość” Ewa Pisarska

Od jakiej książki nie mogliście się oderwać w ostatnim czasie? Długo nie mogłam trafić na taką powieść, jednak kiedy w moje ręce trafiła „Uc...