"Pacjent" Max Czornyj

Nowy Rok zaczęłam trochę drastycznie i mrocznie, bo w tych pierwszych dniach stycznia postanowiłam przeczytać "Pacjenta" Maxa Czornyja. Jest to dziewiąta część cyklu o komisarzu Eryku Deryło. Sięgnęłam po tę część, nie znając poprzednich, ale to dla mnie normalny stan rzeczy, bo rzadko się zdarza, że zaczynam czytać serię od pierwszego tomu. Tak więc niezależnie, czy znacie poprzednie części tej serii, czy nie, zapraszam na recenzję!


"Pacjent" Max Czornyj
Pewnego dnia Komisarz Eryk Deryło otrzymuje niepokojący telefon ze szpitala. Jego partnerka Tamara Haler, która przebywała w szpitalu, po przeprowadzeniu serii badań zniknęła ze szpitalnego oddziału, nie pozostawiając po sobie żadnego śladu. Co się stało z Tamarą? Dlaczego zniknęła? To dopiero początek niepokojących zdarzeń... Deryło otrzymuje kolejny telefon od szaleńca, który uprowadził jego partnerkę. Mówi on, że uwolni swoją zakładniczkę tylko pod jednym warunkiem... Deryło musi wykonać pewne zadanie, na które wykonanie dostaje tylko dwanaście godzin. Czy wystarczy mu czasu, aby uwolnić Tamarę?

"Pacjent" Max Czornyj
W książce narracja prowadzona jest w trzeciej osobie. Na szczęście nieprzeczytanie poprzednich części nie stanowi problemu w zrozumieniu fabuły. Książka ta ma krótkie rozdziały, ale potrafią one wciągnąć, bo szybko się ona rozkręca i też z tego powodu szybko się ją czyta. Podczas czytania występuje akcja, ciągle coś się dzieje i nie ma czasu na nudę. Jest też trzymanie w napięciu oraz wielka walka z czasem, który ciągle jest odliczany. Podczas czytania nie raz książka ta podniosła mi ciśnienie. Jak przystało na mocny kryminał, występują w nim też drastyczne scenki, których nie polecam, czytać zbyt wrażliwym osobom. Zakończenie książki jest zaskakujące, trudno było mi się domyślić, kto jest tytułowym pacjentem, a jeszcze trudniej było mi się zorientować, kto jest jego psychiatrą i jaką odgrywa rolę. Tak więc podczas czytania, do ostatnich stron nie zabrakło wrażeń.

"Pacjent" Max Czornyj
"Pacjent" jest bardzo mocnym kryminałem, który potrafi nieźle podnieść ciśnienie. Jeśli lubicie wciągające i pełne napięcia książki, w których czas odgrywa istotną rolę, to z pewnością przypadnie Wam ona do gustu. Tak więc nie ważne, czy czytaliście poprzednie części, czy nie, bardzo polecam Wam ten kryminał. Podczas czytania na pewno nie będziecie się nudzić!

52 komentarze:

  1. Czytałam Bestię tego autora, ale jakoś mnie nie przekonała. Aktualnie w ogóle nie czytam tego typu książek 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem 😊 jestem ciekawa, czy mi spodobałaby się Bestia 😊

      Usuń
  2. Jeszcze nie czytałam nic tego autora, ale wydaje mi się, że mam w domu jakąś jego książkę, więc czas najwyższy po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajne książki ma ten autor, ja już jego wszystkie książki przeczytałam, jakie miałam w domu 😀

      Usuń
  3. Twórczość tego autora poznałam relatywnie niedawno, więc tej książki nie czytałam, ale chcę to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię filmy o tej tematyce. Kotek aż się zmęczył, od czytania haha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawa jest taka tematyka 😊 zawsze go męczą moje książki i zasypia 😀

      Usuń
  5. czytałam już trochę książek tego autora. Na razie czytam inne, ale po tez sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, może na tę książkę przyjdzie czas 😊

      Usuń
  6. Max Czornyj często wplata do swoich historii drastyczne sceny, acz podejrzewam, że takowych momentów nie ma w jego książce dla dzieci - tej o młodym Eryczku Deryle (nie pamiętam tytułu) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiedziałam, że jest taka książeczka 😀 z chęcią bym ją też przeczytała 😊

      Usuń
  7. Czornyj potrafi wywołać dreszcze przerażenia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kojarzę autora ale nie czytałam nic jego autorstwa.
    Co do Jo Nesbo czytałam papierową "Pierwszy śnieg" - i była dobra (po tagach możesz zobaczyć opinię jeśli chcesz). Parę lat później zabrałam się za resztę serii tym razem w audiobookach - pewna, że będę urzeczona. Nie wiem, czy za dużo wymagałam, czy to wina, że są tak napisane, czy to wina tych audiobooków i lektora ale - nie podobało mi się. Poza jedną - "Karaluchy", gdzie audiobook będący superprodukcją gdzie czytali zawodowi i znani aktorzy - faktycznie wypada nie najgorzej. Miałam papierowe ale po wysłuchaniu tych audiobooków wymieniłam papierowe na inne książki w antykwariacie :D
    Ale "Pierwszy śnieg" był ciekawym thrillerem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może to wina audiobooków (do których jakoś nie mogę się przekonać), że pozostałe książki tej serii mniej Ci się podobało. Przeczytałam wiele różnych serii i z doświadczenia wiem, że bywają lepsze i gorsze części, ale jak już się trafi za pierwszym razem na fajną część to później czyta się każdą w nadziei, że będą równie fajne jak ona, a niestety czasami okazują się słabsze. Dlatego wolę czytać pojedyncze książki niż całe serie 😊

      Usuń
  9. Gracias por la reseña. https://enamoradadelasletras.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę przyznać, że jeszcze nie miałam okazji zapoznać się z jego książkami. Może zacznę od tego tytułu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetne książki ma ten autor, tę bardzo polecam 😊

      Usuń
  11. Nie znam jeszcze książek tego autora...

    OdpowiedzUsuń
  12. I like books of this kind! Hello, Martyna!

    OdpowiedzUsuń
  13. Najchętniej czytam właśnie kryminały. Myślę, że to idealna propozycja dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz kryminały, to z pewnością Ci się spodoba 😊

      Usuń
  14. W przypadku serii kryminalnych kolejność nie ma, aż tak dużego znaczenia. Fajnie, że w nowy rok weszłaś z dobrą książką.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  15. Widzę, że rok rozpoczęty historią z dreszczykiem 😏.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dam tej książce szansę za jakiś czas - ale na powieści z tego gatunku rzadko mam ochotę, więc pewnie sporo wody w rzece upłynie zanim po nią sięgne.

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja jakoś nie mogę się za Czornyja zabrać, chociaż planuję od dawna

    OdpowiedzUsuń
  18. Hello, Martyna.

    It's me Asep from Indonesia. I am so sorry I don't speak Polish.

    I have a friend in Poland who I will introduce to you later on.
    Happy new year 2023. Wishing you all success and a rewarding year ahead.

    I followed your blog already so I will not miss out on your update

    Asep Haryono
    Indonesia

    OdpowiedzUsuń
  19. Autora kojarzę z jednej książki i już od jakiegoś czasu kusi mnie kilka innych. Ta też zapowiada się obiecująco. Może zafunduje sobie zamiast kawki :D. Gra z czasem zawsze podnosi trochę ciśnienie. No i oczywiście plus za zaskakujące rozwiązanie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie sięgnij po resztę książek tego autora, szczególnie te oparte na prawdziwych wydarzeniach, są świetne 😊 takie książki czasem lepiej niż kawa podnoszą ciśnienie 😅

      Usuń
  20. Jak dotąd przeczytałam jedną książkę tego autora, być może sięgnę po tę, którą polecasz.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeszcze nie czytalam tej ksiazki a zapowiada sie ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawie jest podczas czytania i nie ma czasu na nudę ;)

      Usuń
  22. Słyszałam, że Czarnoryj ma mocne książki. Moja przyjaciółka mi nawet polecała jego książki, bo jest zachwycona i czyta jedną za drugą. Fabuła intrygująca.

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem zachwycona książkami tego autor i bardzo je polecam ;)

      Usuń
  23. 'Pacjent Max Czornyj' seems like an intriguing read! 📚😊 I'm always drawn to books that explore complex characters and compelling stories. Thanks for sharing this recommendation! Can't wait to check it out. 👍🌟
    For shopify experts india Visit:- https://www.artattackk.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Loved reading your review of 'Pacjent Max Czornyj'! Your insights and enthusiasm really bring out the essence of the story. Looking forward to more book recommendations from you!
    For website development company in Delhi Visit:- https://www.artattackk.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. This patient story is touching! ❤️🏥 It reminds me of the importance of empathy in healthcare. 🩺🤗 How do you think we can cultivate more compassionate care in medical settings? 🤔🌟
    Visit: For website development company in Delhi Visit:- https://www.artattackk.com/

    OdpowiedzUsuń

„Dama w kapeluszu” Anna Stryjewska

Dzisiaj mam dla Was recenzję książki, po którą postanowiłam sięgnąć z dwóch powodów. Pierwszy z nich jest taki, że uwielbiam czytać przedwoj...