"Mord" Max Czornyj

Czy znacie serię z komisarz Lizą Langer i profilerem Orestem Rembertem? Jeśli nie, to mam dzisiaj dla Was do zaprezentowania trzecią część tego cyklu, czyli "Mord" Maxa Czornyja, którą miałam okazje ostatnio przeczytać. Oczywiście nie przeczytałam poprzednich części, bo widząc na okładce nazwisko autora, postanowiłam sięgnąć po ten thriller w ciemno. Wokół jakiego śledztwa kręci się akcja w tej części? Zapraszam na recenzję!


"Mord" Max Czornyj
Pewnego wieczoru na obrzeżach Gdańska w małym domku kempingowym dochodzi do tragedii... Na skutek włamania, ginie mężczyzna, a kobieta w ciąży, po wcześniejszych torturach ledwo uchodzi z życiem. Nie wiadomo, kto napadł na tych dwojga, jednak na miejscu zdarzenia śledczy odnajdują starą zabawkę z tajemniczą wiadomością. Kto i dlaczego ją podrzucił? Tego próbuje dowiedzieć się komisarz Liza Langer wraz z psychologiem policyjnym Orestem Rembertem. Czy uda jej się to pomimo nawracającej się depresji? Na dodatek wkrótce dochodzą kolejne ofiary, którymi również są kobiety w ciąży... Co z tą całą sytuacją ma wspólnego samozwańczy prorok, który twierdzi, że koniec świata jest już blisko?

"Mord" Max Czornyj
W książce występuje narracja trzecioosobowa. Rozdziały są krótkie, więc czyta się ją szybko. Nie jest to moja pierwsza przeczytana książka tego autora (mam za już sobą jego jedną bardzo ciekawą lekturę, o której można przeczytać tu), więc sięgnęłam po nią w ciemno i nie żałuję. Mimo że jest to trzeci tom, opisuje on osobną historię, tak więc znajomość poprzednich części nie jest koniecznością, chyba że bardzo interesuje Was prywatne życie komisarz Lizy Langer i profilera Oresta Remberta, o którym autor pisze bardzo niewiele. Śledztwo prowadzone w książce zostało opisane w bardzo ciekawy sposób, była szybko rozwijająca się akcja i napięcie. Książka ani trochę mnie nie nudziła. Występowało w niej wiele brutalnych scenek, czasami dla mnie aż zbyt brutalnych i okrutnych... Zakończenie książki, mimo zakończonego śledztwa i złapania przestępcy, jest otwarte, więc należy już tylko czekać na czwarty tom (o ile się pojawi).

"Mord" Max Czornyj
"Mord" jest mieszanką kryminału, thrillera i literatury detektywistycznej, czyli wszystkiego, co lubię. Jest to bardzo książka, od której ciężko się oderwać. Jeśli lubicie takie wciągające thrillery i nie jesteście zbyt wrażliwi na brutalne scenki, w których pełno krwi to z pewności przypadnie Wam ta książka do gustu!

38 komentarzy:

  1. Czuję, że i ja nie mogłabym się oderwać od tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi kusząco, być może kiedyś uda mi się przeczytać 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Gracias por la reseña, te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  4. In the Soviet Union we often saw Polish films. Now we don't have them on our TV.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. What titles of these films? Some Polish movies are fun😊

      Usuń
  5. Lubię książki tego autora i ten tytuł również mam w planach przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie czytałam żadnej książki tego autora i póki co nie jest mi z nim po drodze. Więc jak na razie odpuszczę sobie tą ksiązkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach tę książkę i wiele sobie po niej obiecuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba zaczęłabym od dwóch poprzednich części, ale bardzo ciekawi mnie wspomnienie o okolicach Gdańska!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mało są wspominane tamtejsze okolice w tej książce ;(

      Usuń
  9. I jaam nadal nie poznałam twórczości tego pisarza

    OdpowiedzUsuń
  10. ja jeszcze nie miałam okazji poznać twórczości tego pisarza, ale widzę, że warto:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie czytałam, chociaż gatunkowo to książka jak najbardziej dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pewnie niebawem przeczytam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa Twoich wrażeń po przeczytaniu tej książki 😊

      Usuń
  13. Czornyj czeka na mnie dopiero na stosiku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też przeczytałam tylko jedną książkę autora i myślę nad kolejnymi. Już kilka wygląda interesująco. Może tę serię też wpiszę na listę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto poznać jego książki, są świetne 😊

      Usuń
  15. Dla mnie proza autora jest nieco zbyt brutalna, ale mój mąż zapoznał się z kilkoma jego książkami i był zadowolony z lektury. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tą książka należy do jednych z najbardziej brutalnych jakie czytałam, ale mimo to nie żałuję, że ją przeczytałam 😊

      Usuń
  16. Czytam teraz książkę tego autora ale historyczną :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa Twoich wrażeń po przeczytaniu 😀

      Usuń

„Osada” Anna Olszewska

Lubicie, kiedy akcja powieści rozgrywa się w górach? Ja uwielbiam, więc kiedy tylko nadarzyła się okazja, aby przeczytać kryminał, którego a...