"Kobieta w oknie" A.J. Finn

Czy zdarza Wam się podglądać przez okno Waszych sąsiadów? A może to ktoś Was podgląda? Jeśli tak, to po przeczytaniu thrillera "Kobieta w oknie" A.J. Finn z pewnością będziecie trzymać się od okna z daleka! Kim jest tytułowa kobieta z tej książki i czemu zerka przez okno? Zapraszam na recenzje!


"Kobieta w oknie" A.J. Finn
Anna Fox od miesięcy nie wychodzi z domu. Jakiś czas temu straciła nie tylko rodzinę, ale i pracę i zdrowie. Nie ma ona własnego życia, więc za pomocą aparatu fotograficznego szpieguje swoich sąsiadów i zaczyna żyć ich życiem. Tak mijają jej całe dnie, w których również dużo czasu spędza w Internecie lub ogląda filmy. Pewnego dnia, podglądając rodzinę Russellów, której poświęca największą uwagę spośród sąsiadów, widzi coś, czego nie powinna zobaczyć... Od tamtej pory nic już nie jest takie jak przedtem, życie Anny rozpada się w jednej chwili. Wychodzą na jaw pewne sekrety i już nie wiadomo, czy niektóre zdarzenia są prawdą, czy dzieją się tylko w głowie Anny. Nie wiadomo również tego, kto znajduje się w niebezpieczeństwie...

"Kobieta w oknie" A.J. Finn
W książce narracja prowadzona jest w pierwszej osobie, narratorem jest główna bohaterka, czyli Anna. Z początku ciężko mi było wkręcić się w nią wkręcić, być może to przez styl pisania autora, który średnio mi podchodził lub bardzo krótkie rozdziały. Jednak z czasem ta książka zaczęła minie coraz bardziej ciekawić i czytało mi się ją coraz lepiej. Tak więc od połowy czytałam ją z wielkim zainteresowaniem. Przedstawia ona problemy psychiczne, które pojawiły się wraz z odejściem bliskich osób. Czytając tę książkę, można się wiele dowiedzieć o agorafobii, czyli lęku przed wychodzeniem z domu. Thriller ten nieźle wciąga i potrafi zainteresować, kiedy to już niektóre sekrety i faktu wychodzą na jaw. Jest wiele zwrotów akcji, do ostatnich stron nie domyślałam się, kto jest tym czarnym charakterem w książce. Długo nie wiedziałam również tego, czy niektóre wydarzenia działy się naprawdę, czy były tylko urojeniem głównej bohaterki, która miała poważne problemy psychiczne i w dodatku nie zażywała leków, których powinna oraz często popijała wino w dużych ilościach. Tak więc książka ta bardzo zaskakuje i momentami ciężko się od niej oderwać!

"Kobieta w oknie" A.J. Finn
"Kobieta w oknie" jest bardzo wciągającym thrillerem, w którym wszystko jest inne, niż się wydaje. Tak więc można się nieźle zdziwić podczas czytania. Bardzo polecam tę książkę miłośnikom mocnych i pełnych wrażeń thrillerów, myślę, że tak jak i mi, ciężko będzie Wam się od niego oderwać.

26 komentarzy:

  1. Mam od dawna tę książkę w planach, ale jak zawsze, brakuje mi czasu na lekturę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też brak czasu na wiele fajnych książek 😕

      Usuń
  2. Czytałam. Całkiem przyzwoity thriller, acz w moim prywatnym rankingu daleko mu do czołówki. Muszę kiedyś obejrzeć film :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej czołówce też znajdują się inne thrillery, ale mimo to uważam tę książkę za wartą przeczytania. Jestem ciekawa filmu 😊

      Usuń
    2. Z thrillerów psychologicznych szczególniej polecam Ci między innymi "Za zamkniętymi drzwiami" B.A. Paris :)

      Usuń
    3. Słyszałam o tej książce i mam wielką ochotę ją przeczytać, ale jakoś nie po drodze mi z nią ;D

      Usuń
  3. Ta książka już bardzo długo leży w mojej biblioteczce. Muszę ją wreszcie przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gracias por la reseña. Lo tendré en cuenta. Te mando un beso.

    OdpowiedzUsuń
  5. This book sounds very interesting. Does Maciek recommend it too?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. This book is great and Maciek very recommend it 😊

      Usuń
  6. Mam, nie skończyłam czytać, ale może dam szansę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto dać szansę, od połowy się bardzo rozkręca i trudno się oderwać 😊

      Usuń
  7. Słyszałam o tej książce i może kiedyś w wolnej chwili się na ną skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się skusić, potrafi bardzo wciągnąć 😊

      Usuń
  8. Kiedyś miałam ochotę na tę książkę, ale jakoś zraziłam się mieszanymi opiniami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednym ta książka się spodoba, drugim nie, mi akurat się spodobała i bardzo ją polecam 😊

      Usuń
  9. Trochę mi sie kojarzy z Dziewczyna w pociągu. Podobny motyw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie bardzo podobne historie, obie ciekawe i bardzo zaskakujące 😊

      Usuń
  10. Czytałam! Początek mi się nużył, ale potem byłam coraz bardziej wciągnięta w wir akcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam dokładnie tak samo podczas czytania 😀

      Usuń
  11. Zdecydowanie moje klimaty- chętnie po nią sięgnę bo bardzo lubię takie pozycje :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. lubię takie klimaty, chętnie przeczytam jak będę miała okazję:)

    OdpowiedzUsuń

„Dama w kapeluszu” Anna Stryjewska

Dzisiaj mam dla Was recenzję książki, po którą postanowiłam sięgnąć z dwóch powodów. Pierwszy z nich jest taki, że uwielbiam czytać przedwoj...