"Zmyślenie" Jess Ryder

Lubicie zaskakujące thrillery psychologiczne, w których pełno zwrotów akcji i mylnych tropów? Myślę, że jeśli tak jak ja, uwielbiacie ten gatunek literacki, to z pewnością Wasza odpowiedź jest twierdząca. Taki właśnie jest przeczytany ostatnio przeze mnie thriller "Zmyślenie" Jess Ryder. Jeśli jesteście ciekawi więcej na jego temat, zapraszam na recenzję!


"Zmyślenie" Jess Ryder
Pewnego dnia Stella znajduje swój wymarzony dom z widokiem na morze, który niestety wymaga remontu. Jej chłopak Jack postanawia się dla niej poświęcić. Opuszcza pełen życia Londyn i mieszka z nią w tym miejscu pomimo długich dojazdów do pracy i niekończącego się remontu. Z czasem Jack coraz później wraca do domu, jednak Stella przymyka na to oko. Pewnego dnia w ich domu pojawia się Lori, która ucieka przed swoim mężem. Stella postanawia dać jej schronienie, jednak Jack jej nie ufa. Nie do końca podoba mu się pomysł, aby przygarnąć tę biedną kobietę, ale godzi się na to, ponieważ wie, że jej pomoc jest dla Stelli bardzo ważna. Z czasem Jack i Stella brną w coraz większe kłamstwa... Okazuje się, że dom, w którym zamieszkali skrywa w sobie dużo tajemnic. Kiedyś był on schroniskiem dla ofiar przemocy domowej, a teraz pod tapetą w jednym z pokoi znajdują się dziecięce rysunki napawające grozą... Kim jest Lori i dlaczego zjawiła się w ich nowym domu? Czemu tak dużo wie o nim, mimo że nigdy w nim nie była?

"Zmyślenie" Jess Ryder
W książce występuje narracja pierwszoosobowa, którą można spotkać w rozdziałach opisujących losy Stelli mające miejsce w teraźniejszości. Rozdziały te co jakiś czas przeplatają się z wątkami mającymi miejsce "wtedy", które są prowadzone w trzeciej osobie i opisują losy tajemniczej Kay. Ogólnie książka ta bardzo wciąga, wątki obu tych kobiet bardzo mnie interesowały. Czytając o losach Stelli, można było się dowiedzieć o jej problemach związanych z jej związkiem z Jackiem. Wyniknęły one z wielu poświęceń, braku szczerości, a także kłamstw, które miały później swoje konsekwencje. Z kolei losy Kay były bardziej dramatyczne, bo opowiadały o przemocy w rodzinie, o tym jak do niej doszło i jak ta przemoc odbiła się na córce Kay, kiedy zaczynała dorastać. Tak, więc w tej książce wiele się dzieje i dostarcza ona dużo wrażeń. Ciężko jest się od niej oderwać i zaskakuje ona pod koniec, kiedy to już wszystko wychodzi na jaw i wszystkie niejasne sytuacje układają się w jedną całość.

"Zmyślenie" Jess Ryder
"Zmyślenie" jest świetnym thrillerem psychologicznym poruszającym poważne problemy, takie jak szczerość i zaufanie w związku lub przemoc rodzinna. Książka ta bardzo wciąga, kiedy kończyłam czytać jeden rozdział, musiałam zaraz zacząć kolejny, bo bardzo ciekawiły mnie losy bohaterów. Tak więc, jeśli szukacie książki, która Was pochłonie i zapomnicie o wszystkim innym, to koniecznie przeczytajcie ten thriller!

34 komentarze:

  1. Thrillerów psychologicznych nigdy sobie nie odmawiam, a skoro uważasz, że ten jest świetny, to tym bardziej muszę go przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ubóstwiam takie książki

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja uwielbiam thrillery psychologiczme tego typu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś będę musiałą wrócić do tego gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio trafiam na bardzo fajne książki z tego gatunku 😊

      Usuń
  5. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa recenzja :) Chętnie sięgnę po książkę

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo się cieszę, że ten thriller psychologiczny wciąga. Wcześniej o nim nie słyszałam, ale twoja recenzja zachęca do poznania tej historii.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, dawno nie czytałam tak wciągającego thrillera😊

      Usuń
  8. Bardzo lubię thrillery psychologiczne, dlatego z miłą chęcią zapoznam się z powyższą publikacją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, myślę ten thriller Ci się spodoba 😊

      Usuń
  9. Książkę czytałam już jakiś czas temu, ale zachowałam ją w pamięci. Polecam!!

    OdpowiedzUsuń
  10. To coś dla mnie - uwielbiam takie książki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie musisz ją przeczytać 😊

      Usuń
  11. Ale mnie zaciekawiłaś tą książką! Zdecydowanie propozycja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię zaskakujące thrillery psychologiczne. Będę miała ten tytuł na oku. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię takie thrillery, więc zapisuję sobie tytuł tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię takie czytelnicze odskocznie, więc to książka jak najbardziej dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że Ci się spodoba ta książka 😊

      Usuń
  15. Zachęcasz i to mocno, chętnie dałbym się porwać tej książce :)

    OdpowiedzUsuń

„Tajemnica Hipka Wariata” Mariusz Gadomski

Ciekawią Was drastyczne historie oparte na faktach? Jeśli tak, to dobrze się składa, bo akurat dzisiaj mam dla Was recenzję książki biografi...