"Nocny powrót" Sebastian Fitzek

Bardzo lubię sięgać po książki autorów, których twórczosć znam i lubię, dlatego tym razem zdecydowałam się na thriller psychologiczny z elementami sensacji Sebastiana Fitzeka, jakim jest "Nocny powrót".  Każda przeczytana przeze mnie książka tego autora była wciągająca i szokująca. Czy było też tak i tym razem? Zapraszam do dalszego czytania!



"Nocny powrót" Sebastian Fitzek
Klara jest młodą kobietą, która ma męża i dziecko. Posiada też wiedzę, której lepiej by było, gdyby nie posiadała... Otóż zna datę swojej śmierci. Zobaczyła ją nabazgraną krwią na ścianie przez swojego kochanka, z którym wcześniej spędziła upojną noc. Niestety okazał się on mordercą. Do dnia, w którym ma umrzeć Klara, zostało już tylko około dwóch godzin. W tych ostatnich chwilach życia kobieta przypadkowo (albo i nie) dzwoni na specjalną linię, która towarzyszy ludziom bojącym się wracać samym do domu. Odbiera Jules, którego głos dodaje jej otuchy. Rozmawiając z nią, wysłuchuje jej osobistych problemów, które przyczyniły się do jej śmierci, która niedługo ma nadejść. Czy tą rozmową uda mu się ją ocalić? Kto i dlaczego chce zabić Klarę?

"Nocny powrót" Sebastian Fitzek
W książce występuje narracja trzecioosobowa. Rozdziały są krótkie, pisane przemiennie z punktu widzenia Julesa i Klary. Akcja dzieje się w teraźniejszości, ale są też takie rozdziały, w których cofamy się do przeszłości. Poznajemy w niej zdarzenia, które mają wpływ na teraźniejszość. Występuje dużo dialogów, większość z nich jest pomiędzy Klarą a Julesem, którzy rozmawiają tylko przez telefon. Czytając tę książkę, można się wiele dowiedzieć o Nocnym Powrocie, czyli specjalnej linii, która zajmuje się towarzyszeniem ludziom, w nocnym powrocie do domu, którzy czują się nieswojo. Głos pracowników tej linii ma na celu uspokoić bojących się ludzi, a w razie czego wezwać pomoc. Żeby było śmiesznie, ta linia istnieje naprawdę, o czym wspomniał autor na wstępie oraz w posłowiu. Na szczęście bardzo brutalne scenki, których w tej książce sporo oraz szokująca treść zostały zmyślone. Niestety problemy, o jakich pisze autor, takie jak przemoc fizyczna i psychiczna mogą zdarzyć się naprawdę. Tak jak w tej książce, występują one w wielu rodzinach, w których wychowują się małe dzieci i niestety ma to później wpływ na ich dorosłe życie, ponieważ też zakładają patologiczne rodziny lub tkwią w toksycznych związkach. Najczęściej ofiarami są kobiety. Mimo tych wszystkich brutalnych zdarzeń uważam, że thriller ten jest bardzo wciągający i trudno się od niego oderwać, gdyby nie inne moje obowiązki, mogłabym go przeczytać nawet w jeden dzień. Na pewno zaskoczy on każdego znawcę thrillerów, który myśli, że już żadna książka z tego gatunku literackiego go nie zaskoczy...

"Nocny powrót" Sebastian Fitzek
"Nocny powrót" jest bardzo wciągającym i szokującym thrillerem psychologicznym. Polecam go każdemu, kto ma mocne nerwy i szuka książek z zaskakującym zakończeniem. Jak już wspomniałam na wstępie, bardzo lubię książki tego autora, bo każda z nich potrafi mnie nieźle wciągnąć. Ten thriller również do nich należy, ale to jeszcze nie koniec twórczości Sebastiana Fitzeka na moim blogu... W najbliższej przyszłości spodziewajcie się kolejnej recenzji, myślę, że równie mocnego thrillera, który już czeka u mnie na półce na swoją kolej.

"Nocny powrót" Sebastian Fitzek



46 komentarzy:

  1. Nie pierwszy już raz polecasz tego autora. W końcu zapoznam się z jego twórczością.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Gracias por la reseña, se ve muy interesante, lo tendré en cuenta. Te mando un beso

    OdpowiedzUsuń
  3. Poszukam w bibliotece tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Интересная книга! Загадочная! Я такие очень любви! Ваша кошечка, наверное, читает вместе с вами.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Очень рекомендую эту книгу :) да, мой котенок любит книги так же сильно, как и я

      Usuń
  5. Thrillera psychologicznego nigdy nie odmawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sprawdzę twórczość tego pisarza i coś dodam na wirtualną półkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, jesteś ciekawa Twoich wrażeń po przeczytaniu jego którejś książki 😊

      Usuń
  7. Rzeczywiście książka po opisie wydaje się być mocna w przekazie, w sam raz by się bać. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieźle można się przestraszyć czytając 😊

      Usuń
  8. Dość ciekawy pomysł na książkę. A z takiej infolinii sama bym korzystała, bo jak wracam wieczorem, zawsze staram się z kimś rozmawiać przez telefon, żeby było mi raźniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł świetny, a taka infolinia to bardzo dobra rzecz, wielu ludzi boi się w nocy wracać do domu;)

      Usuń
  9. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, ale chciałabym to kiedyś nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obyś miała okazję, bo pisze na prawdę fajne książki 😊

      Usuń
  10. Brzmi super:) Czytałam tego autora książkę pt. Noc Ósma i byłam pod dużym wrażeniem, lubię książki, w których cały czas coś się dzieje:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej książki jeszcze nie czytałam ale będę mieć ją na uwadze 😊

      Usuń
  11. Kilka razy natknęłam się na książki tego autora w swojej bibliotece. Jak na razie nie planuję po nie sięgać, ale być może w przyszłości to się zmieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby się zmieniło, bo na prawdę ma fajne książki 😊

      Usuń
  12. Fitzek jest mi znany - czytałam jego dwie książki- ma charakterstyczny styl pisania- bardzo mnie zachęciłaś fabuła tej książki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny ma styl pisania, koniecznie też poznaj tę książkę, bo jest świetna;)

      Usuń
  13. u Ciebie można znaleźć wiele ciekawych tytułów :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale jest tych powieści kryminalnych! Aż nie wiem od której zacząć. :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Przeczytałam kiedyś jedną książkę tego autora i chcę poznać więcej jego książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak pomyślałam, jak przeczytałam pierwszą książkę tego autora 😊

      Usuń
  16. Ja w tym momencie inne klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Autora znam, ale tej pozycji nie czytałam. Moje klimaty, więc chętnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam jego książki, są świetne 😊

      Usuń
  18. Podobno wszystkie jego książki są ,,mocne". Mam jedną w swojej biblioteczce, ale jeszcze niestety nie miałam okazji jej przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jaki tytuł? Każda jego książka jest świetna, więc koniecznie przeczytaj 😊

      Usuń
  19. Nigdy nie słyszałam o linii nocnego powrotu. Fakt różne rzeczy się dzieją i czasem dobrze jest mieć jakieś zabezpieczenie. A książka mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pierwszy raz usłyszałam o tym, jak przeczytałam tę książkę;) Bardzo przydatna może być taka linia;) Cieszę się, że Cię zaciekawiła, bo na prawdę jest świetna ;)

      Usuń
  20. Nie znam jeszcze twórczości autora, ale na pewno niedługo to zmienię. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie mogę się doczekać przeczytania Twoich wrażeń po którejś z tektur tego autora ;)

      Usuń
  21. nie miałam okazji poznać książek tego autora, muszę to zadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Chyba już Ci pisałam, że muszę wreszcie poznać twórczość autora... nadal przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz poznać jego twórczość, myślę, że spodobają Ci się jego książki :)

      Usuń

„Ucieczka po miłość” Ewa Pisarska

Od jakiej książki nie mogliście się oderwać w ostatnim czasie? Długo nie mogłam trafić na taką powieść, jednak kiedy w moje ręce trafiła „Uc...