„Oddech. Oddychaj świadomie, żyj pełniej” Grzegorz Pawłowski

Czy stosujecie jakiekolwiek techniki oddychania w takich celach jak rozluźnienie, odprężenie, czy rozjaśnienie umysłu? Ja, po przeczytaniu poradnika „Oddech. Oddychaj świadomie, żyj pełniej” Grzegorza Pawłowskiego stwierdziłam, że takie ćwiczenia są w bardzo potrzebne i będą one obecne w moim życiu. Tak więc jeśli jesteście ciekawi więcej na temat tej książki, to zapraszam na recenzję!


„Oddech. Oddychaj świadomie, żyj pełniej” Grzegorz Pawłowski
Poradnik ten opisuje jeden z najbardziej skutecznych narzędzi, który może zapewnić nam poprawę jakości życia. Jest to oddech, czyli naturalny proces, który pomaga zintegrować ciało, uczucia, umysł i ducha. Tak więc, dzięki oddechowi można zniwelować stres, zwiększyć koncentrację i kreatywność oraz poprawić zdrowie, kondycję i nastrój. Oprócz tego, dzięki niemu można nie tylko ulepszyć relacje z innymi ludźmi, ale i zwiększyć poziom zadowolenia z życia seksualnego, a także odzyskać równowagę i wewnętrzny spokój.

„Oddech. Oddychaj świadomie, żyj pełniej” Grzegorz Pawłowski
Książka ta według mnie opisuje bardzo ciekawe zagadnienie, czyli oddech, które może wydawać się banalne, ale jeśli wykorzysta się go w umiejętny sposób, to dzięki niemu można poprawić jakość swojego życia w wielu obszarach, co może bardzo ułatwić codzienne funkcjonowanie. Poradnik ten jest napisany w bardzo czytelny i przejrzysty sposób. Dzieli się na kilka ciekawych rozdziałów. Jedne ciekawiły mnie bardziej, drugie mniej. Najbardziej zaciekawił mnie rozdział „Najciemniejsze grota”, którego jeden z podrozdziałów opisuje typy porodów, wynikające z nich wzorce zachowań, reakcje i decyzje podejmowane w wyniku porodu. Z racji, że jestem wcześniakiem, dzięki tej książce dowiedziałam się, czemu moje zachowanie i niektóre utrudniające życie cechy są takie, a nie inne. Na szczęście w każdym rozdziale autor opisuje sesje i ćwiczenia oddechowe, które pomagają uwolnić z ciała wszelkie zablokowania, nawet te związane z okresem okołoporodowym. Niektóre ćwiczenia są proste, pozycja ich wykonywania jest dowolna i trwają kilka minut. Inne są bardziej skomplikowane, dłuższe i wymagają angażowania całego ciała, a niektóre też należy wykonywać w parach.

Dzięki tej książce dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy między innymi również tego, jak „odstraszyć od siebie” osoby, za którymi nie przepadam, wystarczy oddychać w innym tempie niż dana osoba. Odwrotnie działa oddychanie w tym samym tempie z osobą, z którą chcemy, żeby rozmowa zaczęła się kleić i ogólnie, żeby była między nami była dobra energia. Jak najszybciej zamierzam ten sposób oddychania wykorzystać, więc trzymajcie za mnie kciuki!

„Oddech. Oddychaj świadomie, żyj pełniej” Grzegorz Pawłowski
„Oddech. Oddychaj świadomie, żyj pełniej” jest bardzo ciekawym i przydatnym poradnikiem, który dzięki przyswojeniu zawartym w nim umiejętnościom obiecuje szybkie efekty. Najbardziej spodobały mi się w nim praktyczne ćwiczenia oddechowe, dzięki którym można poprawić jakość swojego życia. Tak więc bardzo polecam Wam tę książkę, może akurat zawarte w niej porady lub ćwiczenia przydadzą się w Waszym życiu.

18 komentarzy:

  1. Medytuję od dawna i wiem jak bardzo ważne jest prawidłowe oddychanie, dlatego bardzo chętnie sięgnę po tę książkę, być może dowiem się czegoś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam Ci się Martyno, że nigdy nie stosowałam w życiu technik oddychanie, nigdy też nie medytowałam, natomiast żałuję strasznie, że u mnie nie ma żadnych zajęć z jogi, bo ją chciałabym poznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chciałabym poznać jogę, może kiedyś się to uda 🙂 takie krótkie ćwiczenia oddechowe bywają bardzo przydatne i warto je wypróbować 🙂

      Usuń
  3. Zbyt często zapominamy o oddechu, więc to przydatna pozycja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tym razem nie skorzystam z polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Martyna, I hope Maciek can breathe in a right way.

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesująca tematyka. Zaciekawiły mnie te ćwiczenia oddechowe. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są bardzo ciekawe i bardzo polecam je wypróbować 🙂

      Usuń
  7. Bardzo interesujący temat, nie wiedziałam, że oddychając w tym samym rytmie można kogoś przyciągnąć lub odstraszyć oddychając w innym tempie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Całkiem ciekawa książka :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

„Anatomia. Przewodnik dla lubiących rozkminiać bez bólu” Dr Kevin Langford

Jaki był Wasz ulubiony przedmiot w szkole? Ja chyba nie miałam takiego, ale zawsze na biologii bardzo interesowały mnie zagadnienia opisując...