"Faida. Prawo zemsty" Anna Tuziak

Dzisiaj będzie bardzo drapieżnie i niebezpiecznie, nie może być inaczej, bo mam dla Was recenzję romansu mafijnego! Jest nim "Faida. Prawo zemsty" Anny Tuziak. Już sam tytuł mówi o tym, że książka ta jest pełna wrażeń. Zresztą zobaczcie sami!


"Faida. Prawo zemsty" Anna Tuziak
Pewnego dnia szef Grana i tym samym jeden z bossów włoskiej mafii przydziela mu pewne zlecenie. Ma on lecieć do Mediolanu, po to, żeby przywieźć jego najmłodszą córkę Giusi do domu przed jej osiemnastymi urodzinami. Niestety sprawy się komplikują... Giusi zasłużenie upokarza syna jednego z rywali jego ojca, przez co nieświadomie wywołuje konflikt między dwiema rodzinami. Robi się bardzo niebezpiecznie i tym sposobem Goran dostaje zadanie, aby chronić córkę swojego szefa, która wśród swojej rodziny uchodzi za rozpieszczone dziecko. Jednak Goran widzi w niej piękną, seksowną, mądrą i pewną siebie kobietę, która nie ukrywa tego, że swój pierwszy raz chce spędzić właśnie z nim... Niestety Goran ma tego świadomość, że jeśli przekroczy tę granicę, to wyda na siebie wyrok śmierci. Czy ulegnie on pokusie Giusi? Jakie będą skutki konfliktu, do którego doprowadziła nieświadomie córka bossa włosa mafii?

"Faida. Prawo zemsty" Anna Tuziak
W książce narracja prowadzona jest w pierwszej osobie. Są różni narratorzy, najczęściej poszczególne wątki napisane są z punktu widzenia Gorana i Giusi. Na początku zamieszczona jest struktura organizacji włoskiej mafii, z którą warto się zapoznać, aby lepiej zrozumieć fabułę. Następnie znajduje się prolog, w którym z początku nie wiadomo, o co chodzi (tak jak zazwyczaj jest to w prologach). Książkę tę czyta się szybko, jest to lektura, którą można połknąć w jeden dzień. Jak przystało na romans, występują pikantne scenki oraz jest wątek trudnej miłości, która ze względu na zasady mafijne jest zakazana. Ponadto Giusi i Gorana dzieli duża różnica wieku i znają się bardzo krótko, jednak to wystarczy, aby narodziło się między nimi wielkie uczucie i gotowość do poświęceń. W książce nie zabrakło też brutalnych scenek i ofiar śmiertelnych. Była również akcja, trzymanie w napięciu, a nawet wielkie zaskoczenie podczas jednej scenki, która nawiązywała do prologu znajdującego się na samym początku. Końcówka książki, jak dla mnie nie była w 100% szczęśliwa, bo dotyczyła ciężkiego wyboru i wielu poświęceń niezbędnych, aby przeżyć.

"Faida. Prawo zemsty" Anna Tuziak
"Faida. Prawo zemsty" jest bardzo wciągającym romansem mafijnym, który dostarcza wielu wrażeń.  Zakazana miłość wraz z niebezpieczeństwem panującym wokół potrafią bardzo zaciekawić. Tak więc jeśli lubicie książki, które szybko się czyta i po jednym rozdziale nie da się ich odłożyć, to musicie sięgnąć po ten tytuł. 
Więcej 

30 komentarzy:

  1. Od czasu do czasu mam ochotę na romans mafijny, więc nie mówię nie tej książce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie jest od czasu do czasu przeczytać tego typu książkę 😊

      Usuń
  2. Jakoś nie ciągnie mnie do tego gatunku książek, ale recenzja bardzo fajna.

    OdpowiedzUsuń
  3. A to akurat nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że książka dostarcza wielu wrażeń.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hello, Martyna! Thank you! I don't like to read about the Italian mafia.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa recenzja :) Lubię czasami odprężyć się przy dobrym romansie

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię mafijne klimaty, dlatego z chęcią zapoznam się z powyższą książką.

    OdpowiedzUsuń
  9. Romanse mafijne mi się chwilowo przejadły.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Chwilowo nie dla mnie, ale będę pamiętała o tej książce. Daję szansę rożnym gatunkom. Po przeczytaniu recenzji stwierdzam że warto.

    Pozdrowionka z Krakowa

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto dawać szansę różnym gatunkom literackim, bo można się bardzo pozytywnie zaskoczonyć 😊 Pozdrawiam

      Usuń
  11. Już chyba trochę mi się przejadła ta mafijna literatura.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, pewnie jak tyle będę czytać tych mafijnych romansów, to i ja już będę miała ich dosyć 😀

      Usuń
  12. Brzmi gorąco... Polecę może znajomej, która lubi podobne klimaty książkowe. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że może jej się spodobać ta książka 😊

      Usuń
  13. To nie lektura dla mnie, ale mam kogoś, komu zawsze polecam takie książki, jeśli wpadnę na dobre recenzje ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, myślę, że ta książka może się spodobać 😊

      Usuń
  14. Zapowiada się ciekawie. Chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie jestem fanką romansów mafijnych

    OdpowiedzUsuń

„Ucieczka po miłość” Ewa Pisarska

Od jakiej książki nie mogliście się oderwać w ostatnim czasie? Długo nie mogłam trafić na taką powieść, jednak kiedy w moje ręce trafiła „Uc...