"Odpocznij" Jeff Foster

W jaki sposób najbardziej lubicie odpoczywać? Dla mnie ostatnio najlepszą formą odpoczynku jest drzemka, a jeśli nie chce mi się spać, to wybieram czytanie. Tym samym mam dzisiaj dla Was recenzję ostatnio przeczytanego przeze mnie poradnika, który swoim tytułem bardzo zachęca do odpoczynku, czyli „Odpocznij”, którego autorem jest Jeff Foster. Co miał w zamyśle autor, nadając właśnie taki tytuł tej książce? Jakie wskazówki życiowe w niej zawarł? Zapraszam na recenzję!



"Odpocznij" Jeff Foster
Jak sam tytuł wskazuje, książka ta mówi o tym, żeby odpocząć oraz zacząć w końcu czuć i żyć już teraz nie czekając na żadne przyzwolenie. Według autora nie należy na siłę szukać szczęścia, ani skupiać się na jego braku, tylko pokochać i zaakceptować siebie, ze wszystkimi niedoskonałościami. Oprócz tego, w książce tej jest zawartych dużo mądrości życiowych mówiących o tym, że należy skupić się na swoim własnym szczęściu, zamiast czerpać je z życia innych autorytetów, które według nas są szczęśliwi. Z tego poradnika można dowiedzieć się również tego, że trzeba szczęście odkryć w sobie, bo każdy może być szczęśliwy niezależnie od wierzeń i co tego, co mówią o nas inni. Tak więc, według autora tej książki „Jesteś kompletny i cały dokładnie taki, jaki jesteś... doskonały nawet w swojej niedoskonałości, niesamowity w swoim człowieczeństwie, silny w swojej kruchości”.


"Odpocznij" Jeff Foster
W książce narracja prowadzona jest w drugiej osobie, co bardzo lubię w poradnikach, bo lepiej jest mi wtedy przyswoić sobie mądrości w nich zawarte. Dzieli się ona na trzynaście części, opisujące wytchnienia w różnych sytuacjach, na przykład w samotności, niewiedzy, czy nawet w zwykłych chwilach. Każda z nich potrafiła mnie zainteresować, dać do myślenia oraz zmienić sposób postrzegania wielu spraw dotyczących szczęśliwego życia. Wszystkie części podzielone są na kilka krótkich tekstów, niektóre z nich są naprawdę króciutkie, ale za to bardzo wartościowe, mądre i dają do myślenia. Najbardziej trafiła do mnie część mówiąca o wytchnieniu w bólu i złamania, bo podniosła mnie na duchu, poprawiła humor, tak więc uważam, że może pomóc w smutnych chwilach. Dobrze wspominam również część mówiącą o wytchnieniu w melancholii i samotności, bo według mnie ta część bardzo dobrze wyjaśnia przekaz tej książki mówiący o tym, że każdy jest kompletny i wyjątkowy, a szczęście należy znaleźć w sobie. Książkę tę czyta się błyskawicznie, można, tak jak to było w moim przypadku, przeczytać ją całą od razu. Można też wybrać sobie dany rozdział, który akurat najbardziej nas interesuje lub jest związany z negatywnymi emocjami, które akurat nam towarzyszą.


"Odpocznij" Jeff Foster
„Odpocznij” jest bardzo mądrym poradnikiem, który polecam każdemu, kto ma problemy z akceptacją siebie lub ze znalezieniem szczęścia. Może on pomóc wielu osobom w trudnych sytuacjach, a jeśli już jesteśmy szczęśliwi, to jego czytanie może również zrelaksować i przypomnieć o wielu ważnych wartościach życiowych, o których trzeba pamiętać w różnych sytuacjach. Tak więc, dzięki tej książce można zrozumieć to, że nie na wszystko ma się wpływ, czasami trzeba odpuścić, wziąć życie takim, jakie jest i po prostu odpocząć.



18 komentarzy:

  1. Z racji zawodu, mam ochotę poznać ten poradnik.

    OdpowiedzUsuń
  2. Martyno zacznę od tego, co napisałaś na końcu, nie na wszystko mamy wpływ. Powiem, że ja z jednej strony chciałabym mieć wpływ na to, na co nie mam, ale z drugiej, gdyby każdy go miał… Tak szczerze mówiąc chaos byłoby to słowo chyba w najdelikatniejszy sposób opisujące, jak wygląda nasz świat i czego jesteśmy świadkami. Przykład: wyobraźmy sobie najważniejszy światowi przywódcy mają wpływ na jeszcze więcej – w tym ci będący po przysłowiowej drugiej stronie barykady… Bo, niestety wiele osób ową „moc” nie oszukujmy się wykorzystywałaby w niecny sposób.
    Książka po tym, co napisałaś wydaje się być bardzo ciekawą, taką, którą chce się przeczytać!
    Martyno pozdrawiam Ciebie serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też z jednej strony chciałabym mieć na wiele rzeczy wpływ, ale niestety nie mam i czasami nawet przekonuję się z czasem, że dobrze, że jest tak jak jest. Zgadzam się z tym, że jakby każdy na wszystko miał wpływ, to mógłby zapanować chaos. A co do książki, to myślę, że Cię ona może zainteresować 😊 pozdrawiam 😊

      Usuń
  3. Lubię czasem sięgnąć po jakiś poradnik. Chętnie i na ten się skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie mam problemu z akceptają siebie, ale wiem, komu mogę polecić tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością wiele osób może ona zainteresować 😊

      Usuń
  5. Martyna, I like fiction books most of all: novels, detective stories.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie bym zajrzała do tej książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na ten poradnik bym się skusiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie lubię poradników, ale ten temat jest ciekawy.

    OdpowiedzUsuń

„Szepty przeszłości” Sandra Nikoniuk

Nie wiem, jak Wy, ale ja uwielbiam czytać historie, w których przeszłość po latach daje o sobie znać! Dlatego też dzisiaj mam dla Was recenz...