„Świąteczne życzenie” Courtney Cole

Na wstępie, chciałam wszystkim tym, którym jeszcze nie życzyłam, życzyć zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia!



„Świąteczne życzenie” Courtney Cole
W tym okresie świątecznym nie mogło zabraknąć recenzji książki nawiązującej do Świąt Bożego Narodzenia, jaką jest „Świąteczne życzenie” autorki Courtney Cole. Z pewnością nie jedna osoba ma takie jedno życzenie, które chciałaby, żeby się spełniło w te święta. Co takiego zażyczyli sobie bohaterowie tej książki i jakie skutki miała ta decyzja? Zapraszam na recenzję!

Noel i Jonah od wielu lat są małżeństwem, które z czasem oddaliło się od siebie. Rozmawiają ze sobą tylko podczas spacerów ze swoim psem Elliottem. Pewnego dnia, Elliot zrywa się ze smyczy i ucieka. Noel i Jonah znajdują go przecznicę dalej, gdzie wziął go pod opiekę pewien starzec. Podczas wizyty u niego, małżeństwo, za namową tego starca, wypowiada życzenie do kuli śnieżnej. Następnego dnia, nic już nie jest takie jak przedtem... Noel i Jonah budzą się w osobnych łóżkach znajdujących się w osobnych mieszkaniach i ogólnie w innych rzeczywistościach, w których się nie znają. Jednak nadal czegoś ważnego brakuje im do pełni szczęścia. Po przypadkowym spotkaniu odkrywają, że coś wyjątkowego ich ze sobą łączy. Czy podczas tej panującej magii świąt zdołają odnaleźć wspólne szczęście, póki nie jest jeszcze za późno?

„Świąteczne życzenie” Courtney Cole
W książce narracja prowadzona jest w pierwszej osobie. Rozdziały napisane są przemiennie z punktu widzenia Noel i Jonaha. Powieść ta ma dużą objętość, liczy prawie 480 stron, jednak czyta się ją błyskawicznie, gdyby nie inne moje obowiązki, to przeczytałabym ją nawet w jeden dzień. Do sięgnięcia po tę książkę bardzo zaciekawił mnie opis znajdujący się z tyłu okładki i cieszę się, że ją przeczytałam, bo historia opisana w niej jest bardzo przyjemna, poruszająca i ogólnie potrafi zaciekawić. Jest w niej wątek miłosny, są też fajne wątki obyczajowe, w których występują zwierzęta. Nie zabrakło też tych mniej sielankowych sytuacji, typu rywalizacja, przykre wspomnienie z dzieciństwa, czy ciężka choroba, taka jak demencja. Na szczęście według mnie więcej jest tych przyjemnych wątków. W dodatku akcja w dzieje się w okresie przedświątecznym, dzięki czemu można w pełni poczuć magię Świąt.

„Świąteczne życzenie” Courtney Cole
„Świąteczne życzenie” jest przyjemną świąteczną powieścią obyczajową opisującą piękną historię miłosną, która wygasła, jednak za sprawą życzenia świątecznego dostała szansę, żeby się odrodzić. Bardzo miło spędziłam czas z tą książką, myślę, że jest to idealna lektura na święta, która z pewnością pozostawi uśmiech na twarzy. Tak więc, jeśli lubicie lekkie, przyjemne, świąteczne obyczajówki, to ta książka będzie dla Was w sam raz.

36 komentarzy:

  1. To jest czas, kiedy bardzo lubię czytać takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fabuła wydaje się bardzo ciekawa, a twoja recenzja ostatecznie przekonała mnie aby przeczytać tą książkę:) Wesołych świąt ❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie świąteczne historie, zwłaszcza w okresie Bożego Narodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa propozycja do czytania 🎄🎄🎄

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem marzycielką, ale kiedyś, już wiele lat temu, przeczytałam wywiad z kimś, kto powiedział, żeby właśnie uważać na marzenia, bo mogą się one spełnić w całkiem nieoczekiwanych okolicznościach, niestety nie zawsze w takich i tak jakbyśmy tego pragnęli...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym słyszałam, ale chyba od innego źródła, że trzeba uważać o czym się marzy, bo marzenia się spełniają i mogą się spełnić kosztem czegoś.

      Usuń
  6. Lubię pierwszoosobową narrację. Bardzo ładna okładka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gracias por la reseña. Tomó nota. Feliz navidad para ti y tu familia. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie bym przeczytała, muszę przyznać, że w tym roku nie przeczytałam ani jednej tego typu książki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wyjątkowo przeczytałam kilka świątecznych książek 😊

      Usuń
  9. bardzo lubię takie świąteczne powieści:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi całkiem ciekawie. PS Miłego dalszego celebrowania Gwiazdki, niech ten okres świąteczno-noworoczny będzie piękny. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za życzenia <3 mam nadzieje że Twoje święta były cudne!
    Książka ma śliczną okładkę , super że treść pomaga lepiej poczuć magie świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie właśnie były 😍 a tę książkę bardzo polecam, jest naprawdę piękna, tak jak jej okładka 😊

      Usuń
  12. W tym roku jakoś nie udało mi się przeczytać żadnej świątecznej książki, a często w tym przedświątecznym okresie to robię. Pozycja zapowiada się ciekawie- może uda mi się ją nadrobić w kolejnym roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się udało przeczytać kilka świątecznych książek, jak nigdy. Tę książkę mogę Ci polecić 😊

      Usuń
  13. No tak, trzeba uważać czego sobie życzymy bo może się to spełnić xD
    Fabuła wydaje się interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ale lepiej żeby to spełniło się w korzystnych okolicznościach 😀

      Usuń
  14. Lubię takie książki, więc i tę z chęcią przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Your cat is so cute posing with that Christmasy read.
    Merry Christmas!

    OdpowiedzUsuń

„Szepty przeszłości” Sandra Nikoniuk

Nie wiem, jak Wy, ale ja uwielbiam czytać historie, w których przeszłość po latach daje o sobie znać! Dlatego też dzisiaj mam dla Was recenz...