„Psychologia dla ciebie” Michael A. Britt

Czy zdarza Wam się sięgać po poradniki psychologiczne? Ja w ostatnim czasie coraz częściej je czytam i tym razem mam dla Was recenzję nowości od wydawnictwa Zwierciadło, jaką jest „Psychologia dla ciebie”, której autorem jest dr Michael A. Britt. Ileż ciekawych rzeczy można dowiedzieć się z tego poradnika o ludzkich zachowaniach! Zresztą zobaczcie sami!


„Psychologia dla ciebie” Michael A. Britt
Książka ta przedstawia najsłynniejsze teorie, które zostały zweryfikowane w prawdziwym życiu. Oprócz tego zawarte są w niej eksperymenty psychologiczne dotyczące ludzkiego zachowania, czyli opisuje to, jak je wyjaśnić, co wynika z przeprowadzonych badań oraz czy możliwe jest samodzielne przeprowadzenie takich eksperymentów. Tak więc, z tej książki można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy, między innymi tego, czym są kleksy Rorschacha lub czy kolor czerwony zwiększa naszą atrakcyjność. Oprócz tego, za sprawą tej książki można wzbogacić swoją wiedzę o to jak naprawdę działa nasza kreatywność, w jaki sposób ciało wpływa na myśli, a także, dlaczego nasze mózgi uwielbiają ciekawość.

„Psychologia dla ciebie” Michael A. Britt
Poradnik ten ma mnóstwo krótkich rozdziałów, które potrafią zaciekawić. Zostały w nich wyjaśnione w prosty i przystępny sposób skomplikowane zagadnienia dotyczące ludzkich zachowań. Każdy rozdział ma swoje takie same podrozdziały: pierwszy opisuje omawiane zagadnienie, drugi przedstawia oryginalny eksperyment dotyczący tego zagadnienia, trzeci wyjaśnia jak przeprowadzić dany eksperyment na różnych grupach osób, czwarty opisuje wyniki tego eksperymentu, a piąty, czyli ostatni, jest podsumowaniem całego rozdziału oraz zawarte są w nim przydatne rady dotyczące tego zagadnienia. Spodobało mi się w tej książce to, że może być zrozumiała dla każdego, nawet dla takich osób jak ja, którzy na co dzień nie zajmują się psychologią ani żadnymi badaniami naukowymi. Dzięki tej książce można poszerzyć swoją wiedzę na temat ludzkich zachowań w przeróżnych sytuacjach, a jeśli znajdzie się chętna grupa osób, można nawet przeprowadzić masę ciekawych eksperymentów, bo każdy eksperyment opisany w tej książce opiera się na reakcji określonych grup ludzi. 

Z tej książki najbardziej zaciekawiły mnie rozdziały dotyczące pamięci, które mówią o tym, że nasza pamięć jest jeszcze lepsza, niż nam się wydaje. Mocno zaciekawiło mnie również to, jakie najskuteczniejsze techniki można wykorzystać do zapamiętania. Jedną z nich nawet przetestowałam na sobie i od tego czasu nie mam już problemu z zapamiętaniem kolejności wykonywanych ruchów podczas porannego masażu twarzy. Z tej książki dowiedziałam się również tego, że można pamiętać to, czego nie było i po przeczytaniu rozdziału dotyczącego takiej sytuacji stwierdzam, że jest ona jak najbardziej możliwa. Oprócz tego, za sprawą tej książki zdecydowałam, że muszę kupić sobie więcej czerwonych bluzek, gdyż ten kolor ma duży wpływ na naszą atrakcyjność.

„Psychologia dla ciebie” Michael A. Britt
„Psychologia dla ciebie” jest ciekawym poradnikiem napisanym w prosty i przejrzysty sposób. Dowiedziałam się z niego wielu ciekawych rzeczy, a niektóre nawet okazały się bardzo przydatne w moim życiu. Tak więc polecam tę książkę każdemu, kogo ciekawią czynniki mające wpływ na ludzkie zachowania i każdemu kto ma ochotę przeprowadzić eksperyment wyjaśniający zachowanie osób w określonej sytuacji. Myślę, że ten poradnik zaciekawi Was również mocno jak mnie!

28 komentarzy:

  1. Najważniejsze, że znalazłaś w tej książce informacje przydatne dla ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszelkie psychologiczne publikacje chętnie czytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie książki, chętnie po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Za taki poradnik, to i ja chętnie bym się zabrała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie koniecznie musisz go przeczytać 😊

      Usuń
  5. Ja szczerze mówiąc poradników psychologicznych jakoś nie czytam, nigdy mnie do nich nie ciągnęło, ale gdybym zaczęła książkę, o której piszesz może by mi się spodobała? Dlatego nie mogę powiedzieć, że nigdy po nią nie sięgnę, gdy będę miała okazje!
    Martyna pozdrawiam ciebie serdecznie i życzę Ci miłego rozpoczęcia tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie bardzo zainteresowała ta książka, więc bardzo ją polecam 😊 dziękuję i również pozdrawiam 😊

      Usuń
  6. I used to read a lot of books on the psychology of teenagers while working at school. Currently I am disgusted by these books.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I understand why I am very interested in such books.

      Usuń
  7. Bardzo zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki pomimo, że niezbyt lubię poradniki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że ten mógłby Cię zaciekawić 😊

      Usuń
  8. Bardzo lubię tego typu poradniki. Zapisuję sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Będę miała ten tytuł na oku. Fajnie, że poradnik jest napisany w prosty i przejrzysty sposób. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytam czasem poradniki, więc i po ten chętnie sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie nie, ale dla innych to na pewno ciekawa lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo, bardzo rzadko sięgam po poradniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. This book looks very interesting.

    OdpowiedzUsuń

„Jednorożec” Rafał Glina

Lubicie jednorożce? Ja nawet lubię, bo zawsze kojarzyły mi się z przyjemnymi konikami z bajek, tak więc, kiedy nadarzyła się okazja, aby prz...