"Czas pokuty" Joanna Jax

Jaka seria ostatnio tak Was pochłonęła, że aż nie mogliście zaznać spokoju, póki nie przeczytaliście wszystkich części? Mnie teraz tak pochłania seria "Na obcej ziemi" Joanny Jax, której drugą część mam już za sobą. Czy "Czas pokuty" równie mocno mi się spodobał jak "Nowe życie"? Zapraszam na recenzję!


"Czas pokuty" Joanna Jax
Książka ta opisuje dalsze losy Wissariona i Nadii, którzy wciąż się kochają, jednak okoliczności nie sprzyjają rozwojowi ich miłości. Czy w tej części będzie im dane być razem? Marcel i Marta dalej są kochającym małżeństwem, jednak w Marcie nadal jest zakochany doktor Szczurek, który ciągle liczy na to, że zostawi ona dla niego swojego męża. Czy uda mu się rozbić ich małżeństwo? Andrzej nadal jest w związku z Emilią, jednak myśli ciągle o pewnej Niemce... Czy jego uczucie okaże się tak silne, żeby zostawić żonę? To wszystko dzieje się w epoce stalinizmu, gdzie wśród Ziem Odzyskanych panuje ciągle powojenny bałagan.

"Czas pokuty" Joanna Jax
W książce narracja prowadzona jest w trzeciej osobie. Rozdziały są dość długie, ale to dobrze, bo potrafią one wciągnąć i zainteresować. Tło historyczne i wydarzenia mające miejsce w 1948 roku dodatkowo sprawiały, że książkę tę czytało mi się szubko i z wielkim zainteresowaniem. Jednak najbardziej ciekawiły mnie wątki obyczajowe, w szczególności te miłosne. Były też bardziej drastyczne momenty i wiążące się z nim trzymanie w napięciu. Ta część spodobała mi się bardziej od pierwszej, bo więcej się w niej działo. Zakończenie jak dla mnie w pewnym stopniu było szczęśliwe, jednak pozostało wiele niedomkniętych spraw, więc mam nadzieję, że ukaże się kolejny tom, w którym zakończy się wszystko szczęśliwie i po mojej myśli.

"Czas pokuty" Joanna Jax
"Czas pokuty" jest piękną, poruszającą powieścią historyczną, w której jest pełno wątków obyczajowych. Bardzo polecam Wam tę książkę, jeśli lubicie takie klimaty. Myślę, że najpierw lepiej będzie zapoznać się z pierwszym tomem tej serii, aby bardziej poznać bohaterów oraz lepiej zrozumieć fabułę. Mnie ta część spodobała się  bardziej od pierwszej i mam nadzieję, że kolejna będzie jeszcze lepsza.


14 komentarzy:

  1. Muszę wreszcie poznać twórczość tej autorki. Dobrze, że poziom serii rośnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno warto zajrzeć, gdyż Joanna Jax pisze świetne książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. I'm sorry, but I haven't read this writer's books!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio seria, które mnie pochłonęła to A. Radge i saga rodziny Neshov. Z czasem i po tą serię sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam okazji czytać, ale może kiedyś to zmienię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej autorki, ale dobrze się zapowiada, jeśli druga część jest równie interesująca jak pierwsza :)

    OdpowiedzUsuń

„Szepty przeszłości” Sandra Nikoniuk

Nie wiem, jak Wy, ale ja uwielbiam czytać historie, w których przeszłość po latach daje o sobie znać! Dlatego też dzisiaj mam dla Was recenz...