"Mroczne sekrety" Marcel Moss

Co by się stało gdyby w jednej chwili wszyscy poznali Wasze najgłębsze sekrety? Nie jest to pytanie wymyślone przeze mnie, ale postanowiłam Wam je zadać, bo nie tylko ciekawią mnie Wasze odpowiedzi, ale i widnieje ono na okładce książki "Mroczne sekrety" Marcela Mossa. Twórczość autora zdążyłam już poznać i polubić, dlatego z chęcią sięgnęłam po jego kolejną książkę, na której recenzję bardzo zapraszam!


"Mroczne sekrety" Marcel Moss
Osiemnaście lat temu Magda porzuciła swoją córkę Nadię. Teraz postanawia odnowić z nią kontakt, niestety osiemnastoletnia dziewczyna nie wie jakie konsekwencje będzie miała jej znajomość z biologiczną matką... Nadię wychowuje ojciec Bogdan wraz z żoną Dorotą, która traktuje ją jak córkę. Ich małżeństwo stwarza pozory normalnej rodziny, jednak w rzeczywistości w ogóle tak nie jest... Bogdan znęca się nad swoją żoną i z tego właśnie powodu Dorota obmyśla plan uwolnienia się od męża. Czy jej się to uda?

W tym samym czasie Jakub i Alicja, aby ratować swoje małżeństwo, wybierają się na wczasy do Barcelony. Zawierają oni znajomość z tajemniczą parą, z którą wchodzą w nietypowy układ... Po powrocie z wakacji Jakub i Alicja nie są już tymi samymi ludźmi co przedtem... Ich życie zmienia się nie do poznania, a ich nowy styl życia po jakimś czasie doprowadza do pewnych zdarzeń...

Jakie mroczne sekrety skrywa Magda, Bogdan, Dorota oraz Jakub? Co doprowadziło do ich spotkania? Jakie zdarzenie z przeszłości wpłynęło na ich późniejsze losy?

"Mroczne sekrety" Marcel Moss
W książce występuje narracja pierwszoosobowa. Rozdziały są krótkie, ale bardzo wciągające, kiedy skończyłam czytać jeden, natychmiast musiałam zacząć następny. Są one napisane z punktu widzenia kilku bohaterów: Magdy, Nadii, Doroty, Bogdana i Jakuba. Występują przeskoki w czasie, raz czytamy o teraźniejszych zdarzeniach, następnie cofamy się do przeszłości, o kilka tygodni lub lat wstecz. W ten sposób poznajemy bardziej bohaterów i ich sekrety. Książka dzieli się na kilka części, każda opisuje różne wątki. Nie bez powodu na okładce znajduje się napis "tylko dla dorosłych", bo jest wiele odważnych scenek, których nie powinny czytać dzieci. Są nawet wątki miłosne, którym towarzyszy zdrada, ale nie są one przewodnie. Jest też wiele szokujących zdarzeń, nie raz czy to w środku, czy na końcu, książka ta bardzo mnie zaskoczyła i trzymała w napięciu. Końcówka dla jednych bohaterów skończyła się źle, dla innych dobrze. Według mnie zakończenie było smutne.

"Mroczne sekrety" Marcel Moss
"Mroczne sekrety" jest bardzo wciągającym thrillerem, od którego trudno się oderwać. Bardzo szokuje i zaskakuje. Jeśli szukacie mocnych wrażeń podczas czytania, to mogę Wam zagwarantować, że z pewnością dostarczy je Wam ta książka!

42 komentarze:

  1. Domyślam się, że to bardzo wciągający thriller, a takie bardzo lubię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię twórczość autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nie czytałam tej książki, ale nastawiam się na bardzo ciekawą lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cały czas książki Mossa jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede mną też jest jeszcze dużo jego książek 😊

      Usuń
  5. Gracias por la reseña. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  6. Martyna, what an interesting book! I'd like to read it too!

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytała, książki tego autora są bardzo mocne, niektóre aż do przesady. Ale mimo to wciągają strasznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, bardzo są wciągające jego książki 😊

      Usuń
  8. Słyszałam dużo dobrego o twórczości tego autora. I być może sięgnę po tą, jak i inne książki tego autora jak mnie najdzie na tego typu literaturę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie sięgnij po jego książki, jak Cię najdzie, z pewnością nie pożałujesz 😊

      Usuń
    2. Mam taką nadzieję, że się nie zawiodę. Jednak na razie skupiam się głównie na fantastyce, literaturze pięknej oraz na historiach ze szczyptą realizmu magicznego. No, ale jestem pewna, że kiedyś mnie najdzie na sięgnięcie po coś innego i pewnie wtedy przyjdzie czas m. in. na książki Marcela Mossa.

      Usuń
    3. Rozumiem 😊 Ja na thrillery tego typu jak ten zawsze mam ochotę, więc ciągle będę coś polecać godnego uwagi😀

      Usuń
    4. Cieszę się, bo dzięki temu będę miała skąd czerpać inspirację jeżeli chodzi o książki z tego gatunku, po które warto sięgnąć. :)

      Usuń
    5. Zatem zapraszam na moje kolejne recenzje :)

      Usuń
  9. Książka bardzo ciekawa, ale jakie smakowite ciasto na talerzyku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. It seems like a book I would love read, thanks for sharing

    OdpowiedzUsuń
  11. Gdyby poznali wszystkie moje sekrety... Pewnie wzięliby mnie za niezłą wariatkę xD. Jedyne co ukrywam przed ludźmi to moje dziwactwa :P
    A książka intrygująca. Dobrze by było sięgnąć po coś od czego nie można się oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy pewnie ma takie sekrety, do których lepiej się nie przyznawać😀 Uwielbiam sięgać po takie książki 😊

      Usuń
  12. Nie lubię smutnych zakończeń, ale z drugiej strony chętnie bym poznała mroczne sekrety 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto poznać te sekrety, nawet dla smutnego zakończenia 😀

      Usuń
  13. Nie mój gatunek ale recenzja zachęcająca:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przeczytana- i mi także abrdzo przypadała do gustu- tzryma w napięciu do końca :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. ostatnio mam ochotę się odprężyć przy jakimś thrillerze - dawno nie czytałam

    OdpowiedzUsuń
  16. Kupiłam niedawno w Biedronce, ale jeszcze nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj jak najszybciej, świetna książka 😀

      Usuń
  17. Będę chciała kiedyś przeczytać tę książkę 😉

    OdpowiedzUsuń

„Osada” Anna Olszewska

Lubicie, kiedy akcja powieści rozgrywa się w górach? Ja uwielbiam, więc kiedy tylko nadarzyła się okazja, aby przeczytać kryminał, którego a...