"Długa noc" Wojciech Chmielarz

Bardziej lubicie dzień, czy noc? Jeśli noc, to bardzo dobrze się składa, bo mam dzisiaj dla Was recenzję książki nawiązującej do tej pięknej pory dnia, czyli "Długą noc" Wojciecha Chmielarza. Jakich przeżyć doznali bohaterowie tej tytułowej nocy i czemu nie poszli spać? Zapraszam na recenzję!


"Długa noc" Wojciech Chmielarz
Karol Gunther, który jest świadkiem w sprawie zabójstwa i  oczekuje w Komendzie Stołecznej Policji na kolejne przesłuchanie. Co zdołano od niego wyciągnąć w związku z tą sprawą i czemu ciągle jest przesłuchiwany? W tym samym czasie Ania, która ma problemy finansowe, aby zarobić na swoje utrzymanie i zapewnić swojemu synkowi dobre warunki, po raz pierwszy wychodzi na ulicę... Bardzo się waha, czy zarabiając w ten sposób, robi słusznie. Wątpliwości te rozwiewają się, kiedy myśli o lepszej przyszłości swojego syna. Kto będzie jej pierwszym klientem? Również tej nocy jeździ po mieście niebezpieczny mężczyzna, który wie, że jest to jego ostatnia noc na wolności. Chce on zabić jak najwięcej osób. Kto już padł jego ofiarą? Na to i inne nurtujące pytania szuka odpowiedzi komisarz Jakub Mordka. Ma on przed sobą bardzo duże wyzwanie, ponieważ w niektóre wydarzenia tej nocy zamieszani są jego bliscy, których musi ocalić. Czy mu się to uda? Jakie fakty wyjdą na jaw po tej długiej nocy?

"Długa noc" Wojciech Chmielarz
W książce narracja prowadzona jest w trzeciej osobie. Rozdziały są długie, więc czyta się ją szybko. Jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością Wojciecha Chmielarza (mimo że książka ta jest szóstą częścią serii o komisarzu Jakubie Mordce) i muszę powiedzieć, że jest ono bardzo udane, bo styl pisania autora bardzo przypadł mi do gustu. Występuje w niej wiele dialogów, czasem towarzyszy im cięty język, bywają też długie opisy, które potrafią zaciekawić. W książce jest prowadzone niejedno śledztwo. Występują drastyczne scenki, którym towarzyszą okrutne zabójstwa. Jest wiele ciekawych wątków oraz występują przeróżni barwni bohaterowie. Jest między innymi wątek zwykłego człowieka podejrzanego o zabójstwo oraz biednej młodej dziewczyny, której niezbyt dobrze wiedzie się w życiu, przez co ładuje na ulicy. Jest też wątek homoseksualizmu występującego wśród najbliższych osób. Wszystko to toczy się w czasach pandemii, kiedy to maseczki były naszą nieodłączną częścią i panował ciągle ten strach, że covid dopadnie nas oraz bliskie nam osoby.

"Długa noc" Wojciech Chmielarz
"Długa noc" jest jedną z lepszych książek należących do literatury detektywistycznej, jaką miałam okazję przeczytać w ostatnim czasie. Nie czytałam poprzednich części o komisarzu Jakubie Mordce, ale nie stanowiło to problemu w zrozumieniu fabuły. Ta książka tak mi się spodobała, że fajnie byłoby się cofnąć do poprzednich części. Ciekawe prowadzone śledztwo, ciągła akcja, trzymanie w napięciu, a na końcu zaskakujące zakończenie mogą sprawić, że czytając tę książkę, można naprawdę przeżyć baaardzo długą noc!

"Długa noc" Wojciech Chmielarz


32 komentarze:

  1. Zaciekawiłaś mnie swoją recenzją. Do tej pory nie czytałam żadnej książki tego autora i chętnie przekonam się czy jego styl przypadnie mi do gustu.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam jego książki, szczególnie tę. Ja dopiero przeczytałam pierwszą jego książkę i zmierzam sięgnąć po kolejne 😊

      Usuń
  2. Tej książki autora jeszcze nie czytałam. Czeka już na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach poznać tę historię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tyle słyszałam o autorze, a jeszcze nic nie czytałam jego autorstwa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wcześniej dużo o nim słyszałam, aż w końcu miałam okazję przeczytać tę książkę 😊

      Usuń
  5. Wojciech Chmielarz stał się jednym z ulubionych moich autorów i po książkę zapewne sięgnę niebawem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele nie trzeba, aby stał się i moim ulubionym autorem😀 z pewnością spodoba Ci się ta książka 😊

      Usuń
  6. Gracias por la reseña, lo tendré en cuenta.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię twórczość pana Wojciecha. Pisze naprawdę świetne kryminały.

    OdpowiedzUsuń
  8. It's interesting reading your stories about books. Especially I look forward to seeing Maciek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm very happy that you're interested in my stories. Reading with Maciek is more interesting😀

      Usuń
  9. Uwielbiam noc, ale tym razem książka nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jest to książka w moim guście czytelniczym, poza tym wolę jednak dzień :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kolejny autor, za którego twórczość od dłuższego czasu planuje się zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiele dobrego słyszałam o tym autorze, ale jeszcze nie miałam okazji poznać bliżej jego twórczości. W wolnej chwili mam zamiar to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie nadrób to, z pewnością polubisz jego twórczość 😊

      Usuń
  13. Hmm... jakąś książkę tego autora mam w swojej biblioteczce, ale jeszcze jej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie przeczytaj, wtedy przybędzie Ci jeszcze więcej jego książek 😀

      Usuń
  14. Ja wolę dzień. Nie przedpadam za ciemnością

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo lubię książki tego autora, ale tej jeszcze nie czytałam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. W takim razie bardzo ją polecam ;)

    OdpowiedzUsuń

„Osada” Anna Olszewska

Lubicie, kiedy akcja powieści rozgrywa się w górach? Ja uwielbiam, więc kiedy tylko nadarzyła się okazja, aby przeczytać kryminał, którego a...