"Influencerka" Ellery Lloyd

Wiele osób publikuje posty na Instagramie, w tym ja, więc pomyślałam, że książka, którą Wam dzisiaj zaprezentuję, może być dla wielu osób przestrogą. Mowa o thrillerze "Influencerka" Ellery Lloyd. Co oprócz popularności i wielkiej liczby fanów niesie za sobą popularność w Inretnecie?


"Influencerka" Ellery Lloyd
Emmy Jackson prowadzi konto na Instagramie pod nazwą Najnajmama. Publikuje ona na swoim profilu wiele zdjęć z postami, które pokazują macierzyństwo bez filtra, gdzie noce są wiecznie nieprzespane, w domu panuje ciągle bałagan, a jej ubrania często są poplamione jedzeniem. Prowadząc to konto, Emmy stała się dla wielu mam wsparciem i inspiracją. Wiele kobiet zwraca się do niej o rady na temat macierzyństwa, tak więc Najnajmama codziennie zostaje zasypywana komentarzami oraz wiadomościami. Życie Emmy, które pozornie wygląda na prawdziwe i szczęśliwe, okazuje się działaniem marketingowym, wpływającym na jej przychody, dzięki którym żyje ona wraz ze swoją rodziną w dostatku i niczego jej nie brakuje. Emmy obserwują nie tylko fani, ale i wrogowie... Wśród nich jest pewna kobieta, która nienawidzi znanej Influencerki i za wszelką ceną chce się na niej zemścić. Codziennie obsesyjnie przegląda jej profil i planuje zmienić życie Emmy w piekło. Czy jej się to uda? Za co chce się zemścić tajemnicza kobieta?

"Influencerka" Ellery Lloyd
W książce występuje narracja pierwszoosobowa. Zaczyna się ona prologiem, który nawiązuje do tragedii głównej bohaterki. Kończy się epilogiem, w którym wszystko się wyjaśnia. Rozdziały są średniej długości, napisane są one przemiennie, z punktu widzenia trzech bohaterów: Emmy, jej męża Dana oraz tajemniczej kobiety. W ten sposób można bardzo dobrze poznać, z punktu widzenia każdego z tych bohaterów, to jak wygląda życie sławnej Influencerki w Internecie oraz w realnym życiu. Książka bardzo wciąga, pokazuje ona zagrożenia, do których prowadzi popularność na Instagramie. Wśród wiadomości pełnych miłości, wsparcia i prośby o rady, jakie główna bohaterka dostaje od nieznajomych osób, znajdują się też wiadomości pełne nienawiści. Popularność i wieczny brak czasu, prowadzą także do zaniedbania realnych relacji i kłótni z bliską przyjaciółką, z którą Emmy przyjaźniła się jeszcze w szkole. I tak najgorsze niebezpieczeństwo spotyka główną bohaterkę oraz jej bliskich w ostatnich rozdziałach książki, które bardzo trzymają w napięciu. Zakończenie jest otwarte. 

"Influencerka" Ellery Lloyd
"Influencerka" jest bardzo wciągającym thrillerem, który, nie tylko pokazuje czarne strony sławy na Instagramie, ale i różnice między życiem realnym a wirtualnym. Niektóre sytuacje szokują, dzięki czemu książkę czyta się z wielkim zainteresowaniem. Ciekawa fabuła opisująca współczesne problemy sprawia, że ciężko się od niej oderwać. Z pewnością spodoba się ona każdemu, kto lubi taki gatunek literacki. 


02/01/2022

43 komentarze:

  1. Książka już u mnie. Nastawiam się na świetną rozrywkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo ciekawa Twoich wrażeń po przeczytaniu tej książki ;)

      Usuń
  2. Gracias por la reseña te mando un beso

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka bardzo na czasie o
    i zapowiada się na ciekawą i wartą przeczytania lekturę. Niestety, nie lubię otwartych zakończeń, ale ostatnio niemal we wszystkich książkach, które czytam ten zabieg występuje, więc chyba muszę przywyknąć 😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo bywa takich książek z otwartymi zakończeniami, czasami działają one na korzyść książki, czasami nie😊

      Usuń
  4. Musi być bardzo wciągająca, a psycholi nie brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi nieźle, ale boje się tego otwartego zakończenia. Czasami pasuje, ale często zdarza się, że wywołuje ogromne braki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej książce to otwarte zakończenie nie wróży nic dobrego...

      Usuń
  6. Mam w planach tą książkę, więc fajnie, że tak dobre wrażenie wywołuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta książka akurat mnie nie ciekawi, ale recenzję przeczytałam z wielką przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dear Martyna! This book is very interesting. I love reading books with riddles. I wonder why some unfamiliar woman is taking revenge on Emmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The plot of this book is very interesting. This unknown woman is a bad person. I very recommend this book😊

      Usuń
  9. bardzo fajna książka, warto po nią sięgnąć:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nic nie zarabiam i mam mało fanów to chyba nic mi nie grozi hihi ale cóż wrogów można sobie wszędzie przypadkiem znaleźć. Książka może być ciekawa. Na pewno porusza bardzo współczesny temat i może się na nią skuszę ale to w swoim czasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, na niektórych ludzi trzeba bardzo uważać 😊 warto się na nią skusić, myślę że nie pożałujesz 😊

      Usuń
  11. Ooo... na tę książkę mam ochotę! Ja działam na Instagramie, ale nie nazywam siebie influencerką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam 😊 też nie uważam siebie za Influencerkę😊

      Usuń
  12. Książka wydaje się bardzo intrygująca, w sam raz dla mnie! Choć przyznam szczerze, pierwsze słyszę o niej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak ja czekałam na czyjąś recenzję tej ksiażki - no zdecydowaie dla mnie - w takim razie zamawiam :-)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak na razie bardziej ciągnie mnie do fantastyki i literatury faktu, więc zupełnie nie po drodze mi z tą książką. Więc odpuszczam - przynajmniej jak na razie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie ta książka bardzo ciekawi, z pewnością po nią sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Thriller na czasie, trzeba przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Będę miała ten tytuł na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja średnio przepadam za tym gatunkiem ale chyba muszę w końcu się skusić i przeczytać jakąś książkę. Dużo czytam ale akurat omijam ten gatunek, może czas to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto dać temu gatunkowi szansę, niektóre thrillery są na prawdę świetne 😊

      Usuń
  19. Nie przepadam za tym gatunkiem, ale ogólnie książka mnie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
  20. trochę mnie ten tytuł przeraża

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tytuł to jeszcze nic w porównaniu do tego co jest w środku 😀

      Usuń
  21. Nie przepadam za thrillerami ale ta akurat książka może okazać się całkiem fajna :)

    OdpowiedzUsuń

„Ucieczka po miłość” Ewa Pisarska

Od jakiej książki nie mogliście się oderwać w ostatnim czasie? Długo nie mogłam trafić na taką powieść, jednak kiedy w moje ręce trafiła „Uc...