"Sierociniec Janczarów" Piotr Gajdziński

Lubicie mroczne historie pełne tajemnic sprzed lat? Ja bardzo, dlatego dzisiaj mam dla Was recenzję bardzo mrocznego kryminału, jakim jest "Sierociniec Janczarów" Piotra Gajdzińskiego Tak więc zapraszam do czytania!


 "Sierociniec Janczarów" Piotr Gajdziński
Rafał Terlecki jest dziennikarzem, który przyjeżdża do Wolsztyna na zjazd absolwentów z okazji rocznicy matury. Jeden z jego szkolnych kolegów, czyli Piotr Zdanowski próbuje go zainteresować pewną sprawą... Dwa lata wcześniej w tym miasteczku brutalnie zamordowano szesnastoletnią dziewczynę, a jej zmasakrowane ciało znaleziono na terenie ogródków działkowych. Dlaczego dopuszczono się tak okropnego czynu? Okazuje się, że mimo tego, że zabójca trafił do więzienia, historia tej zbrodni sięga czasów przedwojennych. Z czasem na jaw wychodzą nowe przerażające fakty. Terlecki prowadzi dziennikarskie śledztwo, w którym odkrywa, że przed wojną dochodziło do bardzo podobnych zbrodni. Mało tego, z archiwalnych dokumentów dziennikarz dowiaduje się, że z tą sprawą ma coś wspólnego ojciec Pawła, a także jego własny ojciec... Oprócz tego w to wszystko jest również zamieszany pewien opętany ksiądz. Jaki związek z zabójstwem sprzed dwóch lat mają zbrodnie, które miały miejsce kilkadziesiąt lat temu?

 "Sierociniec Janczarów" Piotr Gajdziński
W książce narracja prowadzona jest w trzeciej osobie. Rozdziały nie są za długie, ani za krótkie. Występują dwie płaszczyzny czasowe, czyli akcja dzieje się w czasach współczesnych oraz są też takie rozdziały, w których cofamy się do czasów przedwojennych. Na początku książki widnieje spis postaci, który jak dla mnie nie jest konieczną rzeczą w książkach, ale myślę, że może też on bardzo ułatwić zrozumienie fabuły. Występuje też spis miejsc, czyli jak dla mnie bardziej przydatna rzecz. W tym spisie jest między innymi Wolsztyn, w którym mieszkali sławni mieszkańcy, o których wstyd się przyznać, ale nie miałam wcześniej o nich pojęcia. Ogólnie muszę przyznać, że "Sierociniec Janczarów" jest bardzo ciekawym i wartościowym kryminałem z bogatym tłem historycznym i politycznym. Czasami nawet za sprawą panującego w nim mrocznego klimatu był on przerażający, szczególnie wtedy, kiedy występowały przedwojenne czasy, gdzie były dokładne opisy brutalnych zbrodni. Z kolei w czasach współczesnych występowali ciekawi bohaterowie, w szczególności Rafał Terlecki, który bardzo ciekawie prowadził swoje dziennikarskie śledztwo. Tak więc z tej książki dowiedziałam się wielu interesujących historycznych rzeczy, a ciekawa fabuła i przyjemny styl pisania autora sprawiły, że miło spędziłam z nią czas.

 "Sierociniec Janczarów" Piotr Gajdziński
"Sierociniec Janczarów" jest bardzo mrocznym kryminałem, w którym występuje ciekawe dziennikarskie śledztwo związane z okropnymi morderstwami sprzed lat. Jeśli lubicie w książkach historyczne tło i nie przerażają Was brutalne opisy zabójstw, to koniecznie musicie przeczytać ten kryminał!


24 komentarze:

  1. Tło historyczne uwielbiam, ale ta brutalność mnie trochę stopuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo to myślę, że warto przeczytać tę książkę 😊

      Usuń
  2. Mroczne klimaty zostawię sobie na jesień i zimę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio dość często napotykam tę książkę Jestem jej bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gracias por la recomendación.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio bardzo rzadko sięgam po kryminały. Jednak zainteresowałaś mnie tą książką i myślę, że dam jej szansę jak tylko wpadnie mi w ręce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda na mroczną i fascynującą ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapiszę sobie nazwisko autora i tytuł książki, bo czuję, że powieść ta może mnie wciągnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi nawet ciekawie, chociaż niezbyt lubię brutalne opisy. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę odstraszają, ale mimo to bardzo polecam tę książkę 😊

      Usuń
  9. To coś dla mnie, dlatego chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię czytać o takich historiach. Szkoda mi zawsze ofiary ale ciekawe są te śledztwa. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorsze te ofiary, ale niestety bez nich nie ma ciekawego kryminału.

      Usuń

„Szepty przeszłości” Sandra Nikoniuk

Nie wiem, jak Wy, ale ja uwielbiam czytać historie, w których przeszłość po latach daje o sobie znać! Dlatego też dzisiaj mam dla Was recenz...