„Anatomia. Przewodnik dla lubiących rozkminiać bez bólu” Dr Kevin Langford

Jaki był Wasz ulubiony przedmiot w szkole? Ja chyba nie miałam takiego, ale zawsze na biologii bardzo interesowały mnie zagadnienia opisujące anatomię człowieka. Mimo że moje życie zawodowe nie jest związane z biologią, to postanowiłam przeczytać taki przewodnik jak „Anatomia. Przewodnik dla lubiących rozkminiać bez bólu” napisany przez dr. Kevina Langforda. Jeśli jesteście ciekawi więcej na temat tej książki, to zapraszam na recenzję!


„Anatomia. Przewodnik dla lubiących rozkminiać bez bólu” Dr Kevin Langford
Książka ta przedstawia wewnętrzne funkcjonowanie ludzkiego ciała. Oferuje ona fascynującą lekcję anatomii, omijając przy tym nieciekawe szczegóły. Ogólnie przewodnik ten zawiera wszystkie aspekty anatomii i fizjologii człowieka. Dzieli się na krótkie rozdziały opisujące części ludzkiego ciała oraz sposób, w jaki tworzą się układy, a nawet zaburzenia zakłócające funkcjonowanie organizmu. Tak więc książka ta zawiera mnóstwo interesujących faktów dotyczących anatomii człowieka.

„Anatomia. Przewodnik dla lubiących rozkminiać bez bólu” Dr Kevin Langford
Jak dla mnie, książka ta bardzo przypomina podręcznik szkolny. Zauważyłam, że bardziej ciekawią mnie działania niektórych zagadnień związanych z anatomią człowieka, teraz kiedy chcę się o nich dowiedzieć czegoś więcej dla samej siebie, niż wtedy, kiedy musiałam się o nich uczyć w szkole, aby tylko zaliczyć przedmiot. W książce tej spotkałam rozdziały i zagadnienia, które interesowały mnie bardziej oraz te, które interesowały mnie mniej i raczej nie zostaną w mojej głowie na długo. Rozdziały o wiązaniach chemicznych, czy mało istotnych szczegółach bardzo mnie nudziły, jednak te opisujące choroby i zaburzenia, które powstają na skutek nieprawidłowego funkcjonowania narządów lub całych układów, czytałam z dużym zaciekawieniem. Czasami podczas czytania można spotkać obrazki, które pomagają zrozumieć budowę niektórych narządów, czy układów. Jednak jak dla mnie, było ich za mało, zabrakło mi rysunku budowy serca, czy nici DNA, dzięki czemu ich budowa i działanie byłaby dla mnie bardziej jasne. Tak więc czasami musiałam wspomagać się grafiką Google.

„Anatomia. Przewodnik dla lubiących rozkminiać bez bólu” Dr Kevin Langford
„Anatomia. Przewodnik dla lubiących rozkminiać bez bólu” według mnie jest bardzo ciekawym przewodnikiem, który z pewnością zaciekawi osoby interesujące się anatomią człowieka lub tych, którzy chcą w tej dziedzinie poszerzyć swoją wiedzę. Dowiedziałam się z tej książki wielu ciekawych rzeczy, czasami potrafiła mnie mocno zaciekawić, więc nie żałuję, że zdecydowałam się ją przeczytać. Tak więc, jeśli interesujecie się anatomią człowieka, to myślę, że warto zwrócić uwagę na ten tytuł!

24 komentarze:

  1. Nie lubiłam biologii w szkole... Chociaż, tak jak piszesz, czytanie o chorobach możesz być interesujące :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze warto poszerzać swoją wiedzę a taki poradnik doskonale w tym pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Martynko Droga!!! To niestety książka zdecydowanie nie dla mnie! W szkole przyznam się biologii nie lubiłam. Mimo, że w podstawówce mieliśmy ten przedmiot ze wspaniałą nauczycielką, z którą też miałam geografię (którą uwielbiałam i po dziś dzień pamiętam większość notatek, a były dość długie), a w liceum Pani od biologii była moją wychowawczynią (o tej Pani nie powiem inaczej, jak Anioł nie człowiek!) nie lubiłam tego przedmiotu. Po za tym nie chcę słuchać i czytać jeśli nie muszę o chorobach...
    Martyna pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Ci super nowego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, jednych ta książka zaciekawi, długich nie 🙂 To fajnie, że trafiła Ci się taka fajna wychowawczyni, mimo że prowadzony przez nią przedmiot nie przypadł Ci do gustu 😊 Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru 😊

      Usuń
  4. Este libro lo dejo pasar. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  5. Raczej sobie odpuszczę, biologia nie była moim ulubionym przedmiotem w szkole, chociaż może to była trochę wina nauczycieli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem 🙂 nauczyciele niestety albo i stety mają duży wpływ na to, czy polubimy prowadzony nich przedmiot.

      Usuń
  6. Na pewno to może być dla wielu osób ciekawa lektura.

    OdpowiedzUsuń

  7. It looks like an interesting book.

    OdpowiedzUsuń
  8. W sumie chętnie sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Biologię lubiłam. Ale "Anatomia" źle mi się kojarzy że studiów... Wkuwać wszystkie te układy... Och 🙈
    Szkoda, że mało w niej rycin. W takich książkach to podstawa.
    Myślę, że w tym temacie ciekawsze były by atlasy anatomiczne. Najlepiej w kolorze, drukowane na dobrym papierze. Nie należą do najtańszych niestety
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Męczące jest takie wkuwanie 😕 zbyt dużo tekstu, za mało obrazków, ale trudno. Pozdrawiam

      Usuń

„Wszystkie żony Hemingwaya” Naomi Wood

Czytaliście kiedyś biografię znanej osoby z punktu widzenia kogoś, kto należał do jej bliskich osób? Ja właśnie miałam okazję przeczytać tak...