"Czas na śmierć" Sarah A. Denzil

Znacie serię o Isabel Fielding autorki Sarah A. Denzil? Ja poznawałam ją długi czas, bo jakoś nie było mi z tą serią po drodze. Kilka lat temu w moje ręce wpadła książka "Morderczyni", czyli pierwsza część tego cyklu, którą miło wspominam. Druga część mi jakoś umknęła, ale niedawno miałam okazję przeczytać trzecią, czyli "Czas na śmierć" i to recenzję tej książki mam dzisiaj dla Was. Zatem  zapraszam do czytania!


"Czas na śmierć" Sarah A. Denzil
Seryjna morderczyni, czyli Isabel Fielding, odsiaduje swój wyrok w więzieniu. Jej życie jest tak ciekawe, że pewna wytwórnia filmowa postanawia nakręcić o niej film. Pomysł ten nie podoba się Leach Smith, czyli pielęgniarce szpitala psychiatrycznego, która zajmowała się przed laty Isabel. Pewnego dnia w więzieniu odwiedza Isabel młoda aktorka, która ma się w nią wcielić w filmie. Niedługo po tym Isabel ucieka z więzienia, na kilka godzin przed zabójstwem odtwórczyni głównej roli tego filmu, czyli Leach. Przed laty między Isabel, a Leach nawiązała się dziwna więź przypominająca przyjaźń, jednak na skutek wielu traumatycznych zdarzeń zmieniło się to. Przed ucieczką Isabel z więzienia, Leach wydawało się, że nic już jej nie grozi, jednak niestety sytuacja lubi się powtarzać... Do czego jest zdolna seryjna morderczyni Isabel, która jest na wolności?

"Czas na śmierć" Sarah A. Denzil
W książce występuje narracja pierwszoosobowa. Rozdziały pisane są z punktu widzenia kilku bohaterów, przeważają te pisane z perspektywy Leach. Książka ta zaczyna wciągać już w pierwszych rozdziałach, kiedy to Isabel ucieka z więzienia, bo wtedy w tajemniczy sposób giną różne osoby i wcale nie jest to oczywiste, że zabiła je Isabel... Jest wielu podejrzanych, każdy ma coś za uszami i w dodatku trwają poszukiwania seryjnej morderczyni. Jest wiele ofiar, mimo że jest to kryminał, nie ma za dużo drastycznych scenek. Książka ta czasami zaskakuje, czasami trzyma w napięciu i ogólnie czyta się ją szybko. Seria o Isabel Fielding należy do jednych z ciekawszych, jaką miałam okazję przeczytać w ostatnim czasie (prawie w całości). Nieprzeczytanie poprzednich części nie stanowi problemu w zrozumieniu fabuły. Mnie ta książka bardzo wciągnęła i nie było dla mnie żadnych niejasności podczas czytania. To dopiero po przeczytaniu trzeciej części zorientowałam się, że ma ona przed sobą dwa tomy, pierwszy z nich przeczytałam dawno temu i w ogóle nie powiązałam go z ostatnią częścią, a o istnieniu drugiego nie miałam pojęcia.

"Czas na śmierć" Sarah A. Denzil
"Czas na śmierć" jest bardzo wciągającym kryminałem z elementami thrillera, sensacji i literatury detektywistycznej. Tak więc przy tej książce można się nudzić. Tę część serii można przeczytać jako pojedynczą książkę lub jako element całej serii o Isabel Fielding. Tak więc jeśli czytaliście lub nie czytaliście poprzednich części, to bardzo polecam tę książkę. Z pewnością spędzicie z nią miło czas.

22 komentarze:

  1. Uwielbiam takie kryminalno-detektywistyczne połączenia. Zachęciłaś mnie do lektury tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka idealnie odpowiada moim gustom czytelniczym, eięc zapisuję sobie tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam jeszcze o tej autorce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej książce, ale brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet mnie zaintrygowało. Lubię książki napisane od strony mordercy :). Ciekawe też, że jest to kobieta, to się rzadziej zdarza. Kusi jednak by zapoznać się z całą serią od początku i lepiej wczuć się w tę postać :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię takie książki 😊 Warto zapoznać się z tą serią 😊

      Usuń
  7. Narobiłaś mi ochoty na tę lekturę!

    OdpowiedzUsuń
  8. Seryjna - seryjnych zawsze pełno

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba komentarz się nie opublikował :/. Książka kusząca. Najchętniej jednak sięgnęłabym po całą serię, żeby lepiej wczuć się w bohaterkę :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami losowe komentarze, nie wiem czemu, lądują w spamie 😕 ale na szczęście odnalazłam go tam i opublikowałam 😊 jeszcze raz polecam tę serię 😊

      Usuń
  10. Zapowiada się ciekawię muszę przyznać - zresztą bardzo lubię książki w takich klimatach :-) Dzięki za polecenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie klimaty potrafią bardzo wciągnąć ;)

      Usuń

„Osada” Anna Olszewska

Lubicie, kiedy akcja powieści rozgrywa się w górach? Ja uwielbiam, więc kiedy tylko nadarzyła się okazja, aby przeczytać kryminał, którego a...