"Cypek" Mika Modrzyńska

Lubicie powieści z ciekawymi okładkami, które poruszają trudne tematy? Do takich właśnie książek należy "Cypek" Miki Modrzyńskiej. Jej okładka przedstawia beztroską dziewczynę z niebieskimi włosami, które nie bez powodu mają taki kolor... Jeśli jesteście ciekawi więcej na temat tej powieści, to zapraszam na recenzję!


"Cypek" Mika Modrzyńska
Lidia jest dwudziestodwuletnią dziewczyną, która nie może się pogodzić ze śmiercią swojej siostry Lusi, z którą była bardzo związaną. Jest ona nieszczęśliwa, przez co zawala studia, a także zrywa ze swoim chłopakiem. Kiedy nadchodzi pierwsza rocznica śmierci Lusi, Lidia postanawia odnaleźć odpowiedź na pytania, które dręczą ją od roku. W nocy włóczy się po mieście, gdzie spotyka różnych ludzi, dzięki którym ma nadzieję, że osiągnie swój cel. Oprócz tego zmaga się z poczuciem winy oraz gniewem. Czy Lidia dowie się tego, dlaczego jej siostra postanowiła popełnić samobójstwo? Jakie przygody czekają na nią tej nocy?

"Cypek" Mika Modrzyńska
W książce narracja prowadzona jest w pierwszej osobie. Narratorem jest Lidia, która jako bardzo ciekawa postać, interesująco opowiada swoją historię. Rozdziały dzielą się na poszczególne godziny, gdyż akcja zaczyna się po południu, a kończy nad ranem. Z początku książka ta zapowiadała się na lekką powieść, pełną sarkazmu i czarnego humoru, który najbardziej mnie śmieszy, jednak z każdą kolejną stroną, była ona dla mnie coraz bardziej smutna. Okazało się, że książka ta wcale nie należy do lekkich, bo porusza ona trudne i bardzo poważne tematy, takie jak depresja, która u bliskich osób nie jest widoczna gołym okiem. Został też bardzo dokładnie opisany problem nieradzenia sobie po stracie bliskiej osoby, co jest bardzo trudne, szczególnie w przypadku młodych osób, które dopiero wchodzą w dorosłe życie. Książka ta przedstawia również trudne relacje rodzinne i ogólnie międzyludzkie. Tak więc jest ona bardzo wzruszająca, choć styl pisania autorki jest przyjemny, a niektóre dialogi potrafiły mnie rozśmieszyć. Powieść ta wciągnęła mnie już od pierwszych stron i powiem szczerze, że nie spodziewałam się tego, że aż tak mi się ona spodoba. Myślałam, że ze względu na młody wiek głównej bohaterki, ta książka będzie bardziej odpowiednia dla młodszych czytelników. Jednak cieszę się, zdecydowałam się ją przeczytać, bo pomimo moich trzydziestu lat była ona dla mnie bardzo interesująca i zrobiłam na mnie wielkie wrażenie.

"Cypek" Mika Modrzyńska
"Cypek" jest piękną emocjonalną powieścią, w której pełno jest miłości, żalu oraz wzruszeń. Porusza ona poważne tematy dotyczące osób wchodzących w dorosłe życie. Tak więc, jeśli lubicie wzruszające historie, które szybko się czyta i o których długo nie można zapomnieć, to konieczne przeczytajcie tę książkę (no i oczywiście, jeśli chcecie dowiedzieć się również tego, dlaczego Lidia ma niebieski kolor włosów)!

16 komentarzy:

  1. Widziałam tę książkę na Legimi. Chętnie ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie wruszające powieści, więc może skuszę się na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka mogłaby mnie zaciekawić :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję się zaintrygowana :) Chętnie przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie sięgnę. Czasem trzeba też po tego typu trudne publikacje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki z poczuciem humoru i poruszające trudne tematy. Sama zresztą taka właśnie starałam się napisać. No, jestem ciekawa, jaka rolę odgrywają tutaj niebieskie włosy. Zapisuję sobie tytuł <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu przeczytać Twoją książkę 😊 warto ten tytuł sobie zapisać 😊

    OdpowiedzUsuń

„Szepty przeszłości” Sandra Nikoniuk

Nie wiem, jak Wy, ale ja uwielbiam czytać historie, w których przeszłość po latach daje o sobie znać! Dlatego też dzisiaj mam dla Was recenz...