„Wszystkie żony Hemingwaya” Naomi Wood

Czytaliście kiedyś biografię znanej osoby z punktu widzenia kogoś, kto należał do jej bliskich osób? Ja właśnie miałam okazję przeczytać taką książkę, czyli „Wszystkie żony Hemingwaya” Naomi Wood. Można dowiedzieć się z niej czegoś więcej o pisarzu i dziennikarzu Erneście Hemingwayu z punktu widzenia aż czterech jego żon! Tak więc, jeśli jesteście ciekawi więcej na temat tej książki, to zapraszam na recenzję!


 „Wszystkie żony Hemingwaya” Naomi Wood
Akcja zaczyna się latem w 1926 roku we Francji, gdzie w pięknej willi Ernest Hemingway spędza wakacje ze swoją pierwszą żoną Hadley. Miło spędzają razem czas, korzystając z pięknej pogody, jednak jednocześnie ich małżeństwu zagraża spędzająca z nimi wakacje przyjaciółka Hadley, czyli piękna i kusząca Fife. Czy uda się Ernestowi pogodzić stabilność małżeństwa z wakacyjną przygodą?

 „Wszystkie żony Hemingwaya” Naomi Wood
Książka ta dzieli się na cztery części, wszystkie z nich opisane są z punktu widzenia każdej z żon Ernesta Hemingwaya, czyli: o osiem lat starszej od niego Hadley, zamożnej Fifę, korespondentki wojennej Marthy i dziennikarki Mary. Najbardziej spodobała mi się pierwsza część, kiedy to Hadley była panią Hemingway i to ona najbardziej przypadła mi do gustu ze wasze żon Ernesta. W każdej z części występują dwie płaszczyzny czasowe, pierwsza opisuje kwitnące uczucie Hemingwaya z każdą jego kolejną żoną (przeważnie jednocześnie jest on wtedy jeszcze w związku małżeńskim z inną kobietą). Druga płaszczyzna czasowa opisuje smutne życie zdradzanej żony, która poznaje czarne strony charakteru Ernesta. Tak więc, w tej książce występują wątki miłosne oraz te związane ze zdradą. Ernest opisany jest jako człowiek, który jednocześnie kocha dwie kobiety i tym sposobem działa na dwa fronty. Za młodu był bardzo przystojny, aż każda z jego żon skłonna była wybaczyć mu te wszystkie zdrady. Nigdy nie był samotny i ciągle miał obok siebie jakąś kobietę. Czytając tę książkę, można też zauważyć, że nie był on zbyt szczęśliwym człowiekiem, bo z czasem zaczął nadużywać alkoholu i wszczynać awantury. Czasami podczas czytania było mi go szkoda, a czasami byłam na niego zła za to, że nie potrafił być wierny jednej kobiecie.

Wcześniej w ogóle nie interesowałam się biografią tego pisarza. Sięgnęłam po „Wszystkie żony Hemingwaya”, bo po prostu mam słabość do romansów, a po przeczytaniu opisu tej książki wiedziałam, że będzie w niej dużo wątków miłosnych. Tę biografię czytało mi się bardzo lekko i szybko, przy okazji dowiedziałam się dużo o życiu, głównie prywatnym Ernesta Hemingwaya. W tej książce mało jest  wspominane o jego dziełach literackich, a przecież za książkę „Stary człowiek i morze” otrzymał Nagrodę Nobla.

 „Wszystkie żony Hemingwaya” Naomi Wood
„Wszystkie żony Hemingwaya” jest bardzo ciekawie napisaną biografią opisującą życie pisarza Ernesta Hemingwaya. Dzięki tej książce poznałam nie tylko jego losy, ale i jego żony, o których istnieniu nie miałam wcześniej pojęcia. Tak więc jest to bardzo ciekawa biografia, którą czyta się szybko i lekko, potrafi zaciekawić i sprawić, że pozostanie na długo w pamięci.

32 komentarze:

  1. Tej biografii jestem bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się, że o ciekawa i nietypowa książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No proszę. To biografia pisarza o której w szkole nas nie oczono. Chętnie sięgnę po tą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię czytać biografie znanych ludzi i z chęcią przeczytałabym tą o Erneście. Wydaje się interesująca.
    Martynka pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam tę biografię 😊 pozdrawiam 😊

      Usuń
  5. Gracias por la reseña. Lo tendré en cuenta. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi ciekawie, chociaż nie jestem fanką biografii :) w tym przypadku spojrzenie na pisarza przez pryzmat Jego żon to interesujący pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo interesujący i dzięki temu bardzo mnie zainteresowała jego biografia 😊

      Usuń
  7. I read Hemingway's books. I would like to read about his life.

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi bardzo ciekawie. Słyszałam już co nieco o złożonej osobowości Ernesta Hemingwaya i znam trochę jego twórczość, ale chętnie sięgnę kiedyś po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, myślę, że Cię zainteresuje 😊

      Usuń
  9. It is certainly a very interesting book.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale to musi być ciekawa książka! Z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. książkę bardzo chętnie bym przeczytała, lubię takie powieści:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mogłaby Cię zainteresować 😊

      Usuń
  12. No i mam mieszane uczucia. Bo biografii nie lubie. A znowu romans musi być naprawdę ciekawy żebym chciała przeczytać.. no nic, jeszcze się zastanowię 😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta biografia jest inna niż typowe biografie, więc dałabym jej szansę na Twoim miejscu, a romansem zawsze można polubić 😀

      Usuń
  13. Chyba jeszcze nie czytałam takiej biografii. Chętnie to zmienię. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie przeczytaj tę biografię 😊

      Usuń
  14. Po biografie sięgam niezwykle rzadko, ale nie mówię tej pozycji nie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niektóre biografie bywają ciekawe, ale akurat ten motyw życia prywatnego jakoś średnio mnie kusi i raczej sobie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń

„Rita” Ewa Popławska

W jakim mieście, czytanej przez Was aktualnie książki, dzieje się akcja? Ja właśnie przeniosłam się do Gdańska, niestety w czasach powojenny...