"Słowiański amulet" Renata Kosin

Przyszła pora na poznanie dalszych losów rodziny Śmiałkowskich. Razem z powieścią obyczajową "Słowiański amulet" Renaty Kossin, przeniesiemy się znowu do tych pięknych podlaskich miejscowości, takich jak Przytulisko, czy Boguduchy. Czy druga część serii "Siostry Jutrzenki" równie przypadła mi do gustu jak pierwsza (można o niej przeczytać TU)? Zapraszam na recenzję!


"Słowiański amulet" Renata Kosin

Nadszedł czas wielkich zmian w Przytulisku. Nie wszyscy członkowie rodu Śmiałkowskich pozostają w rodzinnych stronach. Niektórzy wyruszają szukać swojego miejsca w innych miastach, nawet tych zagranicznych. Michalina nadal nie rozstaje się z dziennikiem dziadka Antoniego, dzięki czemu poznaje coraz to bardziej przeszłość przodków swojej rodziny. Poznaje również tajemnicę starego słowiańskiego amuletu. Czy zagłębiając się w dawne życie przodków, w tym tajemniczej praprababci Arachny, pozna wszystkie rodzinne tajemnice? Czego ciekawego dowie się tym razem?

"Słowiański amulet" Renata Kosin

W książce prowadzona jest narracja w trzeciej osobie. Tak jak w poprzedniej części (i podejrzewam, że w kolejnych), akcja dzieje się w dwóch płaszczyznach czasowych, czyli w czasach bardziej odległych, takich jak początek XX wieku i w czasach trochę bliższych, czyli w końcówce XX wieku. Wpleciono w akcję wiele ważnych wydarzeń historycznych takich jak odzyskanie przez Polskę niepodległości po wojnie. Zostały opisane też trudne czasy w tym okresie, którym towarzyszyły gwałty, grabieże, a nawet podpalenia. Opisano zabójstwo prezydenta Gabriela Narutowicza, które bardzo zszokowało bohaterów książki. W powieści tej zostały również zawarte przyjemne wydarzenia historyczne, takie jak powstanie pierwszego McDonalda w Polsce, które miało miejsce 1992 roku, czyli w roku mojego urodzenia. Dzięki przyjemnemu stylowi pisania autorki, o tych wydarzeniach historycznych czytało się znacznie ciekawiej niż z podręczników szkolnych, które niestety nie umiały mnie zaciekawić, więc historia w szkole nie była moją mocną stroną.

"Słowiański amulet" Renata Kosin

Skupmy się lepiej na książce, a czasy szkolne pozostawmy za sobą. Występuje w niej przyjemny klimat, któremu towarzyszy dawne życie na wsi oraz w mieście. Zostało pokazane życie ludzi przed erą telefonów komórkowych i Internetu. Z tej części więcej dowiadujemy się o członkach rodu Śmiałkowskich oraz poznajemy ich różne tajemnice, ale niestety nie wszystkie. Wiele osób pod wpływem czasu, zmieniło się fizycznie i psychicznie, szczególnie Michalina, która zdaje maturę i egzaminy na studia w Warszawie. Zmienia się ona i dorośleje. Nie cieszą już ją rzeczy, które cieszyły, kiedy była dzieckiem. Jest w związku, w którym nie układa się najlepiej. Nie zmieniło się tylko to, że nadal drąży i chcę odkrywać przeszłość swoich przodków, które naprawdę potrafią zaciekawić.

"Słowiański amulet" Renata Kosin

"Słowiański amulet" jest kolejną przyjemną częścią serii "Sióstr Jutrzenek", która opisuje wiele ciekawych wątków rodzinnych oraz historycznych. Fajnie było poznać wydarzenia historyczne, które miały miejsce w roku, w których już byłam na świecie oraz to jak wyglądało życie w tych czasach. Nie mogę się już doczekać, czego się dowiem z kolejnych części!



38 komentarzy:

  1. Ta seria nadal przede mną. Jestem pewna, że mnie zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również jeszcze nie poznałam tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tengo pendiente esa serie. Te mando un beso

    OdpowiedzUsuń
  4. Dear Martyna, I am so interested in books you are reading!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tej serii. Dobrze, że ma wiele ciekawych tematów. Te historyczne bardzo mnie ciekawią

    OdpowiedzUsuń
  6. Coraz bardziej kusi mnie ta seria. Myślę, że za jakiś czas dam jej szansę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto dać jej szansę, myślę, że nie pożałujesz ;)

      Usuń
  7. To nie moje klimaty, ale na pewno książka znajdzie swoich fanów. Śliczny kitku na zdjęciu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo ciekawa jestem tych książek:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam jedną książkę tej autorki i byłam zadowolona, dlatego po tę też chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytałam kilka książek tej autorki, wszystkie mi się podobały 😊

      Usuń
  10. Brzmi super:) Nie miałam pojęcia, że McDonald's powstał dopiero jak miałam 5 lat, mam wrażenie że jest od zawsze xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne wydawałoby się życie bez McDonalda 😀

      Usuń
  11. Bardzo interesująca książka :) Będę ją miała na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Słowiańska dusza, więc mnie ciągnie. Fajny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszej części nie przeczytałam jeszcze, ale kusi mnie klimat tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klimat tej serii jest świetny, na jednym tomie nie da się skończyć tej serii 😊

      Usuń
  14. Nie znam tej powieści, ale okładka bardzo ładna

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam serii "Sióstr Jutrzenek" i raczej po nią nie sięgnę, gdyż inne książki bardziej mnie kuszą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, pewnie dużo jest tych kuszących książek 😊

      Usuń
  16. ..jak zawsze interesująca recenzja, wzbudziłaś moją ciekawość ;)
    ..zapisuję sobie, bo seria wydaje się warta tego, aby się z nią zapoznać i przeczytać ;)

    - pozdrawiam ciepło i serdecznie❣️ 💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięuję, cieszę sie, że wzbudziłam Twoją ciekawość:) Myślę, że seria ta Ci się spodoba, jest na prawdę świetna ;)

      Usuń
  17. Może kiedyś też sięgnę po tę książkę, ale wpierw będę chciała przeczytać pierwszy tom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy jest jeszcze lepszy, ogólnie cała seria jest fajna 😊

      Usuń

„Dama w kapeluszu” Anna Stryjewska

Dzisiaj mam dla Was recenzję książki, po którą postanowiłam sięgnąć z dwóch powodów. Pierwszy z nich jest taki, że uwielbiam czytać przedwoj...