"Kroki mordercy" Michaela Klevisová

Tym razem rozpoczęłam serię, tak jak należy, czyli od pierwszego tomu. Postanowiłam poznać thrillery czeskiej królowej literatury detektywistycznej, jaką jest Michalela Klevisova. Jedną z tych książek jest thriller "Kroki mordercy", czyli pierwsza część serii o inspektorze Bergmanie. Jeśli jesteście ciekawi śledztwa, jakie go czeka, to zapraszam do dalszego czytania.


"Kroki mordercy" Michaela Klevisová

Pewnego dnia, podczas biegania w miejskim lasku młoda Weronika znajduje coś przerażającego. Są to zwłoki zamordowanej kobiety, która jest bardzo podobna do córki mieszkającej niedaleko dziennikarki, czyli Julii. Morderstwo to nie wygląda na przypadkowe, ponieważ córka Julii zmaga się z bardzo poważnymi problemami finansowymi. Czy ktoś pomylił te dwie kobiety? Czy może nie mają nic ze sobą wspólnego? Tego i innych bardzo nurtujących rzeczy próbuje dowiedzieć się inspektor Bergman.

"Kroki mordercy" Michaela Klevisová

W książce występuje narracja trzecioosobowa. Rozpoczyna się od prologu, w którym opisana jest historia mająca miejsce 31 lat temu. Thriller ten jest podzielony na dwie części. Pierwsza opisuje pierwsze morderstwo, czyli to dotyczące zamordowanej kobiety w lesie. Druga część opisuje drugie morderstwo, które na pewno Was zdziwi, tak samo jak zdziwiło mnie podczas czytania. Dopiero w przedostatnim rozdziale dowiedziałam się co miały te oba morderstwa ze sobą wspólnego. Książka jest bardzo zaskakująca, podejrzewałam wiele osób o morderstwa i bardzo się zdziwiłam, kiedy wyszło na jaw, kto tak naprawdę dopuścił się tego czynu. Kryminał ten bardzo przyjemnie mi się czytało (pomimo niektórych drastycznych scen). Czasami się czułam tak, jakbym czytała dobrą powieść obyczajową. Opisane jest w niej społeczeństwo, które stwarza pozory normalności, a tak naprawdę każdy ma swoje tajemnice. Jest wiele barwnych postaci. Jedną z nich jest dziennikarka Julia, czyli rozwiedziona kobieta, która jest właścicielką dwunastu kotów (bardzo przypominała mi ona mnie za 30 lat). Drugą z nich jest Klara, czyli córka Julii, która okłamuje swojego chłopaka, po to, aby z nią był. Bardzo barwną postacią jest też Weronika, czyli sąsiadka Julii, która swoim sprytem potrafi odkryć wiele istotnych rzeczy. W książce występuje jeszcze wiele innych ciekawych postaci, które sprawiają, że czyta się ją przyjemnie i z wielkim zainteresowaniem.

"Kroki mordercy" Michaela Klevisová

"Kroki mordercy" jest bardzo wciągającym thrillerem, który, ze wylęgu na swoją ciekawą fabułę i występujących w niej wiele ciekawych postaci, może się spodobać również fanom powieści obyczajowych. Nie można się nudzić przy tej książce, a po przeczytaniu jej nie da się nie sięgnąć po drugi tom. 

52 komentarze:

  1. Współczesnego czeskiego thrillera jeszcze nie czytałam, więc może się skuszę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Lo tendré en cuenta se ve muy interesante. Gracias por la reseña

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że zapowiada się bardzo ciekawa seria. Zapisuję sobie tytuł pierwszego tomu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na początku dwa razy powtórzyłaś słowo "królowej". Co do książki nie spodziewałem się, że Czeszka potrafi podejść do tematu w sposób przyjemny dla czytelnika. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wyłapanie błędu, już poprawiłam 😀 też się nie spodziewałam, mam nadzieję, że drugi tom też taki będzie 😊

      Usuń
  5. Zapisuję tytuły. Zainteresowałaś mnie tą serią.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Czeskiego thrillera jeszcze nie czytałam. Zresztą innych gatunków też niewiele, a w pamięci został mi tylko Harbal

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie muszę zapamiętać, jak mi się nie przejedzą kryminały,to sięgnę po tą książkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby Ci się nie przejadły szybko, bo ostatnio trafiam na same takie fajne 😀

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. W takim razie uważaj w lasach 😀

      Usuń
    2. Heh biegam z gwizdkiem i omijam krzaki

      Usuń
    3. To jest nadzieja, że nic takiego co w tej książce Cię nie spotka ;D

      Usuń
    4. i tak strach się bać ... ale fakt, nadzieja jest :D

      Usuń
  9. Niemal słyszę te kroki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas czytania słychać je jeszcze bardziej 😀

      Usuń
  10. Coś dla mnie, chętnie się skuszę ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Sam tytuł wzbudza moje zaciekawienie. Kroki, ciekawe czyje, ile, gdzie, dlaczego. Fajna recenzja! Pozdrawiam kota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez długo mnie to zastanawiało czyje to kroki 😊 dziękuję 😊 pozdrawiam 😊

      Usuń
  12. Bardzo mnie zachęciłaś do przeczytania tej książki i kolejnych w tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaintrygowała mnie fabułą tej książki i chętnie poznam ją bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam o tej książce, ale zaciekawiła mnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawie wykreowane postacie to coś co w książkach najbardziej mnie przyciąga. Może się skuszę :) Swoją drogą fajna zakładka i podusia ^-^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie się czyta książki, jak są w nich takie ciekawe postacie 😊 bardzo polecam tę książkę 😊 dziękuję, bardzo lubię tą poduszkę i zakładkę 😊

      Usuń
  16. A kotek śpioszek. zasnął przy książce? :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Thrillery... chyba nie zdołałabym przeczytać wszystkich z całego świata.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaciekawił mnie ten cykl. Zapytam o pierwszy tom w bibliotece, jak już uporam się z paroma tytułami, które muszę w pierwszej kolejności przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zapytaj, mi tak się spodobał pierwszy tom, że już dzisiaj zamierzam się zabrać za kolejny 😊

      Usuń
  19. Już sam tytuł mi się spodobał, tak więc na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ostatnio mam znowu ciągoty na taką literaturę, a przyznaje nie znam twórczości autorki. Dlatego z przyjemnością po nią sięgnę. Myślę, że mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę, bo mi się bardzo spodobała ta książka, myślę, że drugi tom również mi się spodoba 😊

      Usuń

„Osada” Anna Olszewska

Lubicie, kiedy akcja powieści rozgrywa się w górach? Ja uwielbiam, więc kiedy tylko nadarzyła się okazja, aby przeczytać kryminał, którego a...