„Opowiedz mnie na nowo” A. Gardaś

Lubicie baśnie? Ja jako dziecko uwielbiałam, teraz w sumie też, choć w dorosłym życiu nie jest mi z nimi po drodze. Na szczęście dzięki powieści „Opowiedz mnie na nowo”, której autorem jest A. Gardaś, mogłam poczuć ten baśniowy klimat, mimo że nie należy ona do wesołych. Jeśli jesteście ciekawi więcej na temat tej książki, to zapraszam na recenzję!


„Opowiedz mnie na nowo” A. Gardaś
Kaj jest dziewiętnastoletnim chłopakiem, który wierzy w to, że słowa mają wielką moc. W szpitalu spędza całe dnie, gdzie opowiada pacjentom baśnie po to, aby mogli poczuć się jak ich bohaterowie i dzięki temu pokierować własnym losem. Jednak Kaj niestety jest zagubionym chłopcem, który ciągle szuka dla siebie opowieści, dzięki której jego życie będzie miało sens. Pewnego dnia poznaje niewidomego Tristana, który zmienia jego życie... Czy mimo przeciwności losu, znajomość ta sprawi, że Kaj napisze w końcu swoją baśń?

„Opowiedz mnie na nowo” A. Gardaś
W książce narracja prowadzona jest w pierwszej osobie, narratorem jest Kaj, który bardzo ciekawie opowiada swoją historię. Jest ona podzielona na części, które mają krótkie rozdziały, dzięki czemu powieść tę szybko się czyta. Główny bohater jest bardzo ciekawą postacią i z każdym kolejnym rozdziałem można poznać coraz więcej faktów z jego życia, typu jego choroba mająca wpływ na jego wygląd, czy orientacja seksualna. Często wspomina on o swojej babci, która zaraziła go miłością do baśni, dzięki czemu podczas czytania można poczuć ten tajemniczy baśniowy klimat. Oprócz tego, w tej książce bardzo spodobał mi się wątek przyjaźni Kaja i Pauli, którzy przez swoją odmienność, jako wyizolowane osoby w szkole zbliżyli się do siebie. Spodobał mi się też wątek miłości Kaja i Tristana, którzy wkraczają w dorosłe życie. Niestety miłość ta przyszła w najmniej oczekiwanym momencie, przez co nie była ona łatwa i bohaterowie książki musieli zmierzyć się z wieloma przeciwnościami losu. Ogólnie powieść ta nie należy do łatwych, bo porusza ona ciężki temat, jakim jest umieranie. Tak więc podczas czytania nie zabrakło wzruszeń i mądrych dialogów związanych z życiem wielu osób, które dobiega końca.

„Opowiedz mnie na nowo” A. Gardaś
„Opowiedz mnie na nowo” jest piękną, choć smutną powieścią zaliczaną do młodzieżówek. Opowiada ona ciekawą historię młodego chłopaka, który musi się zmierzyć z wieloma przeciwnościami losu. Bardzo zainteresowała mnie ta powieść, mimo że rzadko sięgam po literaturę młodzieżową poruszającą poważne tematy. Myślę, że Was też zainteresuje ta książka, dlatego bardzo ją polecam!

32 komentarze:

  1. Choć nie należę już do grupy docelowej, dla której adresowana jest książka, to bardzo mnie zaciekawiła i z przyjemnością ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie należę, ale mimo to bardzo mnie ta książka zainteresowała i bardzo ją polecam 😊

      Usuń
  2. Cześć Martyno!!!!!!
    Też nie jestem już nastolatką i tak nie raz i nie dwa sięgam po książki młodzieżowe. Podobno zaliczone dla młodzieży. Dlaczego podobno? Ponieważ, jak w przypadku ubóstwianych przeze mnie "Wojowników" jestem zdania, że są książkami nie tylko dla młodszego Czytelnika. Akurat wprost przeciwnie!
    Odpowiadając na Twoje pytanie o baśnie, tak lubię zarówno baśnie, jak i mitologię ora fantasy. Lubię poczuć ten klimat! Myślę, że z przyjemnością przeczytałabym książkę, której recenzję napisałaś!
    Martyno przesyłam Ci pozdrowienia!!! Życzę Ci miłego nowego tygodnia!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć 😀 fajnie czasem sięgnąć po jakąś młodzieżówkę, a tych "Wojowników" muszę w końcu poznać 😊 baśni chyba nie da się nie lubić 😀 dziękuję i również pozdrawiam 😊

      Usuń
  3. It looks like a great book to consider. Thanks so much for your review. Love the cat photo!

    OdpowiedzUsuń
  4. I will definitely take note. Thank you so much for this lovely review!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  6. Raczej nie należę już do grupy docelowej, ale myślę, że książka na pewno jest warta przeczytania ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie należę, ale mimo to bardzo mnie zaciekawiła 😊

      Usuń
  7. Chętnie przeczytam, nawet jeśli nie jest to łatwa książka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasami sięgam po takie młodzieżówki, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Brzmi interesująco. Lubię baśnie. Słynny baśniopisarz H. Ch. Andersen mawiał, że jego teksty to pudełka: "dzieci oglądają opakowanie, a dorośli mają zajrzeć do wnętrza". Tak jest z baśniami. I za to je lubię. To teksty wieloznacznie, ciekawe dla każdego. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tym, co mawiał Andersen, wiele baśni jest tak mądrych, że i dorośli mogą wyciągnąć z nich dużo mądrych lekcji 😊

      Usuń
  10. Lubię czasem sięgać po młodzieżówki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię sięgać po młodzieżówki, jednak raczej wolę ten typ literatury pod postacią fantastyki. Zatem raczej nie sięgnę po tę książkę.
    Natalia

    OdpowiedzUsuń
  12. I still like fairy tales.
    Thanks for sharing.
    The photo with the cat is great.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie sięgam po młodzieżówki. Książka pięknie wydana.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna recenzja😊 - bardzo mnie zaintrygowała. Może za jakiś czas się skuszę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a tę książkę bardzo polecam 😊

      Usuń
  15. Ale piękne wydanie! Z przyjemnością sięgnę po tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń

„Dusze niczyje” Paweł J. Sochacki

Jaka książka ostatnio Wami mocno wstrząsnęła i dostarczyła niezapomnianych wrażeń? Jak dla mnie, najbardziej wstrząsające są te oparte na fa...